ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2006-04-07

Wielka Brytania-problemy z wwozem towarów akcyzowych



SEKCJA


KOMUNIKAT  DEPARTAMENTU  TRANSPORTU



            ZMPD otrzymuje coraz częściej zgłoszenia od swoich członków o

przypadkach wykrycia w pojazdach wjeżdżających do Wielkiej Brytanii przemytu

papierosów. Zgłaszane są sprawy, kiedy kierowcy sami są zaangażowani w

przemyt oraz sytuacje, gdy załadowca bez wiedzy przewoźnika przemyca

papierosy w ukrytych skrytkach w ładunku. W tym drugim przypadku przewoźnik

mimo braku wiedzy o przemycie ponosi konsekwencje związane między innymi z

zatrzymaniem pojazdu przez służby celne i wyjaśnieniem sprawy. Zgodnie za

radą Angielskiego Zrzeszenia Przewoźników RHA przewoźnik musi natychmiast po

zatrzymaniu pojazdu złożyć odwołanie wskazując, że nie miał możliwości

sprawdzenia i wykrycia ,,ukrytych" wyrobów akcyzowych w ładunku. Adres,

gdzie należy kierować odwołanie jest zawsze wskazany na protokóle wydanym po

zatrzymaniu pojazdu. Ze względu na złożoność procedur zrzeszenie RHA

sugeruje korzystać w tych przypadkach z pomocy prawnej adwokata (z

uprawnieniami na terytorium Wielkiej Brytanii) i rekomenduje firmę - Ian

Rothera of Rothera Dowson Solicitors tel. +44 115 91 00 600, fax +44 115 91

00 800 lub email enquiries@rotheradowson.com.uk .



            Równie częstymi przypadkami zgłaszanym do ZMPD są przestępstwa

popełniane przez samych kierowców. Poniżej przedstawiamy przydatne

informacje oraz fragmenty korespondencji z Angielskim Zrzeszeniem

Przewoźników RHA. W załączniku znajduje się także zalecany przez RHA

dokument, który powinni podpisać kierowcy wjeżdżający do Wielkiej Brytanii,

i który umożliwia łatwiejszą obronę przewoźnika w razie wykrycia

nielegalnego importu towarów akcyzowych w pojeździe.

RHA zwraca szczególną uwagę na:

,,Jeśli kierowca zostanie skontrolowany i zostanie wykryta ilość towarów

przewyższająca dozwolone limity, a wyjaśnienia kierowcy, że towary są na

,,użytek własny" nie będą satysfakcjonować Urzędu Celnego, wówczas pojazd

będzie zatrzymany, przewoźnik -zostanie o tym poinformowany. Można się

spodziewać, że jeśli nie wystąpią okoliczności łagodzące, przewoźnik będzie

poinformowany w ciągu najkrótszego czasu. Przewoźnik będzie musiał wykazać,

że podjął wszystkie możliwe i rozsądne kroki w celu zabezpieczenia przed

przemytem dokonanym przez jego kierowcę."



Zrzeszenie sugeruje także, by kierowcy wjeżdżający do GB posiadali ze sobą

dokumentację wskazującą na to, że zostali poinformowani i są świadomi o

przepisach prawnych mających zastosowanie do importu towarów do

Zjednoczonego Królestwa. Najlepiej, gdy dokumentacja ta będzie w kabinie

pojazdu, albo załączona do innych dokumentów.

Zgodnie z informacją z RHA pewne firmy stosują bardzo dobrą praktykę poprzez

,,wywieszki" w kabinach pojazdów z informacjami o dozwolonych ilościach

towarów, które mogą być wwiezione do GB.



W przypadku wykrycia, że kierowca był zaangażowany w przemyt towarów

akcyzowych, jeśli złożone wyjaśnienia przewoźnika do Urzędu Celnego będą

odpowiednie i potwierdzą, że przewoźnik podjął rozsądne kroki w celu

przeciwdziałania zjawisku nielegalnego importu, wówczas pojazd będzie

zwolniony bez opłat. W większości przypadków nawet w ciągu 24 godzin.

W innych przypadkach postępowanie urzędowe w zależności od okoliczności może

trwać od 3-4 dni do 3-4 tygodni.



            Jeśli przewoźnik uważa, że przedsięwzięte przeciwko niemu kroki

w postępowaniu były nieuzasadnione lub nieuczciwe lub zbyt powolne wówczas

jakiekolwiek zapytania i wątpliwości powinny być kierowane do

Międzynarodowego Departamentu HM CUSTOMS & EXCISE.





Zrzeszenie RHA podkreśla znaczenie określenia ,,towarów na własny użytek" -

które oznacza dla do użytku własnego, ale mogą w to być włączone towary,

które zamierza się przekazać komuś innemu nieodpłatnie, jak również w zamian

za inne towary. Jeśli uzasadnienie kierowcy będzie inne niż w/w lub

niesatysfackjonujące UC wówczas wwiezione towary mogą być uznane jako

"posiadane do celów handlowych" i będą one podlegały zatrzymaniu, a także

każdy pojazd użyty do transportu tych rzeczy.







Opracowanie w ZMPD/Departament Transportu/TM

Źródło: RHA



Uwaga: Wszelkie prawa zastrzeżone dla ZMPD. Kopiowanie i rozpowszechnianie

za pośrednictwem innych stron internetowych zabronione.






SEKCJA
ZałącznikiPobierz
1. Memo kierowcy
     
# Tagi użyte w informacji:
przewoźnikkierowcapojazdWielka BrytaniaPrzewoźnikcelnikzatrzymanie pojazduurząd celnypapierosprotokółpomoc prawnasłużba celnazabezpieczenie




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD