ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt





  MENU ZMPD  


  KOMUNIKATY DLA PRASY  

Kryzys rosyjski: zapraszamy na konferencję, 8 sierpnia, czwartek, godz. 14

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce zaprasza na konferencję prasową do biura ZMPD: 8 sierpnia (czwartek), godz. 14; Warszawa, al. Jana Pawła II 78, hol główny.

14 sierpnia stanie międzynarodowy transport drogowy

Międzynarodowa wymiana handlowa na naszym kontynencie stoi przed bliską już perspektywą całkowitego zahamowania. Od 14 sierpnia Rosja wprowadza na swoim terytorium dodatkowe wymagania w drogowym przewozie towarów. Jednostronnie, lekceważąc wszelkie procedury i międzynarodowe standardy, łamie  postanowienia międzynarodowych umów, które sama dobrowolnie ratyfikowała, czyli Konwencji TIR oraz zasady obowiązujące członków WTO.

Federalna Służba Celna Rosji (FTS) na początku lipca komunikatem na swojej stronie internetowej poinformowała, że wszyscy przewoźnicy drogowi od 14 sierpnia muszą wykupić dodatkowe ubezpieczenia celne. Mimo że takim ubezpieczeniem jest karnet TIR! Teraz FTS organizuje kolejne spotkania w Rosji, gdzie potwierdza tę wymyśloną przez siebie decyzję.

Jako powód tych nagłych ustaleń FTS podaje niespłacony dług celny rosyjskiego stowarzyszenie przewoźników ASMAP, którego wysokości nie potwierdza nie tylko sam ASMAP, ale także IRU – Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego, która jest głównym gwarantem w systemie TIR, tworząc łańcuch gwarancyjny z ubezpieczycielem międzynarodowym i ze stowarzyszeniami narodowymi we wszystkich krajach, które ratyfikowały Konwencję TIR. Nie ma żadnych zagrożeń dla funkcjonowania systemu - potwierdza IRU.

Rodzi się więc pytanie - co Rosjanie chcą osiągnąć. Podejrzeń co do prawdziwych intencji jest mnóstwo, faktem zaś - że jeśli zmuszeni przez rosyjskie służby celne przewoźnicy będą płacić dodatkowy haracz, to mnóstwo pieniędzy wpłynie do jednej albo kilku firm ubezpieczeniowych rosyjskich.

- Takie działania są nie do zaakceptowania - mówi prezes ZMPD Jan Buczek. - Sprzeciwiamy się jakimkolwiek sposobom ograniczania dostępu do rynku. Podjęliśmy działania na wszystkich chyba dostępnych poziomach, aby spowodować zawieszenie zapowiadanych praktyk. Tym jednostronnie wprowadzonym, bezprawnym wymaganiom na międzynarodowym rynku transportu towarów sprzeciwiają się zrzeszenia narodowe z państw, które podpisały konwencję TIR, a także instytucje międzynarodowe, w tym organy Unii Europejskiej oraz Europejska Komisja Gospodarcza ONZ.

Więcej informacji na portalu ZMPD http://branza.zmpd.pl/komunikaty_z_menu.php?menu_id=35&kat_id=20

Co stanie się 14 sierpnia na granicy rosyjskiej?

Zapraszamy na konferencję prasową do biura ZMPD: 8 sierpnia (czwartek), godz. 14; Warszawa, al. Jana Pawła II 78, hol główny.

     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
HU-GO
 
 


Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 6061514    Partner - giełda transportowa TimoCom