INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
3 czerwca w Zielonce odbyło się zebranie regionów: mazowiecki I, mazowiecki II, mazowiecki III.
Poniżej zamieszczamy Zawiadomienie o zebraniu oraz relację.
# | Nazwa | Pobierz |
1 | Zawiadomienie o zebraniu regionalnym | pobierz PDF |
Wchodząca w życie 1 lipca 2016 r. ustawa Macrona była głównym tematem zebrania członków trzech regionów ZMPD: mazowieckiego I, II i III, które odbyło się 3 czerwca 2016 r. w Zielonce koło Warszawy.
Od kilku miesięcy Loi Macron wzbudza ogromne kontrowersje wśród zagranicznych przewoźników drogowych. Uznają, nie bez powodu, nowe francuskie przepisy za zagrożenie dla prowadzenia ich biznesu w tym kraju. Mając to na uwadze, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce w ramach regionalnego zebrania zorganizowało seminarium na ten temat.
Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Tadeusz Wilk przypomniał przyczyny rozpoczęcia pracy francuskich polityków nad przepisami mającymi na celu ograniczenie, czy wręcz wyeliminowanie konkurencji w branży transportowej. Przypomniał jednocześnie działania Zrzeszenia, dzięki którym udało się zwrócić uwagę zarówno strony rządowej, jak i opinii publicznej na protekcjonistyczne działania Francji.
Piotr Mikiel, zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD, poinformował, że 9 czerwca Francuzi mają przedstawić szczegóły Loi Macron. To o tyle ważne, że dziś o szczegółach ustawy ciągle niewiele wiemy. – Problem z płacą minimalną nie jest niczym nowym. Jednak do 2014 r. naszej branży ona nie dotyczyła - kierowców nie uznawano za pracowników delegowanych, lecz pracowników mobilnych. Wszystko zmieniło się przed dwoma laty, kiedy to pojawiła się dyrektywa wykonawcza do dyrektywy o delegowaniu pracowników. Z nowych przepisów wyłączono jedynie osoby zatrudnione na statkach – przypomniał dyr. Mikiel, podkreślając – z uwagi na specyfikę pracy kierowcy – konieczność dążenia do zmiany przepisów, które wyłączyłyby z dyrektywy także sektor drogowego transportu międzynarodowego.
Podczas seminarium Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców przedstawiło koszty, jakie będzie musiał ponieść zagraniczny przewoźnik, chcący realizować transporty do Francji. Pracownika delegowanego obejmie tamtejszy zbiorowy układ pracy, z którego wynika, że stawka godzinowa jest uzależniona od dmc pojazdu, kwalifikacji kierowcy, a także stażu pracy w danej firmie oraz pracy w niedziele, święta i w nocy. Zdaniem przedstawicieli OCRK do każdej delegacji należy doliczyć 55 euro dziennie. Do czasu pracy będzie wliczany nie tylko, co jest oczywiste, czas prowadzenia pojazdu, lecz także czas oczekiwania oraz jazdy w załodze.
Gośćmi zebrania regionalnego byli m.in. Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur, który odczytał list ministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita skierowany do uczestników zjazdu oraz dyrektor Departamentu Ceł w Ministerstwie Finansów Tomasz Michalak, który przedstawił najnowsze informacje dotyczące ceł i odpowiadał na liczne pytania uczestników zjazdu, dotyczące m.in. problemów z kontrolami certyfikatów ATP.
Informacja własna. Opr. PG
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.