INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Rozwój transportu szynowego między Polską i Niemcami, budowa stałego połączenia drogowego między wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu oraz kwestie socjalne w międzynarodowym transporcie drogowym to główne tematy spotkania ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka i wiceministra Kazimierza Smolińskiego z ambasadorem Republiki Federalnej Niemiec w Polsce Rolfem Nikelem. Rozmowa odbyła się w kontekście przeprowadzonych 22 czerwca 2016 r. w Berlinie 14. polsko-niemieckich konsultacji międzyrządowych.
Budowa podwodnego tunelu drogowego łączącego wyspy Uznam i Wolin to dla połączeń drogowych Polski i Niemiec kluczowa inwestycja. Jej realizacja zwiększy dostępność transportową Świnoujścia, skracając do kilku minut czas dojazdu do miasta w stosunku do obecnie funkcjonujących przepraw promowych. W tym roku GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę tunelu, który powinien zostać oddany do użytku w 2022 roku.
Rozmowa dotyczyła również bieżących działań Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa ukierunkowanych na poprawę transgranicznej sieci połączeń drogowych i kolejowych między Polską i Niemcami. Poruszony został także temat przygotowań do II Szczytu kolejowego, który odbędzie się w IV kwartale bieżącego roku w Polsce oraz nowelizacji prawa zamówień publicznych w kontekście projektów infrastrukturalnych.
Spotkanie było okazją do powtórzenia krytycznego stanowiska Polski wobec inicjatyw ustawodawczych niektórych państw członkowskich UE, które wprowadzają do regulacji wewnętrznych zapisy dotyczące płacy minimalnej obejmującej również kierowców wykonujących międzynarodowy transport drogowy. Wspomniane regulacje nakładają nieproporcjonalne obciążenia administracyjne na przedsiębiorców świadczących usługi międzynarodowego transportu drogowego. Niemiecka ustawa MiLoG oraz francuska loi Macron są w ocenie strony polskiej przykładami takich działań.
Niemieckie i francuskie regulacje w zakresie płacy minimalnej ograniczają konkurencję i swobodną wymianę handlową między państwami UE, co stoi w sprzeczności z ideą i zasadami wspólnego rynku oraz stanowi zagrożenie dla międzynarodowego transportu drogowego, którego sprawna organizacja pozostaje dla Polski priorytetem - podkreślił minister Andrzej Adamczyk. - Cieszę się, że nasze argumenty spotykają się z zainteresowaniem strony niemieckiej - dodał.
Polskie stanowisko w odniesieniu do niemieckich i francuskich przepisów jest konsekwentnie prezentowane także na forum UE. Podczas ostatniego posiedzenia Rady Unii Europejskiej ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii (Rady TTE) w Luksemburgu, uczestnikom obrad została przekazana nota zawierająca polskie postulaty przedstawione uprzednio w wystąpieniu ministra Andrzeja Adamczyka.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.