ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

ZMPD w Brukseli
2016-11-14

Konferencja prasowa w Brukseli



SEKCJA

Przy okazji otwarcia Przedstawicielstwa ZMPD w Brukseli zaprosiliśmy korespondentów polskich mediów na konferencje prasową. Rozmowa dotyczyła głównie zagrożeń, jakie stwarza protekcjonizm niektórych państw unijnych oraz Deklaracji europejskich stowarzyszeń międzynarodowych przewoźników drogowych, które wezwały Komisję Europejską do przyspieszenia swojego procesu decyzyjnego.

 

Właśnie 7 listopada do przewodniczącego Komisji Europejskiej Jean-Claude’a Junckera trafiła podpisana przez 11 organizacji przewoźników DEKLARACJA, powstała z inicjatywy ZMPD.

SEKCJA SEKCJA

Informacje w mediach

SEKCJA

Przedsiębiorcy walczą o jednolity rynek w UE
Organizacje przewoźników drogowych domagają się sądu nad Niemcami i Francją.

W poniedziałek, 7 listopada, przedstawiciele organizacji przewoźników drogowych z jedenastu krajów UE zaapelowali do przewodniczącego Komisji Europejskiej (KE) Jean-Claude Junckera o działanie, przekazując mu wspólną deklarację.
„Nie możemy dłużej godzić się z biernością władz UE. Nie możemy tolerować braku decyzji lub zaakceptować pomysł, aby wszystkie te problemy rozwiązać poprzez planowane nowe inicjatywy legislacyjne (tak zwany ‚Pakiet drogowy" i „Pakiet mobilności")" – podkreślają w liście. Więcej w Rzeczpospolitej 


Przewoźnicy z 11 krajów naciskają na KE ws. sporu z Francją i Niemcami

Zrzeszenia firm transportowych z Polski oraz 10 innych krajów UE zwróciły się do Komisji Europejskiej, by ta skierowała do unijnego sądu sprawę przeciwko Niemcom i Francji w związku ich przepisami o płacy minimalnej.

"Komisja Europejska przymyka oczy na łamanie zasad, na jakich opiera się UE" - mówił w poniedziałek polskim korespondentom w Brukseli prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) w Polsce Jan Buczek.

Chodzi o niemieckie i francuskie regulacje, które poza wprowadzaniem płacy minimalnej nakładają też na przewoźników szereg obciążeń administracyjnych, jak choćby konieczność przedłożenia tłumaczonych dokumentów dotyczących zatrudnienia kierowcy.

Polscy transportowcy od dłuższego czasu starają się walczyć na forum UE z tymi regulacjami, które są dla nich niekorzystne. Teraz ZMPD zebrał koalicję organizacji zrzeszających przewoźników z Portugalii, Hiszpanii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Estonii, Łotwy, Litwy, Węgier oraz Rumunii, by wspólnie starać się wpływać na Komisję Europejską.

W wystosowanej do szefa KE Jeana-Claude'a Junckera deklaracji organizacje przewoźników wyrażają zadowolenie z wszczęcia wobec Francji i Niemiec procedury o naruszenie prawa UE, ale zwracają uwagę na przeciąganie się jej bez żadnych efektów.

"Jesteśmy niezadowoleni z postępów. Wydawało nam się, że zaraz po wakacjach będziemy mieli jakiś wymierny efekt tych działań. A mamy do czynienia z jakby odłożeniem sprawy na półkę" - ocenił szef ZMPD. Więcej w informacji PAP z Brukseli


Komisja Europejska pudruje problemy

W przesłanym Junckerowi dokumencie polscy przewoźnicy krytykują Komisję Europejską za jej opieszałość. Przewoźnicy tracą coraz bardziej na protekcjonizmie Francji czy Niemiec, jednak od czerwca, gdy protestowali ostatni raz w Brukseli postęp jest niewielki. - Komisja Europejska pudruje problem, nie rozwiązuje go. Wyraźnie odłożyła go na półkę. Jesteśmy coraz bardziej zaniepokojeni - mówił w Brukseli prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) Jan Buczek.

(...) Na razie poza krajami Europy Wschodniej przeciwne płacy minimalnej w transporcie są także Portugalia i Hiszpania. Prezes Buczek uważa, że lobbing i tego typu presja na Brukselę to najlepsza droga do osiągnięcia celu. Protesty na ulicy niczego na razie nie dały. Dlatego ZMPD otworzyło biuro w Brukseli, by lepiej móc wpływać na unijne decyzje. Więcej w korespondencji RMF FM z Brukseli


KE działa za wolno ws. sporu z Francją i Niemcami o płacę minimalną

Polscy przewoźnicy znów protestują przeciw utrudnieniom nakładanym na kierowców w Niemczech, Francji, Belgii. - Komisja Europejska działa zbyt powoli. Niech skieruje sprawę do Trybunału UE w Luksemburgu - apelują

(...) Protestują głównie przeciw wymogowi płacy minimalnej dla międzynarodowych kierowców w Niemczech i we Francji. Ale też przeciwko Belgom, którzy nie chcą uznawać odpoczynku w kabinie tirów za wymagany przepisami wypoczynek kierowcy podczas długiej trasy. Za taki uznają wyłącznie pobyt w hotelu.
- To działania protekcjonistyczne. Warunki dla kierowców w tirach są przecież lepsze niż w przyczepach kempingowych - przekonywał Jan Buczek, prezes ZMPD, w poniedziałek w Brukseli.

Komisja Europejska już wszczęła postępowania dyscyplinujące wobec Berlina i Francji, ale - jak mówił Buczek - toczą się zbyt wolno. - Jesteśmy niezadowoleni z postępów. Wydawało nam się, że zaraz po wakacjach będziemy mieli jakiś wymierny efekt tych działań. A mamy do czynienia z jakby odłożeniem sprawy na półkę - powiedział Buczek. Więcej w Gazecie Wyborczej w korespondencji z Brukseli

     
# Tagi użyte w informacji:
Przedstawicielstwo ZMPD w Brukseli




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD