ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2017-01-18

Polska-Rosja: wideokonf. grupy ds. trudnych (aktualizacja)



SEKCJA

Poniżej zamieszczamy pismo (wraz z tłumaczeniem) otrzymane od Szefa Federalnej Służby Nadzoru, które przekazało nam Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Pismo jest odpowiedzią na poruszane przez polską stronę  tematy w czasie wideokonferencji z dn. 16.01.2017 r.

 -----------------------------------

Moskwa, 18.01.2017 r.
Nr AA-13/3-26

Ministerstwo Transportu
Federacji Rosyjskiej

Federalna Służba ds. Nadzoru w Sferze Transportu

 

Pan B. Oleksiak

Przewodniczący Strony Polskiej
Polsko-Rosyjskiej Grupy Roboczej
ds. Trudnych Podczas Wykonywania
Międzynarodowych Przewozów Drogowych

 

Szanowny Panie Oleksiak,

W związku z zapytaniem Strony Polskiej podczas posiedzenia w trybie wideokonferencji Polsko-Rosyjskiej Grupy Roboczej ds. Trudnych Podczas Wykonywania Międzynarodowych Przewozów Drogowych Między Polską a Rosją 16.01.2016 r., dotyczącego sposobu wypełniania blankietów zezwoleń rosyjskich  podczas przejazdu środka transportu na pusto na terytorium FR, informuję co następuje:
Zgodnie z Załącznikiem nr 8 do Zarządzenia Ministerstwa Transportu FR nr 302 z 14.10.2015 r., który wszedł w życie 01.01.2017 r., określającym zasady wypełniania zezwoleń rosyjskich podczas przejazdu środka transportu na terytorium FR na pusto, przewoźnik zagraniczny wykonujący międzynarodowy przewóz drogowy powinien zapewnić wypełnienie następujących punktów w zezwoleniu:

- nazwa przewoźnika i jego adres – pkt 4 w zezwoleniu;
- numer rejestracyjny środka transportu – pkt 5 w zezwoleniu jednokrotnym, pkt 7 w zezwoleniu wielokrotnym;
- miejsce, data wydania i pieczątka uprawnionego organu zagranicznego wydającego zezwolenie – pkt 8 w zezwoleniu jednokrotnym, pkt 8 – w zezwoleniu wielokrotnym;
- data i miejsce wjazdu na terytorium FR – pkt 9 w zezwoleniu jednokrotnym;
- nazwa kraju rozpoczęcia przejazdu  - pkt 12 w zezwoleniu jednokrotnym;
- nazwa kraju zakończenia przejazdu – pkt 13 w zezwoleniu jednokrotnym.

Jednocześnie informuję, że w przypadku niewypełnienia bądź nieprawidłowego wypełnienia punktów zezwolenia rosyjskiego oraz w przypadku braku adnotacji poświadczającej wjazd środka transportu na terytorium FR albo jego wyjazd z terytorium FR, zezwolenie uważane jest za nieważne.
Odpowiedzialność administracyjna za  ww. wykroczenia jest przewidziana w art. 11.29 kodeksu wykroczeń administracyjnych FR (art. 11.29 Wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych bez zezwolenia albo z niewypełnionym zezwoleniem, zezwoleniem wypełnionym z naruszeniem określnych przepisów albo z zezwoleniem, które nie są właściwe do określonego rodzaju wykonywanego przewozu, bądź bez talonu ewidencyjnego lub bez adnotacji o usunięciu naruszenia w powiadomieniu przedstawiciela organu władzy wykonawczej właściwego do kontroli i nadzoru w sferze transportu).
Proszę o przekazanie polskim przewoźnikom powyższej informacji w celu jej uwzględnienia podczas wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych na terytorium FR.

 

Przewodniczący Strony Rosyjskiej
Polsko-Rosyjskiej Grupy Roboczej
ds. Trudnych Podczas Wykonywania
Międzynarodowych Przewozów Drogowych

/-/ A. Achochow

 -------------------------------------------
 

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo od Federalnej Służby Nadzorupobierz PDF
SEKCJA

Informujemy, że w dn. 16.01.2017 roku w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa odbywała się wideokonferencja Grupy ds. trudnych, powołanej przez Polsko-Rosyjską Komisję Mieszaną ds. drogowych przewozów międzynarodowych. Uczestnikami spotkania byli ze strony polskiej przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa,  Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Ze strony rosyjskiej uczestniczyli przedstawiciele Rostransnadzoru, Ministerstwa Transportu Rosji i stowarzyszenia rosyjskich przewoźników ASMAP. Głównym tematem spotkania były problemy, z którymi borykają się polscy przewoźnicy wykonujący przewozy do /z/przez Federację Rosyjską, a wynikające z zeszłorocznych ustaleń Komisji Mieszanej.  Przedstawiciele ZMPD podnosili wiele kwestii, przede wszystkim  problematykę klasyfikowania przez inspektorów rosyjskich rodzaju przewozu i wymagania odpowiedniego zezwolenia przy wykonywaniu przewozu do Federacji Rosyjskiej. W tym zakresie polscy przewoźnicy mają najwięcej zastrzeżeń.  W odpowiedzi ze strony rosyjskiej podkreślano, że większość problemów wynika z niewłaściwej dokumentacji przewozowej. Aby uniknąć problemów wszystkie dokumenty powinny być zgodne z wymogami obowiązującej instrukcji dla przewoźników i służb kontrolnych.
Strona polska komunikowała problem  dotyczący odmiennej oceny rodzaju przewozu tej samej jazdy w czasie różnych kontroli np. na granicy i w głębi Rosji przez inspektorów rosyjskich.  Strona rosyjska przedstawiła, że każdy z inspektorów na terenie Rosji ma uprawnienia do kontroli i własnej oceny sytuacji. Natomiast w przypadku błędnie podjętej oceny i decyzji przez inspektora przewoźnik ma prawo odwołać się do sądu. Podkreślano, jeśli udowodni się kontrolującemu inspektorowi, że niewłaściwie sklasyfikował przewóz musi liczyć się z sankcjami, łącznie ze zwolnieniem z pracy. Strona polska proponowała, aby w drodze eksperymentu na okres próbny wprowadzono w Rosji zasadę pełnego uznawania pierwszej kontroli zezwolenia potwierdzonej pieczęciami na zezwoleniu. Niestety ta propozycja nie znalazła uznania ze strony rosyjskiej. Strona polska zaznaczyła, że będą podejmowane dalsze działania, w tym na forum Komisji Mieszanej, w celu wyeliminowania tego problemu.

W czasie rozmów przekazano, że od 1 stycznia 2017 roku obowiązuje nowa instrukcja wypełniania zezwolenia drogowego (załącznik nr 5 w rozporządzeniu nr 302 z 14.10.2015 r. Ministra Transportu Rosji).  Ze względu na pewne niejasności w tej sprawie Rostransnadzor zwrócił się do Ministerstwa Transportu Rosji z prośbą o wyjaśnienie. Przekazano, że obecnie przewoźnicy, których pojazdy rozładowano w Rosji, a nie mają jeszcze ustalonego zlecenia powrotnego powinni wypełniać zezwolenia drogowe w rubrykach 12 i 13 (miejsce załadunku i rozładunku) podając państwa załadunku i rozładunku w jeździe powrotnej. Natomiast kierowca powinien uzupełnić te pola o szczegółowe dane w momencie załadunku (dokładne dane relacji przewozowej i rodzaju towaru)  lub w chwili, kiedy został o tym poinformowany np. zleceniem.
Zwrócono uwagę, że w każdym przypadku kontroli i ujawnienia naruszenia przepisów inspektor powinien wystawić  ,,protokół izniatia dokumientow”, gdzie kontrolujący wpisuje wszystkie dokumenty, które mu dostarczył przewoźnik i kierowca. W interesie kierowcy i przewoźnika jest sprawdzenie, czy inspektor wpisał tam wszystkie te dokumenty, które przedstawił do kontroli.  Jeśli pojawiły się jakieś rozbieżności kierowca ma obowiązek wpisać swoje uwagi do tego protokołu.

Uczestnicy wideokonferencji potwierdzili wolę dalszego kontynuowania prac i spotkań w celu rozwiązywania problemów, które pojawiają się przy wykonywaniu przewozów do Rosji.
Zwracamy się do Państwa z prośbą o informowanie ZMPD o nieprawidłowościach przy wykonywaniu przewozów do Rosji. Informacje prosimy przesyłać na adres email
moskwa@zmpd.pl lub transport@zmpd.pl , fax 22 536 10 59, tel. 22 536 10 54, 55.

 

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:
Rosjazezwolenia drogowezezwolenia rosyjskie




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD