INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Nad planowanymi zmianami w europejskich przepisach dotyczących transportu dyskutowano podczas seminarium zorganizowanym przez IRU – Międzynarodową Unię Transportu Drogowego. Uczestniczyli w nim także przedstawiciele ZMPD.
Gościem specjalnym spotkania, które odbyło się w Brukseli 2 lutego, był szef Wydziału ds. Transportu Drogowego w Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Transportu (DG MOVE) Eddy Liegeois. Według niego KE planuje zakończyć prace nad pakietem do końca maja br., aby jeszcze przed przerwą letnią trafił do dalszego procedowania na forum Parlamentu i Rady UE.
E. Liegeois mówił, że KE nie chce wprowadzać nowej legislacji, ale jej zamiarem jest dokonanie rewizji i dostosowanie do nowych realiów już istniejących aktów prawnych. Według Liegeois’a proponowane zmiany mają na celu zagwarantowanie uczciwej konkurencji, ochronę praw pracowników oraz uproszczenie zasad prowadzenia działalności na wspólnym rynku przewozów. W procesie przygotowywania tych rozwiązań Komisja staje wobec sprzecznych oczekiwań ze strony poszczególnych państw członkowskich, zrzeszeń przewoźników oraz partnerów społecznych, tak więc – mówił Liegeois - ostateczne rozwiązanie tej kwestii może być osiągnięte jedynie poprzez indywidualne podejście i szczegółowe rozpatrzenie każdej z problematycznych kwestii.
W kwestii stosowania dyrektywy o delegowaniu w transporcie przedstawiciel KE stwierdził, że odnosi się ona także do kierowców, ale nie da się jej przełożyć w całości na ten sektor. Podkreślił jednak konieczność przestrzegania w transporcie zasady płacy minimalnej.
E. Liegeois odniósł się do podpisanego niedawno w Paryżu przez 9 krajów europejskich tzw. Sojuszu drogowego. Zauważył, że co prawda trudno mu się nie zgodzić z jego ogólnymi założeniami, ale problemem byłaby realizacja postulatów. Jako przykład podał, że trudno jest akceptować sytuację, kiedy kierowcy spędzają w trasie 2-3 miesiące, ale równie trudno poważnie dyskutować nad koncepcją powrotu kierowcy do domu, kiedy nie jest do końca jasne jak go zdefiniować. Zgodził się jednak w pełni z postulatem dotyczącym kabotażu, który w jego opinii nie może być w obecnych warunkach bardziej zliberalizowany.
Opr. ZMPD/PSz
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.