ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

ZMPD w Brukseli
2017-02-06

IRU podzielona w sprawie dyrektywy o delegowaniu



SEKCJA

3 lutego 2017 r. odbyło się kolejne spotkanie Grupy Roboczej IRU ds. społecznych (CAS). Dyskutowano głównie o planowanych zmianach dyrektywy o delegowaniu (PWD), podejmując próbę osiągnięcia wspólnego stanowiska w gronie kilkudziesięciu organizacji z różnych państw.

Punktem wyjścia był przygotowany przez IRU projekt wspólnego stanowiska europejskiego sektora transportu w tej sprawie. Jak można było się spodziewać, wzbudził wiele kontrowersji. Znalazły się w nim stwierdzenia, iż zapisy obecnej dyrektywy (PWD) nie są dostosowane do specyfiki sektora transportu i nie powinny być wobec niego stosowane. Wątpliwości uczestników wzbudziła jednak kwestia, jak należy rozwiązać obecne wyzwania socjalne. Dyskusja jednoznacznie pokazała różnice w podejściu do kwestii delegowania ze strony poszczególnych krajów. Podczas gdy reprezentanci stowarzyszeń ze „starej Unii” byli gotowi poprzeć zapisy projektu, to przedstawiciele przewoźników z Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej domagali się objęcia transportu zupełnie nowym ustawodawstwem, niezwiązanym z PWD.

Jak można było się spodziewać, wspólne stanowisko zaprezentowali przewoźnicy z Polski, Węgier, Rumunii, Czech, Hiszpanii, Litwy, Słowacji, Estonii, Mołdowy, przy wsparciu Belgii (stowarzyszenie przewoźników pasażerscy) oraz Ukrainy, którzy postulowali całkowite wyłączenie transportu z dyrektywy o pracownikach delegowanych i ewentualne objęcie ich odrębną legislacją socjalną dla pracowników mobilnych. Nordyckie Stowarzyszenie Logistyczne uznało, iż wyłączenie transportu z PWD może ograniczyć możliwości Komisji w zakresie nacisku na Niemcy i Francję dla zniesienia ich restrykcyjnych przepisów. Według Brytyjczyków tak być nie musi, bo KE może zawsze powołać się na zasady wolnego rynku, jednak takie zagrożenie teoretycznie istnieje.

Zdaniem przedstawicieli niemieckich transportowców poprzez odmowę objęcia transportu przez PWD zostawimy krajom wolną rękę do wprowadzania własnych rozwiązań. Uznali, że propozycja IRU to dobra pozycja strategiczna do dalszych rozmów. Poparła to stanowisko Dania.

Głosowanie potwierdziło, że większość uczestników uznaje za lepszą dla transportu opcję objęcia go odrębnymi przepisami sektorowymi w zakresie delegowania, co jest utrzymaniem dotychczasowego stanowiska IRU.

Na posiedzeniu CAS dyskutowano także o kabotażu i cross-trade, nie przyjęto jednak wspólnego stanowiska.

Wśród tematów znalazła się sprawa protekcjonistycznych przepisów przyjętych przez niektóre kraje UE. Po Niemczech i Francji wdrożyły je kolejne państwa. Tak jak te 2 pierwsze nie zareagowały na prośbę o memorandum, tak samo Austria nie podjęła kwestii wyłączenia spod jej restrykcyjnego prawa przewozów pasażerskich. Komisja Europejska rozpoczęła procedurę naruszenia wobec Włoch i Austrii. Tymczasem podobne przepisy wdrożyła Holandia, która uznała, że jest do tego zobligowana unijną dyrektywą wdrożeniową dotyczącą delegowania. Holenderskie przepisy obejmują tylko kabotaż, a ich egzekwowanie może się rozpocząć w 2018 r.

Opr. PSz/AW

     
# Tagi użyte w informacji:
Przedstawicielstwo ZMPD w Brukselidyrektywa o delegowaniu




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD