ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2017-03-01

Zebrania Regionalne 2017: region łódzki i świętokrzyski



SEKCJA

Lokalne ograniczenia nośności dróg, ustawa o monitorowaniu przewozów, płace i kształcenie kierowców, relacje pomiędzy przewoźnikami a Inspekcją Transportu Drogowego – te tematy zdominowały dyskusję podczas Zebrania Regionalnego Członków ZMPD z województw łódzkiego i świętokrzyskiego.

 

Prezes ZMPD Jan Buczek, który dotarł na obrady bezpośrednio po rozmowach w Kancelarii Prezydenta RP na temat Ustawy o monitorowaniu drogowego przewozu rzeczy, wyjaśniał, czego dotyczą zastrzeżenia przewoźników wobec tych przepisów. Przewoźnik powinien otrzymać od nadawcy towaru dokumenty oraz urządzenie do monitorowania, mieć je w pojeździe, udostępniać do kontroli i to wszystko. Tymczasem jest obarczany obowiązkiem rejestracji przewozu, a także grożą mu wysokie kary. Dochodzi do przeniesienia odpowiedzialności z właściciela towaru na przewoźnika. Nasze ciężarówki nie powinny być narażone na kilkudniowe przestoje, żeby sprostać wymogom nowych przepisów, a takie ryzyko istnieje - tłumaczył Jan Buczek. Informował, że ZMPD od początku krytykuje zapisy ustawy, ale w toku prac legislacyjnych zastrzeżenia te nie zostały uwzględnione. Ustawa czeka teraz na podpis Prezydenta RP.  

Część seminaryjną zdominował temat kierowców, ich zarobków i spraw socjalnych. Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Tadeusz Wilk informował o skutkach wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ryczałtów na nocleg w kabinach. Wciąż aktualne jest pytanie, czy wypłata tych świadczeń zostanie opodatkowana i objęta składką ZUS. Środowisko nadal czeka na jednoznaczną, rządową wykładnię przepisów. Obecnie dominuje pogląd, że w tych firmach, które wprowadziły odpowiednie regulaminy wynagradzania, albo zapisały ryczałty w umowach można uniknąć naliczania pochodnych od ryczałtów.

Rozwinięciem tematu ryczałtów była dyskusja o płacach i prawach socjalnych kierowców, która toczy się z coraz większą siłą w Unii Europejskiej. Kraje „starej” Unii wykorzystują tę dyskusję do ograniczenia pozycji przewoźników z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym głównie z Polski, na rynku wspólnotowym. Polacy są dominującym graczem w przewozach w Unii Europejskiej, a na globalnym rynku zajmują piąte miejsce po USA, Chinach, Indiach i Niemczech. Pojawił się karciany mechanizm „bij króla”, tłumaczył Tadeusz Wilk. Jest wielu chętnych, żeby odebrać polskim przewoźnikom zdobytą ciężką pracą pozycję.
 

Opr. ZMPD/SJ

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Zawiadomienie o zebraniu regionu łódzkiego i świętokrzyskiegopobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD