ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2017-03-02

Zebrania Regionalne 2017: region małopolski



SEKCJA

Małopolscy przewoźnicy obradowali na Zebraniu Regionalnym Członków ZMPD w Tęgoborzu.
 

Zgodnie z programem wiosennych zebrań dyskusja dotyczyła konsekwencji wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ryczałtów za noclegi kierowców  w kabinie; przepisów europejskich, które mogą prowadzić do eliminowania polskich przewoźników z rynku oraz Ustawy o monitorowaniu drogowego przewozu rzeczy. Mowa też była o braku kierowców na rynku pracy.

Prezes ZMPD Jan Buczek zwrócił uwagę na fakt, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ryczałtów naruszył postanowienia Ustawy antykryzysowej z 2010 roku. Wtedy przewoźnicy obronili prawo do wypłacania diet kierowcom, teraz w związku z wyrokiem pojawiła się perspektywa opodatkowania ryczałtów za noclegi i objęcia ich składakami ZUS.  Jednoznacznej interpretacji prawa w tym zakresie wciąż nie ma. Nie można się jej doprosić od administracji państwowej. Jeśli interpretacja okazałaby się niekorzystna dla przewoźników, oznaczać będzie nieunikniony wzrost kosztów pracowniczych. Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD uspokajał, że nowe przepisy dotyczą tylko ryczałtów za noclegi, a nie diet. Sposób wypłacania diet nie jest zagrożony, ponieważ nie były one objęte skargą, a zatem nie stały się przedmiotem rozstrzygnięcia Trybunału.

Decydującym elementem regulującym warunki wykonywania transportu jest prawo europejskie. Kraje starej Unii starają się, między innymi,  wpływać na przebieg prac nad Dyrektywą o delegowaniu pracowników. To element walki o rynek. Chodzi o to, żeby pod pozorem walki o prawa pracowników ograniczyć siłę przewoźników z Europy środkowo-wschodniej, żeby wypchnąć ich z rynku europejskiego. My się bronimy – tłumaczył dyr. Tadeusz Wilk.  ZMPD stara się  budować koalicję organizacji przewoźników z Polski i innych krajów, które mają prezentować stanowisko korzystne dla nowych członków Unii.

Jednym z gości zebrania był Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.  Mówiąc o problemach na styku przewoźnicy - inspekcja przyznał, że  wydłużył  się czas oczekiwania na wydanie świadectw kierowcy. Widzimy ten problem – mówił - zwiększa się liczba wniosków. W tym roku może ich być nawet 60 tysięcy. Do tego dochodzą problemy kadrowe. Mimo to jest szansa, że czas oczekiwania będzie ulegał skróceniu. Powodem do satysfakcji jest za to rosnąca liczba kontroli przewoźników  zagranicznych. ITD zakłada, że kontrole Polaków mają stanowić nie więcej niż 50% wszystkich czynności. Druga połowa to kontrole kierowców z innych państw. Do tego dochodzi walka z bezkarnym przekraczaniem przez kierowców zagranicznych dozwolonych prędkości. Jeszcze niedawno byli oni całkowicie bezkarni. Teraz podczas każdej kontroli inspektorzy sprawdzają, czy pojazd nie ma na koncie wykroczeń rejestrowanych fotoradarami. Rekordzista miał 71 takich wykroczeń.

Przewodniczący zebrania Piotr Litwiński mówił o ograniczeniach w nośności dróg. Ostatnio sieć dróg o dopuszczalnym nacisku 11,5 t powiększyła się o 3,5 tys. kilometrów, ale to wciąż za mało. Istnieje długa lista obiektów przemysłowych i baz transportowych, do których nie można dojechać ze względu na ograniczenia tonażowe. Uzdrowieniem sytuacji byłoby wprowadzenie zasady, że do załadunku i rozładunku mogą dojeżdżać pojazdy, które nie przekraczają dmc 40 ton, bez względu na nacisk na osie.

Inny problem to wymóg zakrywania naczep ze wszystkimi ładunkami  sypkimi. Są takie rodzaje ładunków, które nie zagrażają wysypaniem się z naczepy, np. głazy albo mokra glina. Ryzyka nie ma, ale przepis obowiązuje i zmusza kierowców do wykonywania niepotrzebnej pracy. Piotr Litwiński mówił też o konieczności zwrotu akcyzy od zakupionego przez przewoźników paliwa. Tak dzieje się w innych krajach. Brak zwrotu w Polsce osłabia branżę w konkurencji z innymi.

Opr.ZMPD/ SJ

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Zawiadomienie o zebraniu - Region Małopolskipobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD