ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

ZMPD w Brukseli
2017-03-10

Rynek transportu drogowego czeka zielona rewolucja



SEKCJA

Europejski rynek transportu drogowego będzie coraz bardziej innowacyjny i przyjazny środowisku, choć spełnienie ambitnych celów Komisji Europejskiej nie będzie łatwe. Takie wnioski płyną ze zorganizowanej 8 marca 2017 r. w Brukseli przez ERTRAC - europejską platformę współpracy na rzecz badań w obszarze sektora transportu drogowego – konferencji pod tytułem: „Cyfryzacja i dekarbonizacja – w kierunku Europejskiego Systemu Transportowego przyszłości”.

Celem konferencji było przedstawienie stanu prac nad wybranymi innowacyjnymi rozwiązaniami z obszaru transportu drogowego, przyczyniającymi się do poprawy bezpieczeństwa, efektywności energetycznej i ograniczenia emisji szkodliwych substancji oraz przedyskutowanie bardziej ogólnych wizji dotyczących kierunku transformacji całego sektora, zgodnie z Białą Księgą KE w zakresie transportu do 2050 r.

Zdaniem uczestników debaty, wśród których znaleźli się przedstawiciele Komisji i Parlamentu Europejskiego oraz eksperci i naukowcy z całej UE, transport drogowy jest i pozostanie na wiele lat sektorem o kluczowym znaczeniu dla rozwoju europejskiej gospodarki i sprawnego funkcjonowania całego wspólnego rynku. Wraz z ożywieniem gospodarczym obserwujemy w ostatnim czasie znaczący wzrost zapotrzebowania na usługi transportowe zgodnie z zasadą, według której wzrost PKB o 5 % przekłada się także na 2 % wzrost całego sektora. Zdaniem eurodeputowanego Markusa Febera, tendencja ta jest powodem do zadowolenia, stawia jednak także nowe wyzwania związane z zahamowaniem wzrostu, a następnie ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych, które dla sektora transportu pozostają wciąż bardzo wysokie. Podkreślił jednak, iż zmiana ta nie może być osiągnięta poprzez przeniesienie jej kosztów na sektor biznesu, w szczególności na MŚP. Dlatego duża odpowiedzialność spoczywa na unijnym środowisku naukowym, np. w obszarze elektryfikacji przewozów na długich dystansach.

Nicolas von Peter, reprezentujący gabinet Komisarz Bulc, zauważył, że celem KE pozostaje czysty, wydajny i bezpieczny transport, rozumiany nie jak zbiór poszczególnych sektorów, ale jako jeden spójny, multimodalny system. Komisja Europejska przyznaje także, iż aby sprostać postawionym sobie celom do roku 2050, konieczna jest całkowita rewolucja w transporcie drogowym, który musi dążyć do całkowitej eliminacji zanieczyszczeń (tzw. zero emission). Wynika to z faktu, że zarówno w sektorze lotniczym, jak i morskim nie ma obecnie szans na osiągnięcie znaczących redukcji. Pierwsze propozycje tych zmian pojawią się jesienią br. wśród aktów prawnych przedłożonych w ramach „Pakietu Mobilności” i dotyczyć będą dalszej redukcji emisji CO2 w samochodach.

Propozycja dotycząca dążenia do zerowych emisji w transporcie drogowym wywołała polemikę z przedstawicielem ERTRAC, który zauważył, że choć naszym wspólnym celem jest zielony i efektywny transport, wciąż jedną z kluczowych barier pozostaje dostęp do energii odnawialnej. W chwili obecnej stanowi ona jedynie drobny fragment zapotrzebowania ze strony odbiorców, a sektor transportu z pewnością nie będzie w tym zakresie uprzywilejowany. Dodatkowo już dziś jest raczej jasne, że nie uda się w pełni zastąpić paliw kopalnych w przypadku napędu samochodów ciężarowych, operujących na długich trasach i potrzebujących znaczenie więcej energii niż auta osobowe. Dlatego jego zdaniem redukcje mogę sięgnąć ok. 60 proc. w stosunku do emisji z 1999 r.

Opr. ZMPD/PSz

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD