ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2017-04-06

Zebrania Regionalne 2017: region lubelski



SEKCJA

Przewoźnicy z województwa lubelskiego obradowali 6 kwietnia 2017 r. na Zebraniu Regionalnym Członków ZMPD w Zemborzycach Tereszyńskich.


Część seminaryjną zdominowała tematyka europejska oraz niejasności, które spowodował wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ryczałtów za noclegi kierowców w kabinie.

Obrady otworzył przewodniczący Rady ZMPD Aleksander Reisch, który prosił uczestników o przekazywanie propozycji, jak zwiększyć frekwencję członków ZMPD na tego typu posiedzeniach.

Prezes ZMPD Jan Buczek informował zebranych o aktywności ZMPD na forum międzynarodowym. Walczymy z fałszywym stereotypem, według którego polskie firmy wykorzystują kierowców, nie zapewniają im godnej płacy oraz warunków odpoczynku, uprawiając w ten sposób dumping socjalny na rynku europejskim. Cieszące się  zasłużenie złą sławą letter-boxy, psujące rynek, to w większości firmy zachodnie zatrudniające pracowników w Europy środkowo-wschodniej – wyjaśniał. Informował także o wysiłkach Zrzeszenia dla zbudowania porozumienia organizacji przewoźników z innych państw Unii Europejskiej dla poparcie takich zmian prawa wspólnotowego, które nie będą ograniczały udziału w rynku unijnym przewoźników z naszego rejonu Europy, w tym oczywiście także polskich. Temu służy, między innymi, otwarcie przedstawicielstwa ZMPD w Brukseli.

Przewodniczący zebrania, a jednocześnie szef Regionu Lubelskiego ZMPD Jarosław Jakoniuk zwrócił uwagę na bulwersującą decyzję władz niemieckich, które wprowadzają wysokie kary za odbieranie regularnego odpoczynku 45-godzinnego w kabinie (60 euro za każdą godzinę dla kierowcy, 180 euro za każdą godzinę dla przewoźnika). To kolejny cios, eliminujący nas z tamtego rynku, mówili inni uczestnicy zebrania. Nie pozostaje nam chyba nic innego, jak blokować niemieckie autostrady – dodał Jarosław Jakoniuk.

Zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel wyjaśniał, że Niemcy, podobnie jak wszyscy inni członkowie Unii Europejskiej, mają prawo do wprowadzania takich przepisów na swoim terytorium. To ewidentny przykład protekcjonizmu niszczącego wolny rynek i jednocześnie kolejny, po MiLoG-u, cios w konkurencję z państw „nowej Unii” – mówił Piotr Mikiel. Zwrócił jednocześnie uwagę na toczące się w Brukseli prace nad „Pakietem Drogowym”, czyli zmianami w 4 unijnych rozporządzeniach. Jeden z proponowanych zapisów zakłada zmianę okresu rozliczenia rekompensaty odpoczynku regularnego tygodniowego, wydłużając go do 4 tygodni. Gdyby taka propozycja weszła w życie, bardziej elastyczne planowanie odbioru odpoczynku kierowcy pozwoliłoby uniknąć restrykcji niemieckich, a także belgijskich i francuskich. Jednak na „Pakiet Drogowy” przyjdzie nam jeszcze długo czekać, a wprowadzane przez Berlin kary, zgodnie z zamiarem niemieckiego ustawodawcy, mają być opublikowane w połowie kwietnia, a zaczęłyby obowiązywać już na drugi dzień po ogłoszeniu.

Piotr Mikiel wyjaśniał też, jakie są konsekwencje wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ryczałtów za noclegi w kabinie. Postawił pytanie, czy wyrok Trybunału to sukces, czy porażka branży? Niektóre firmy uniknęły dzięki niemu przegranych spraw sądowych i odszkodowań na rzecz kierowców. Niestety wywołał on jednocześnie lawinę żądań płacowych ze strony związkowców. Wobec nieuniknionej nowelizacji przepisów dotyczących diet i ryczałtów oznacza to ogromne ryzyko wzrostu kosztów zatrudnienia w całej branży. Ten wzrost kosztów wydaje się nieuchronny, trzeba wspólnych wysiłków, żeby odsunąć go w czasie.

W części seminaryjnej dominowała tematyka europejska, za to w dyskusji najsilniej artykułowane były sprawy wschodnie. Temat numer jeden – zezwolenia rosyjskie „kraje trzecie”. Sekretarz zebrania Sławomir Kostjan postawił dwa wnioski: o publikowanie wykazu przewoźników, którzy otrzymują zezwolenia rosyjskie k3 na podania pomiędzy posiedzeniami Komisji Społecznej ds. Podziału Zezwoleń Zagranicznych oraz o restrukturyzację składu tej Komisji. Oba wnioski przyjęte zostały gromkimi brawami.

Przewoźnicy zapoznali się także z informacją o działaniach ZMPD w sprawie kształcenia kierowców. - Trzeba stworzyć w Polsce normalny system kształcenia kierowców w szkołach publicznych – mówił doradca ZMPD ds. komunikacji społecznej Sławomir Jeneralski. Zrzeszenie opracowało model takiego systemu i poddało go szerokim konsultacjom. Składa się on z dwóch elementów: w szkołach branżowych I stopnia nauczanie z zawodzie kierowca-mechanik z kategorią „C”, w szkołach branżowych II stopnia i technikach - techników transportu drogowego z kategorią „C+E”. Dzisiaj w Polsce działa 90 tysięcy firm transportowych i ani jedna szkoła nie kształci kierowców zawodowych. To się musi zmienić. Rząd zna nasze stanowisko i się z nami zgadza – uzupełnił Jan Buczek.

Zwieńczeniem zebrania były dwa uroczyste momenty. Aleksander Chałabis z firmy Rol-Hurt odebrał Dyplom Honorowy IRU dla kierowcy Józefa Wojtana.
Nastąpiło też podpisanie porozumienia pomiędzy ZMPD a agencjami celnymi Terminus Group oraz Elcom II. Przedmiotem porozumienia jest przygotowywanie i wysyłanie predeklaracji TIR-EPD.                               

Opr. ZMPD/SJ

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Zawiadomienie o zebraniu - Region Lubelskipobierz PDF
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD