ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2017-05-04

Poseł Szejnfeld interpeluje do KE ws protekcjonizmu



SEKCJA

Poseł do Parlamentu Europejskiego Adam Szejnfeld wystąpił do Komisji Europejskiej z pytaniem, jakie działania planuje podjąć w celu eliminacji polityki różnych państw europejskich niezgodnych z zasadami wspólnego rynku.

Poniżej przekazujemy informację biura europosła w tej sprawie.

Poseł Adam Szejnfeld od początku swojej aktywności w Parlamencie Europejskim przeciwstawia się rosnącej fali krajowych protekcjonizmów na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej. Skarżył się w tej sprawie do Komisji Europejskiej m.in. na kanclerz Niemiec Angelę Merkel oraz na ministra gospodarki Emmanuela Macrona, kandydata na prezydenta Francji. Obecnie podjął kolejne działania w interesie sprawnie działającego Jednolitego Rynku Europejskiego.

- Nie ma wolnego rynku ani dynamicznego rozwoju bez uczciwej konkurencji. Ta jednak zakłócana jest przez bardzo wiele niekorzystnych czynników, w szczególności przez wszelkiego rodzaju protekcjonizmy i partykularyzmy, uderzające we wspólny rynek. W ciągu ostatnich lat szczególnie jest to widoczne w sektorze międzynarodowego transportu drogowego - uważa poseł Adam Szejnfeld, członek Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów, który podjął w tej sprawie interwencję w Komisji Europejskiej.

Po wprowadzeniu w styczniu 2015 roku w Niemczech płacy minimalnej dla kierowców wykonujących przewozy kabotażowe oraz międzynarodowe operacje transportowe do i z Niemiec, teraz przyszedł czas na zaostrzanie kolejnych przepisów.

- Idąc śladem Francji i Belgii, rząd w Berlinie pracuje obecnie nad wprowadzeniem zakazu odbywania przez kierowcę regularnego tygodniowego odpoczynku w pojeździe. Firmy transportowe będą zobowiązane udokumentować odpoczynek każdego kierowcy poza samochodem, a za nieprzestrzeganie przepisów mają grozić wysokie, nieproporcjonalne sankcje finansowe. Nowe wymogi będą bardzo uciążliwe dla przedsiębiorstw prowadzących przewozy międzynarodowe i kabotażowe, które w takiej sytuacji będą musiały zrewidować kierunki swojej działalności - podkreślił eurodeputowany z Wielkopolski.

Poseł Szejnfeld uważa, że jest to kolejny dowód na powiększającą się skalę protekcjonistycznych działań w UE. Tak zaprojektowane przepisy mogą bowiem służyć jako narzędzie przeciwko wolnej konkurencji w sektorze transportowym. Dlatego wystąpił do Komisji Europejskiej z pytaniem, jakie działania planuje podjąć w celu eliminacji polityk różnych państw europejskich niezgodnych z zasadami wspólnego rynku.

***

Warto przypomnieć, iż w czerwcu 2014 roku Belgia wprowadziła rozwiązania prawne, które zabraniają odbywania regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie pojazdu, pod groźbą grzywny 1 800 euro. Dodatkowo, w przypadku braku natychmiastowej wpłaty, władze mogą zablokować pojazd, zażądać zwrotnej kaucji i jeśli kara nie jest zapłacona w ciągu 96 godzin - pojazd może być skonfiskowany. Sprawa może także trafić do sądu i w przypadku uznania winy kara może wynieść nawet 60 000 euro.

Z kolei w lipcu 2014 r. francuska administracja opublikowała zmianę kodeksu transportowego, która zabrania kierowcom spędzania tygodniowego regularnego odpoczynku w pojeździe i przewiduje grzywnę 30 000 euro i roku więzienia dla przewoźnika w przypadku braku zastosowania się do nowych zasad.

Informacje własne, a także Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce http://zmpd.pl/.

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD