ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2016-10-10

Włochy: problemy przy przewozach do Polski



SEKCJA

ZMPD otrzymało odpowiedź z Komisji Europejskiej na swoje wcześniejsze wystąpienie dotyczące problemów napotykanych przez polskich przewoźników przy wykonywaniu przewozów z Włoch do Polski, gdy finalnym odbiorcą towaru jest firma spoza UE. Przedstawiciele KE informują o podjętych działaniach w stosunku do władz włoskich jednak podkreślają, że aby wyjaśnić dokładnie problem należy przeanalizować konkretne przypadki. Dlatego poproszono o przesłanie dokumentów, które szczegółowo wskazywałby, że włoskie służby kontrolne naruszają przepisy wspólnotowe w zakresie wymagania okazania zezwolenia kraje trzecie dla przewozów, które odbywają się miedzy np. Włochami, a Polską.

ZMPD jest żywo zainteresowane rozwiązaniem tego problemu. Firmy, które doświadczyły ww. problemów proszone są o przesłanie do ZMPD informacji i dokumentów na ten temat na adres email transport@zmpd.pl

Poniżej zamieszczamy pismo z 29.09.2016 r., jak również jego tłumaczenie.

Kontakt: Departament Transportu ZMPD tel. 22 536 10 55 lub 54.

Oprac. w ZMPD /DTR/TM



Tłumaczenie pisma z KE:

Komisja Europejska
Dyrekcja Generalna Mobilności i Transportu
Dyrekcja D- Logistyka, morski i lądowy transport i prawa pasażera
Jednostka D3 – transport lądowy

Bruksela, 29 września 2016 r.

Pan Jan Buczek
Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych przewoźników Drogowych (ZMPD)
AL. Jana Pawła II 78
00-175 Warszawa
Polska
E-mail: sekretariat@zmpd.pl
 
Temat: Problemy napotykane przez polskich, litewskich, łotewskich i estońskich przewoźników we Włoszech.

Szanowny Panie Buczek,

Odnoszę się do pisma z 16 maja 2016 roku adresowanego do Komisarz Violety Bulc, gdzie zwraca Pan uwagę Komisji na problemy napotykane przez polskich, litewskich, łotewskich i estońskich przewoźników we Włoszech. Mianowicie włoskie władze miałyby w pewnych przypadkach klasyfikować wewnątrzwspólnotowy bilateralny przewóz, jako operację transportową do/z krajów trzecich.

Skontaktowaliśmy się z włoskimi władzami w tym zakresie. Włoskie władze twierdzą, że nie mają w tym zakresie generalnego podejścia dotyczącego tego typu sytuacji, ale raczej w każdym przypadku oceniają daną operację transportową oddzielnie.  Również uważają, że napotykają częste naruszenia przepisów przez przewoźników, którzy próbują korzystać ze swoich licencji wspólnotowych nie dla przewozów wewnątrzwspólnotowych, ale raczej dla przewozów pomiędzy Włochami, a państwami trzecimi. Często odnotowują, że kierowca posiada dwa listy przewozowe. Pierwszy, który ma być okazywany kontrolującym wskazuje na przewóz wspólnotowy, a drugi, to jest oryginalny, jest znajdowany w kabinie pojazdu i wskazuje na przewóz z Włoch do państwa trzeciego. Włoskie władze uważają, że tylko w takich przypadkach wymagają zezwolenia Włochy kraje trzecie.

W celu podjęcia decyzji o możliwych dalszych krokach w tej sprawie potrzebujemy więcej konkretnych danych na temat specyficznych przypadków i problemów, z którymi polscy, litewscy, łotewscy i estońscy przewoźnicy spotkali się we Włoszech.

Po pierwsze chciałbym zwrócić Państwa uwagę na fakt, który został określony przez Trybunał Sprawiedliwości UE, że działania państwa, na które składa się praktyka administracyjna sprzeczna do wymagań prawa wspólnotowego może stanowić naruszenie celów zawartych w art. 258 TFUE, których  praktyka administracyjna  musi być do pewnego stopnia konsekwentna i ogólnej natury (1).

Po drugie, jeśli chodzi w szczególności o skargę dotyczącą zastosowania krajowego przepisu, to dowód, że państwo członkowskie uchybia w wypełnieniu swoich zobowiązań wymaga przedstawienia świadectw innych od tych, które zwykle bierze się pod uwagę w działaniu dla uchybień dotyczących wyłącznie warunków krajowych i w tych okolicznościach uchybienie może być ustalone tylko przez środki odpowiednio udokumentowane i przez szczegółowe dowody zarzucanych praktyk administracji krajowej, za które państwo członkowskie jest odpowiedzialne(2).  W innym przypadku istnienie praktyki, która narusza prawo UE nie może być ustalone.

Chciałbym zatem poprosić o dostarczenie nam następujących informacji dla kilku konkretnych przypadków, gdy włoskie władze zaklasyfikowały przewóz wspólnotowy jako przewóz z/do krajów trzecich:
1. Data, czas i miejsce, gdzie odbywała się kontrola włoskich służb,
2. Dane firmy przewozowej, samochodu ciężarowego i kierowcy,
3. Dokłada informacja na temat rodzaju transportu, w szczególności:
a. Rodzaj przewożonych towarów,
b. Miejsce przeznaczenia towarów (np. wszystkie towary mają przeznaczenie  w kraju trzecim, tylko część towarów ma swoje przeznaczenie w państwie trzecim),
c. Odbiorcy towarów (np. wszystkie towary mają przeznaczenie do tego samego odbiorcy w państwie trzecim, wszystkie towary są przeznaczone do kilku odbiorców w państwie trzecim, tylko część towarów ma jest przeznaczona do jednego  odbiorcy w państwie trzecim, tylko część  towarów jest przeznaczona dla wielu odbiorców w państwie trzecim, itd.)
d. Miejsca rozładunku towarów, wskazane  w liście(-tach) przewozowym(-wych) CMR,
e. Dodatkowa inna ewidencja, która jasno wskazywałaby włoskim władzom, że wszystkie towary  przewożone mogą być  rozładowane/dostarczone w państwie członkowskim Unii Europejskiej.
4. Dokumenty stwierdzające wykryte naruszenia i zarejestrowane przez władze włoskie, jeśli są dostępne.

Będę wdzięczny za otrzymanie powyższych informacji w sposób dla Pana dogodny.  Na tej podstawie zdecydujemy o możliwych dalszych czynnościach w stosunku do władz włoskich.
Proszę odnotować, że to pismo jest wysyłane także do Pana Erlandas Mikenasa, Valdis Trezinsa, i  Toivo Kuldeppa, kórzy również podpisali  pismo skierowane do komisarz Bulc.

Z poważaniem
Eddy Liegeois
Szef działu
 
(1) – Wyrok Sądu z 12 maja 2005 roku, C-287/03, Komisja/Belgia, ECLI:EU:C:2005:282, str. 29
(2) – Wyrok Sądu z 9 lipca 2015 roku, C-87/14, Komisja/Irlandia, ECLI:EU:C:2015:449, str. 23

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo KE do ZMPD w sprawie Włochpobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD