INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Kosma Złotowski przytoczył niedawne wystąpienie prezydenta Francji Emmanuela Macrona na temat przyszłości Unii Europejskiej. - Prezydent Francji powiedział jasno, że otwartość i jednolitość wspólnego rynku ma być ograniczana - powiedział europoseł. Powiązał to z barierami, jakie zaczęły wznosić kraje Europy Zachodniej w postaci m.in. obowiązku tłumaczenia dokumentów przez polskich przewoźników na język państw, przez które przejeżdżają ich ciężarówki, a także konieczności posiadania we Francji przedstawiciela, co automatycznie podnosi koszty funkcjonowania. W opinii europosła te działania są efektem siły, jaką od lat stanowi polski transport międzynarodowy.
Poinformował o kilku propozycjach dotyczących transportu w dyrektywie o delegowaniu. – Trwa debata, czy uznać kierowców za pracowników delegowanych od razu po przekroczeniu przez nich granicy, czy też, jak chce tego Komisja Europejska, po trzech dniach. My z kolei chcemy absolutnego wyłączenia transportu z dyrektywy o delegowaniu - powiedział Kosma Złotowski. Zwrócił uwagę na ogromną biurokrację, jaka wiązałaby się z wprowadzeniem proponowanych przepisów. – Jeśli kierowca jedzie z Polski do Portugalii, to jest pracownikiem delegowanym w Niemczech, Francji i Hiszpanii. I powinien w ramach jednego kursu rozliczać się według prawa każdego z tych krajów. Oczywiście musiałby wozić ze sobą wszystkie niezbędne dokumenty – powiedział poseł.
Przypomniał też, że w dyrektywie jest zapis, iż kierowca nie może odpoczywać w kabinie pojazdu. – Tymczasem kierowca chce nocować w kabinie ze względów bezpieczeństwa, żeby nie został okradziony. Kraje Europy Zachodniej dążą do tego, by kierowcy nocowałi w hotelach przy parkingach. Problem w tym, że takich hoteli nie ma. Obliczono, że w samych Niemczech potrzeba 30 tys. miejsc noclegowych, co kosztowałoby kilka miliardów euro – powiedział Kosma Złotowski.
Joanna Popiołek z ZMPD zwróciła uwagę na pojawiające się propozycje rozłożenia międzynarodowego transportu drogowego na czynniki pierwsze – transport dwustronny, tranzytowy i tzw. crossbording, a każdy z nich podlegałby innym regulacjom. Podkreśliła, że to rozwiązanie byłoby dla polskich przewoźników bardzo niebezpieczne. Poseł Kosma Złotowski uspokoił, że tego typu pomysły nie spotkają się z akceptacją Komisji Transportu. – Dzielenie jednego przejazdu ciężarówki na etapy i związana z tym biurokracja byłaby trudna do wyobrażenia – powiedział europoseł. Zapowiedział, że do głosowania w Komisji Transportu może dojść jeszcze w czerwcu. Potem nastąpią negocjacje między Parlamentem a Radą Europejską.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.