ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
Brexit
2018-05-25

Brexit: Przyszłość handlu zależy od transportu



SEKCJA

Bez działającego sprawnie sektora międzynarodowego transportu drogowego nie można myśleć o utrzymaniu efektywnej wymiany handlowej i współpracy gospodarczej między Unią Europejską a Wielką Brytanią – to jedna z głównych konkluzji płynących z debaty zorganizowanej przez IRU.


Negocjacje dotyczące opuszczenia Unii przez Wielką Brytanię wkraczają powoli w decydującą fazę. Od decyzji, które zapadną w ciągu najbliższych kilku miesięcy zależeć będzie kształt przyszłych relacji obu partnerów, w tym szereg regulacji o kluczowym znaczeniu dla naszej branży. Mając to na uwadze IRU zorganizowała 23 maja br. seminarium, do udziału w którym zaproszeni zostali attaché ds. transportu oraz Brexitu z poszczególnych krajów członkowskich UE, a także przedstawiciele zrzeszeń transportowych z całej UE. Zrzeszenie reprezentował przedstawiciel ZMPD przy UE Piotr Szymański.

Celem spotkania było zaprezentowanie osobom odpowiadającym bezpośrednio za przebieg negocjacji w sprawie Brexitu obaw branży związanych z opuszczeniem UE przez Brytyjczyków. Jego uczestnicy podzieleni zostali na 3 zespoły robocze, poświęcone tematyce dostępu do rynku, ceł oraz uznawalności praw jazdy i innych dokumentów. Umożliwiło to przeprowadzenie otwartej dyskusji i wymiany poglądów z udziałem gości, a wnioski z debaty zostały wykorzystane do przygotowania nowych rekomendacji skierowanych do negocjatorów.

W przypadku opuszczenia unii celnej przez Zjednoczone Królestwo, IRU domaga się podjęcia efektywnych kroków w celu zminimalizowania nieuniknionych zakłóceń w ruchu granicznym. Wielka Brytania powinna zdaniem IRU pozostać członkiem systemu tranzytowego NCTS, ale przewoźnicy mogliby jednocześnie mieć wybór skorzystania z innych systemów, takich jak TIR. Wśród uczestników dyskusji zarysowały się natomiast wątpliwości dotyczące realności brytyjskich planów wprowadzenia na czas sprawnego i efektywnego elektronicznego systemu celnego.

W zakresie dostępu do zawodu i do rynku, przedstawiciele branży oczekują, iż relacje te oparte będą w dalszym ciągu o wzajemne uznawanie obowiązujących zasad związanych z posiadaniem odpowiedniej siedziby firmy, dobrej reputacji, zabezpieczeń finansowych i udowodnionych kompetencji zawodowych. W przypadku ich spełnienia, operator posiadający siedzibę w UE lub w Wielkiej Brytanii powinien móc także po Brexicie bez przeszkód realizować międzynarodowe przewozy drogowe.

 Uczestnicy dyskusji zgodzili się również co do znaczenia wzajemnego uznawania praw jazdy i innych certyfikatów. IRU z zadowoleniem przyjęła fakt, że Wielka Brytania ratyfikowała Konwencję wiedeńską o ruchu drogowym z 1968 r., która ułatwia wzajemne uznawanie praw jazdy. Zdaniem strony brytyjskiej jest to jednak tylko rozwiązanie awaryjne, a ich ambicją jest przygotowanie w tym zakresie bardziej efektywnych i przyjaznych dla branży rozwiązań.

Wielka Brytania jest drugim co do wielkości partnerem handlowym UE, a UE to najważniejszy w tym zakresie partner Zjednoczonego Królestwa. W samym 2016 roku między UK a UE-27 zostało przetransportowanych 8 milionów jednostek transportowych, większość w transporcie drogowym. Polscy przewoźnicy pozostają największą obok Irlandii grupą narodową odpowiedzialną za realizację przewozów międzynarodowych z i do Wielkiej Brytanii.


Opr. ZMPD w Brukseli/PS


 
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD