ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Galeria
Informacje
2019-01-22

Rola kształcenia zawodowego na rynku pracy – debata Pracodawców RP



SEKCJA

Wymiana doświadczeń w zakresie kształcenia zawodowego oraz współpraca edukacji z rynkiem pracy były tematem debaty, która z udziałem m.in. przedstawiciela ZMPD odbyła się 22 stycznia 2019 r. w siedzibie Pracodawców RP.


Wtorkowe spotkanie zatytułowane „ZawoDAWCY – Forum na temat roli kształcenia zawodowego na rynku pracy” było częścią międzynarodowego projektu Vetbus, mającego na celu popularyzację szkolnictwa branżowego jako szansy na zdobycie pożądanych na rynku pracy umiejętności.

W spotkaniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, a także przedstawiciele Urzędów Pracy oraz innych organizacji mających udział w procesach zmian zachodzących w edukacji zawodowej. Nie zabrakło reprezentantów biznesu, którzy wyrazili opinię na temat zachodzących zmian oraz opowiedzieli o swoich potrzebach i propozycjach zmian.

Ze strony Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w dyskusji wziął udział Członek Zarządu ZMPD Euzebiusz Gawrysiuk. Przypomniał o dużym zaangażowaniu Zrzeszenia w przygotowaniu podstawy programowej kształcenia na prawo jazdy kat. C. – Przygotowaliśmy cztery wersje tej podstawy i mam nadzieję, że będzie ona wdrożona w takim kształcie, w jakim została ostatecznie wypracowana. Liczymy, że będziemy też uczestniczyć w przygotowywaniu programu nauczania zawodu kierowca-mechanik – powiedział Euzebiusz Gawrysiuk. Odnosząc się do kwestii dotyczących udziału pracodawców w procesie kształcenia, poinformował o szeroko zakrojonej akcji ZMPD mającej na celu promowanie zawodu kierowcy, która odbiła się szerokim echem w wielu szkołach na terenie całego kraju. Jednocześnie podkreślił spory problem, jaki stanowią dziś ośrodki szkolenia praktycznego. – Byłem w kilku z nich i niestety muszę stwierdzić, że nie są one odpowiednio przygotowane do tego, by kształcić nowoczesnych kierowców. Tam można szkolić kierowcę samochodu ciężarowego, ale tych z XIX i XX wieku – powiedział przedstawiciel ZMPD.

Przypomniał też rozmowy z Ministerstwem Edukacji na temat ewentualnego włączenia się przewoźników w proces szkolenia praktycznego. – Nasi członkowie podchodzili do tego pomysłu sceptycznie, bowiem w podstawie programowej nie było szkolenia na prawo jazdy kat. C. Dopiero kiedy to się wreszcie udało, przedsiębiorcy zainteresowali się współudziałem w praktycznym szkoleniu. Ale widzą też wiele przeszkód, związanych m.in. z kwestią bezpieczeństwa, finansowania, i wreszcie – czy uczeń po zdobyciu wiedzy nie ucieknie do innego pracodawcy. Dlatego oczekujemy od ministerstwa konkretnych informacji, które te wątpliwości mogłyby rozwiać – dodał Euzebiusz Gawrysiuk. W odpowiedzi Ewa Zdunek z Ośrodka Rozwoju Edukacji poinformowała, że odpowiednie materiały są już opracowywane.

Kolejny problem to szkolenie przyszłych kierowców przez Powiatowe Urzędy Pracy. – Z naszych danych wynika, że w Polsce jest zarejestrowanych ok. 35 tys. osób z kategorią prawa jazdy C, którzy nie podjęli pracy w zawodzie. Kiedyś zadano mi pytanie – dlaczego tak jest, skoro kierowców bardzo brakuje, a zarobki są na poziomie Niemiec czy Francji? Okazuje się, że nie mają oni – niezbędnej do podjęcia pracy w tym zawodzie – kwalifikacji wstępnej. Na oczywiste pytanie, dlaczego Powiatowe Urzędy Pracy nie zorganizowały im tego szkolenia, padła ze strony PUP zadziwiająca odpowiedź – bo oni się do nas o to nie zwracali. A przecież oczywistym jest, że takie szkolenie powinno być organizowane w pakiecie z prawem jazdy kat. C – powiedział Euzebiusz Gawrysiuk.

Dyskusję poprowadzili – zastępca Dyrektora Generalnego Pracodawców RP Arkadiusz Pączka oraz ekspert ds. Społeczno-Gospodarczych Pracodawców RP Piotr Wołejko. 


Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA      




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD