ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
Brexit
2019-02-28

Brexit: ZMPD upomina się w MPiT o numer EORI



SEKCJA

Aktualna sytuacja dotycząca Brexitu i jego wpływ na działalność polskich przedsiębiorców była tematem kolejnego spotkania, zorganizowanego 28 lutego 2019 r. przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.


Uczestnikami wydarzenia byli przedsiębiorcy oraz przedstawiciele izb, związków i stowarzyszeń. Ze strony Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce w dyskusji wzięły udział – zastępca dyrektora Departamentu Transportu Joanna Popiołek oraz kierownik zespołu ds. TIR Anita Rusztecka.

Informacje na temat bieżącego stanu negocjacji dotyczących Brexitu przedstawił zastępca dyrektora w Departamencie Ekonomicznym Unii Europejskiej Ministerstwa Spraw Zagranicznych Krzysztof Bednarek. – Mamy do czynienia z utrzymującym się impasem – przyznał dyr. Bednarek, którego departament zajmuje się koordynowaniem przygotowań Polski do Brexitu oraz przygotowywaniem polskiego stanowiska dla głównego negocjatora ze strony Komisji Europejskiej. – Nadal nie wiadomo, w jakim kierunku pójdzie Brexit. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, ale naszym bazowym założeniem jest wyjście Wielkiej Brytanii ze struktur unijnych bez umowy w nocy z 29 na 30 marca 2019 r. – powiedział dyr. Bednarek. Przyznał, że z rozmów pomiędzy premier Wielkiej Brytanii Theresą May a przedstawicielami Komisji Europejskiej nie wynika nic konstruktywnego, bowiem stanowiska obu stron pozostają niezmienne.

Zastępca dyrektora Departamentu Ceł Ministerstwa Finansów Tadeusz Senda szczegółowo przedstawił konsekwencje bezumownego Brexitu w obszarze dotyczącym ceł. Podkreślił fakt, że większość przedsiębiorców handlujących z Wielką Brytanią do tej pory nie miało okazji do wymiany handlowej z krajami trzecimi, dlatego tak ważne jest przedstawienie im wszelkich kwestii związanych z pojawieniem się m.in. odpraw celnych. Przypomniał, że przedsiębiorcy będą musieli otrzymać numer EORI, będącym numerem identyfikacyjnym we Wspólnotowym Systemie Rejestracji Identyfikacji Podmiotów. Ten numer umożliwia późniejsze dokonywanie zgłoszeń celnych i stosowanie różnego rodzaju pozwoleń celnych. – Problem w tym, że trzeba się zarejestrować, a przepisy UE nie pozwalają, by zrobić to już teraz, bowiem Wielka Brytania nadal jest w krajem unijnym. Dlatego rejestracji będzie można dokonać dopiero po Brexicie – powiedział dyr. Senda.

Odnosząc się do tej wypowiedzi, dyr. Joanna Popiołek zauważyła, że przewoźnicy, którzy odczują skutki Brexitu właściwie w czasie realnym, muszą mieć numer EORI w momencie wyjścia Wielkiej Brytanii z UE – bowiem jest on niezbędny do wnioskowania o pozwolenie na stosowanie procedury TIR czy stosowanie gwarancji generalnej w ramach konwencji WPT. –  Nasi przewoźnicy bez numeru EORI w procedurze tranzytowej nie zaistnieją. Czy zatem przedstawiciele polskiej administracji celnej podejmą rozmowy o możliwości przyznawania tych numerów przed Brexitem bądź też o ich nadawaniu na określony czas? Docierają do nas informacje, że w Holandii czy Belgii jest to rozważane – powiedziała dyr. Popiołek. W odpowiedzi dyr. Senda poinformował, że są prowadzone rozmowy na ten temat. – Na dzisiaj nie mogę nic więcej powiedzieć, ale liczę, że przed Brexitem będzie jakaś informacja na ten temat czy też rozwiązanie, które zadowoli transportowców. Znamy ten problem, zastanawiamy się jak go rozwiązać – dodał dyr. Senda.

Opr. ZMPD/DWSK/PG

SEKCJA

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD