ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Transport w mediach
Kierowca-mechanik
2019-05-21

Euzebiusz Gawrysiuk: To dzięki nam kierowca-mechanik wrócił do szkół



SEKCJA


– Gdy młody człowiek wsiądzie do ciągnika, rozejrzy się, to mówi: „jak w samolocie!”. Jak posiedzi w środku, napatrzy się, posłucha, jak pracuje silnik, zainteresowanie zawodem wzrasta – mówi Euzebiusz Gawrysiuk, członek zarządu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, z którym o kształceniu zawodowym w Polsce rozmawia portal fleetguru.eu.

Specjaliści od transportu i logistyki szacują, że na polskim rynku brakuje od 50 do 100 tys. zawodowych kierowców. Nawet jeśli ta pierwsza liczba jest bliższa rzeczywistego zapotrzebowania, problem jest poważny. Dynamiczny rozwój rynku przewozów i dominująca pozycja polskich firm na europejskiej mapie transportowej oznaczają, że każdego roku o prawo jazdy C + E powinno się starać 50–60 tys. osób.

O tym, czy zawód kierowcy ciężarówki może wydawać się dla młodych ludzi atrakcyjny i co zrobić, żeby go spopularyzować, rozmawiamy z Euzebiuszem Gawrysiukiem, członkiem zarządu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

Mikołaj Radomski: Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce to poważna i szacowna instytucja. A ja oglądam w Internecie zdjęcia, na których wpychacie jak największą liczbę uczniów do kabiny tira. O co w tym chodzi?

Euzebiusz Gawrysiuk, członek zarządu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych: Chodzi o promocję zawodu kierowcy. Zorganizowaliśmy konkurs dla uczniów, polegający na tym, że wygra szkoła, w której najwięcej uczniów zmieści się w kabinie kierowcy. Lecz to nie było wpychanie na siłę. Nam zależało głównie na bezpieczeństwie tych ludzi. Była to pewnego rodzaju zabawa. Laureat został wyłoniony poprzez losowanie.

Kto to wymyślił?

My. To nasz pomysł. Konkurs okazał się dużym sukcesem. Zgłosiło się ponad 50 szkół z całej Polski. Wygrali uczniowie z Białegostoku. W nagrodę podstawiliśmy im symulator jazdy ciężarówką, który mogli używać przez cały dzień. Skorzystało z niego 35 uczniów.

Dlaczego trzeba promować zawód kierowcy?

Po pierwsze, na rynku brakuje kierowców zawodowych. Po drugie, mamy trzydziestoletnią zaległość w kształceniu zawodowym w Polsce w tym kierunku. I na szczęście dzięki naszym działaniom zawód kierowcy został reaktywowany w szkołach. Po trzecie, ludzie nie wiedzą o tym, że aby zostać kierowcą, trzeba się uczyć.

Nie wystarczy prawo jazdy kategorii C?

Właśnie taki stereotyp panuje wśród uczniów i rodziców. Niestety, prawo jazdy to nie zawód.

Jak będziecie promować zawód w tym roku?

Ogłosiliśmy konkurs dla szkół. Wygra ta, która zrekrutuje najwięcej uczniów. W nagrodę podstawimy symulator. Zapraszamy do udziału.


Więcej na fleetguru.eu

 

 

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD