ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2021-09-16

ZMPD w Radiu Kierowców o systemie e-TOLL. W trakcie rozmowy system się… zawiesił



SEKCJA

 Kolejna audycja w Radiu Kierowców z udziałem ZMPD poświęcona była nowemu systemowi poboru opłat e-TOLL, który już od 1 października zastąpi dotychczasowy system viaTOLL. Bardzo krytyczna opinia przewoźników została potwierdzona: w trakcie audycji nowy system się zawiesił.


Gościem programu „Wysokie Obroty” była rzecznik prasowa ZMPD, Anna Brzezińska-Rybicka. W czasie rozmowy poinformowała o zawieszeniu się systemu, wychwalanego przez szefów Krajowej Administracji Skarbowej. – Mając na uwadze dzisiejszą awarię trudno się dziwić przewoźnikom, że tak bardzo obawiają się nowych rozwiązań – powiedziała rzecznik prasowa ZMPD. – To nas tylko utwierdza w opinii, że dwa tygodnie przed godziną zero e-TOLL jest tylko i wyłącznie prototypem systemu poboru opłat – dodała Anna Brzezińska-Rybicka.

– Mamy dziś do czynienia z taką oto sytuacją – faktycznie funkcjonuje tylko via-TOLL, system e-TOLL jest co najwyżej testowany, i to nie we wszystkich obszarach, bo po prostu nie wszystkie są jeszcze dostępne – powiedziała rzecznik prasowa ZMPD. Zwróciła także uwagę na niewielką liczbę zarejestrowanych w nowym systemie ciężarówek. – Jest ich obecnie w przybliżeniu 150 tys., co przy 800 tys. pracujących codziennie w systemie via-TOLL chyba wystarczy za cały komentarz – powiedziała Anna Brzezińska-Rybicka.

– Największym problemem jest brak dostatecznej liczby urządzeń OBU na rynku. Brakuje ich ok. 90 proc. KAS twierdzi co prawda, że udostępniła aplikację, ale przecież nie działa ona sama, trzeba mieć odpowiedniej jakości smartfon. Poza tym ci przewoźnicy, którzy zdecydowali się z niej korzystać, narzekają na fatalną jakość – aplikacja się zawiesza, poza tym trzeba ją włączać i wyłączać w trakcie jazdy, co może stanowić ogromne niebezpieczeństwo na drodze – powiedziała rzecznik prasowa ZMPD.

Dziś przewoźnicy coraz częściej dziwią się, dlaczego via-TOLL, który jest ustabilizowanym systemem wolnym od „chorób wieku dziecięcego”, jest zmieniany. Widać, że przewoźnicy będą wnosić opłaty w starym systemie do samego końca, czyli do 30 września. A to dlatego, że niektórzy mogą tylko w ten sposób, inni boją się ryzyka. – Poza tym wielu przewoźników, zwłaszcza zagranicznych, czeka na zarejestrowanie się za pomocą kart flotowych. Dziś jest to niemożliwe – przypomniała Anna Brzezińska-Rybicka.

Podkreśliła także panujący chaos informacyjny spowodowany mnogością oferentów urządzeń pokładowych na rynku, z których wielu nie jest nawet dopuszczonych przez KAS.

Zakończenie systemu via-TOLL jest faktem, wynika to wprost z ustawy, która już zmieniana nie będzie. – Z tym się pogodziliśmy i przyjęliśmy do wiadomości. Natomiast apelujemy, żeby zawiesić pobór opłat do czasu zakończenia całego etapu testów e-TOLL. Chcemy zapewnienia, do czego jest zobowiązany operator, dostępności profesjonalnych urządzeń na rynku. Wtedy możemy ruszać z systemem. Nas i naszych przewoźników nie interesuje, jaki on będzie – satelitarny czy radiowy. Nas interesuje to, byśmy mogli bez zbędnego ryzyka i bez zbędnych kosztów wywiązywać się z obowiązku wnoszenia opłat drogowych – zakończyła rzecznik prasowa Zrzeszenia.

Opr. ZMPD/DWSK/PG



 
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD