Pełna treść dostępna tylko dla zalogowanych członków ZMPD Jeśli jesteś naszym członkiem i nie pamiętasz loginu i/lub hasła napisz na adres login.portal@zmpd.pl
Nasz portal korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczek) zgodnie z Regulaminem portalu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce
Na mocy decyzji Narodowej Rady Ekologicznej laureatem w 2012 roku - XIII Edycji Narodowego Konkursu Ekologicznego "Przyjaźni Środowisku" pod Honorowym Patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego - zostali przedsiębiorcy międzynarodowego transportu drogowego w Polsce za inwestycje w ekologiczne pojazdy Euro 5. Nigdy wcześniej żadna branża nie sięgnęła zbiorowo po takie wyróżnienie.
Prawie dwa miliardy złotych wydali polscy przewoźnicy międzynarodowi w latach 2009 - 2010 na modernizację taboru, czyli na zakupy samochodów Euro 5. Bez cienia przesady należy uznać, że są to gigantyczne inwestycje w ekologię. Przewoźnicy wydają wielkie pieniądze, a wciąż słyszą, że ich tiry to truciciele.
W 2009 roku we wszystkich polskich firmach wykonujących transport międzynarodowy jeździło 7 288 samochodów Euro 5. Rok później, w 2010 roku, "europiątek" było już 16 401. Oznacza to, że przybyło ich 125%, czyli 9 113 sztuk. Ile to kosztowało? Jeden samochód tej klasy, to - średnio - 50 tysięcy euro. Wynik mnożenia wychodzi imponujący. Prawie dwa miliardy złotych wydali przedsiębiorcy z własnej kieszeni. Bez żadnych dotacji, bez preferencyjnych kredytów, bez unijnej pomocy. Dla porównania - cała dotacja Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na wsparcie inwestycji w tym samym 2010 roku - to 6 miliardów złotych.
Partner strategiczny ZMPD
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.