ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2014-06-23

Zebrania regionalne - czerwiec 2014 - relacja



SEKCJA

Zebranie członków ZMPD z regionu łódzkiego: 18 czerwca

W Dobieszkowie niedaleko Strykowa spotkali się przewoźnicy z regionu łódzkiego. W zebraniu regionalnym wzięło udział 22 członków ZMPD, w tym dwóch wspierających. Funkcję przewodniczącego zebrania uczestnicy powierzyli Gerardowi Kaczmarczykowi, a sekretarza - Bogusławowi Stopie. Wybranych zostało 11 delegatów: Dariusz Tadeusiak, Dariusz Helbik, Ryszard Karpiński, Bogusław Stopa, Jolanta Głowinkowska, Artur Przygodzki, Jacek Depczyński, Marek Jakubowski, Eugeniusz Szewczyk, Marek Ziółkowski i Gerard Kaczmarczyk. Przewodniczącym regionu został po wyborach Gerard Kaczmarczyk. Uczestnicy zebrania udzielili też rekomendacji kandydatom do organów statutowych ZMPD:  do Rady Gerardowi Kaczmarczykowi, do Komisji Rewizyjnej Jackowi Depczyńskiemu.

Prezes ZMPD Jan Buczek przedstawił informację o pracach Zarządu, Bogusław Zimny poinformował o aktywności Rady, a Tadeusz Gajownik - Komisji Rewizyjnej. Zarząd ZMPD reprezentowali też Janusz Łacny i Andrzej Szabłowski, a Radę - Zofia Stępnicka, która zainaugurowała obrady.
  
Wśród tematów omawianych podczas seminarium najwięcej emocji i komentarzy wywołała sprawa orzeczenia 7 sędziów Sądu Najwyższego, według którego nocleg w kabinie ciężarówki nie oznacza zapewnienia przez pracodawcę bezpłatnego noclegu. Zdaniem przewoźników ZMPD powinno działać w tej sprawie. Piotr Mikiel, zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD, wyjaśnił, że orzeczenie SN zapadło w jednej konkretnej sprawie, w której ZMPD nie było stroną, a więc było pozbawione jakiejkolwiek możliwości interwencji.

W dyskusji pojawiło się pytanie dotyczące kryzysu TIR w Rosji. Co się może wydarzyć w lipcu, kiedy system TIR może przestać obowiązywać na terenie Rosji? Nie ma żadnych informacji pozwalających przewidzieć, jak będzie wyglądać przyszłość Konwencji TIR w Rosji. Najbardziej prawdopodobne jest to, że Rosjanie przedłużą prowizorkę obowiązującą dzisiaj.  

SEKCJA SEKCJA


Zebranie członków ZMPD z regionu pomorskiego: 17 czerwca

Janusz Łacny będzie się ubiegać o funkcję prezesa ZMPD. Pomorscy przewoźnicy, członkowie Zrzeszenia, udzielili mu rekomendacji na tę funkcję. Za udzieleniem rekomendacji głosowało dziewięć osób, dwie były przeciwne, jedna wstrzymała się od głosu.  Pomorskie Zebranie Regionalne Członków ZMPD odbyło się 17 czerwca w Gdyni. Zjawiło się na nim trzynaście osób. Janusz Łacny został też rekomendowany do Zarządu ZMPD, Rafał Olszewski do Komisji Rewizyjnej, a Piotr Kopczyński do Rady. Mandat delegata otrzymali Piotr Kopczyński, Marek Eron, Tomasz Rejek, Wiesław Frolików i Janusz Łacny. Przewodniczącym zebrania został Tomasz Rejek, a sekretarzem Piotr Kopczyński.

Zarząd ZMPD reprezentowali w Gdyni prezes Jan Buczek, a także Jarosław Jakoniuk, Janusz Łacny, Artur Kamiński i Andrzej Szabłowski. W imieniu Rady występowali: przewodniczący Aleksander Reisch oraz Ryszard Sidorzak. Obecny był również przewodniczący Komisji Rewizyjnej Jan Oleksiuk.   

Tradycyjnie obrady poprzedzone były częścią seminaryjną, przygotowaną przez zastępcę dyrektora Departamentu Transportu ZMPD Piotra Mikiela. Omawianie  bieżących problemów w transporcie międzynarodowym zdominował nowy problem - orzeczenie Sądu Najwyższego, który uznał, że odpoczynek kierowcy w kabinie ciężarówki nie oznacza, że pracodawca zapewnił kierowcy bezpłatny nocleg. Oznacza to, tłumaczył Piotr Mikiel, że kierowcom przysługuje ryczałt na poczet kosztów noclegu w wysokości nie niższej niż 25 procent stawki diety określonej dla poszczególnych krajów. 

Informacja własna ZMPD. Opr. SJ

SEKCJA SEKCJA


Zebranie członków ZMPD z regionu kujawsko-pomorskiego: 10 czerwca

Zebranie regionalne przewoźników Pomorza i Kujaw odbyło się w stylowej Sali Koncertowej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Najważniejsze były wybory. Mandat delegata otrzymali Mirosław Cader, Tadeusz Grzelak, Mariusz Jakubowski, Adam Jędrych, Zdzisław Kowalski i Dionizy Woźny. Adam Jędrych ponownie został wybrany na przewodniczącego Regionu Kujawsko-Pomorskiego ZMPD. Uczestnicy zebrania udzielili też rekomendacji kandydatom do organów statutowych ZMPD: Dionizemu Woźnemu do Zarządu, Adamowi Jędrychowi do Rady i Tadeuszowi Grzelakowi do Komisji Rewizyjnej.

Przed wyborami prezes ZMPD Jan Buczek przekazał na ręce Dionizego Woźnego dyplomy IRU dla wyróżniających się kierowców: Mieczysława Stobierskiego i Wiesława Obodzińskiego. Obaj są zatrudnieni w STW Lipniki. 

W toku dyskusji mowa była o kolejkach na granicy wschodniej. Zdaniem przewoźników strefy buforowe na granicy wschodniej nie zdają egzaminu. Poruszony też został problem zezwoleń białoruskich, których brak dezorganizuje przewozy na wschód. Jako jeden z najpoważniejszych problemów transportu zebrani uznali brak wykwalifikowanych kierowców. Dionizy Woźny postulował, żeby pod auspicjami ZMPD utworzyć międzynarodową szkołę kierowców. Zdaniem Jana Buczka rzecz należy poddać wewnętrznej dyskusji, żeby projekt został starannie przygotowany.  

Uczestnicy zebrania bardzo wysoko ocenili inicjatywę przyznawania przez ZMPD tytułów "Gmina Przyjazna Transportowi Drogowemu. Otrzymują je samorządy stosujące na swoim terenie najniższe stawki podatku od środków transportu. Jan Buczek zwrócił uwagę na fakt, że pomysłodawca Akademii Samorządowej ZMPD, a więc części działań podejmowanych wobec samorządów jest przewoźnikiem z kujawsko-pomorskiego. Mowa o Mariuszu Jakubowskim, który pełni w Brodnicy funkcję radnego i któremu przewoźnicy powierzyli mandat delegata. 

Prezydium zebrania zostało wybrane jednogłośnie. Przewodniczącym został Dionizy Woźny, a sekretarzem Tadeusz Grzelak. W komisji mandatowo-skrutacyjnej zasiedli: Ewa Korfanty, Roman Rogowski i Andrzej Szyszkowski.  
 
Jan Buczek przedstawił informację o działalności Zarządu ZMPD, Radę reprezentował Ryszard Sidorzak, a Komisję Rewizyjną Stefan Przastek. W zebraniu uczestniczyło też dwóch członków zarządu: Artur Kamiński i Andrzej Szabłowski.

Informacja własna ZMPD. Opr. SJ

SEKCJA SEKCJA


Zebranie regionu warmińsko- mazurskiego odbyło się 4 czerwca w Olsztynie.

Około 30 przewoźników z Warmii i Mazur wzięło udział w Zebraniu Regionalnym ZMPD w Olsztynie. Najważniejszym punktem programu był wybór delegatów na nową kadencję, która trwać będzie w latach 2015 - 2018. Mandat delegata uzyskało 8 osób: Aleksander Reisch, Władysław Brachun, Bogusław Kamiński, Waldemar Wojsz, Robert Pietrzak, Feliks Sulkowski, Ignacy Kulecki i Czesław Chełstowski.

Przewodniczącym regionu w jawnym głosowaniu jednogłośnie został Aleksander Reisch. Uzyskał on także rekomendację swojego środowiska do Rady ZMPD.

Zarząd ZMPD reprezentował prezes Jan Buczek, a także Artur Kamiński. Aleksander Reisch zaprezentował sprawozdanie Rady, a w imieniu Komisji Rewizyjnej w zebraniu uczestniczył  Stefan Przastek. Funkcję przewodniczącego Zebrania uczestnicy powierzyli Romanowi Smolińskiemu, sekretarzem został Czesław Chełstowski. 

Przewodniczący regionu Aleksander Reisch poinformował o decyzji samorządu Olsztyna, który obniżył w 2014 roku stawki podatku od środków transportu. Decyzja władz Olsztyna to efekt aktywności środowiska lokalnych przewoźników. ZMPD prowadzi monitoring polskich gmin, wyróżniając te, w których stawki podatku są najniższe certyfikatem "Gmina Przyjazna Środowisku". - Z pismem od prezydenta Olsztyna możemy iść do innych samorządów i negocjować obniżkę stawek podatku - mówił zebranym Aleksander Reisch. 

Dyskusję zdominował temat szkolenia kierowców. Przewoźnicy mówili jednym głosem: brak kierowców staje się coraz większym problemem. Obecny system szkolenia nie gwarantuje dopływu nowych kadr, a młodzi kierowcy nie mają wystarczających umiejętności, bo nikt nie stwarza im możliwości odbywania praktyk. Komercyjne oferta szkoleniowa, mimo że można pozyskać pieniądze z PUP, nie spełnia oczekiwań branży transportowej. Wśród zgłaszanych najważniejszych problemów pojawiła się też sprawa kolejek na granicy wschodniej, zakaz odbywania wypoczynku 45-godzinnego w kabinie, a także nieprawidłowości w procedurze potwierdzania zdolności finansowej przewoźnika wobec organów kontrolnych.

Stałym punktem programu wiosennej edycji Zebrań Regionalnych Członków ZMPD są seminaria Tadeusza Wilka na temat bieżącej sytuacji w transporcie oraz głównych problemów utrudniających funkcjonowanie branży. Tematyka seminarium okazała się w dużej mierze zbieżna z głosami padającymi w dyskusji.  

Informacja własna ZMPD. Opr. SJ

SEKCJA SEKCJA


Zebranie członków ZMPD z regionu zachodniopomorskiego i lubuskiego: 3 czerwca

Przewoźnicy z regionu zachodniopomorskiego i lubuskiego wybrali delegatów na nową kadencję 2015-2018. Uczestnicy zebrania regionalnego, które odbyło się na zamku w Tucznie wybrali na delegatów z regionu zachodniopomorskiego: Marcina Kobylarza, Romualda Szmyta i Stanisława Chrzanowskiego, z regionu lubuskiego: Krzysztofa Częstochowskiego i Józefa Piturę. Przewodniczącym regionu zachodniopomorskiego został Marcin Kobylarz, a lubuskiego Zdzisław Zagórski.

Wstęp do części wyborczej zebrania stanowiło seminarium poświęcone ocenie bieżącej sytuacji w transporcie międzynarodowym i zagrożeniom, które pogarszają warunki prowadzenia działalności transportowej. Dyr. Departamentu Transportu ZMPD Tadeusz Wilk mówił o wzroście kosztów przedsiębiorstw wynikającym między innymi ze rosnących cen paliw. Wśród zagrożeń wymienił też nieadekwatny system karania w systemie viaTOLL, wymierzony w polskich przewoźników interwencjonizm niektórych państw, m.in. Grecji, Turcji i Francji, a także kryzys systemu TIR w Rosji.

Sprawozdanie Zarządu ZMPD przedstawił w Tucznie prezes Jan Buczek. W obradach jako reprezentant zarządu uczestniczył też Artur Kamiński. Radę reprezentowała Józefa Miozga, a Komisję Rewizyjną Jan Oleksiuk. Prowadzenie obrad przewoźnicy powierzyli Dariuszowi Matulewiczowi.  

Marcin Kobylarz, przewodniczący regionu zachodniopomorskiego, postulował, żeby uruchomić dodatkowy punkt dystrybucji urządzeń viaBox w rejonie Koszalina. Mówił też o kłopotach przewoźników wynikających z ograniczenia nacisku osi do 10 t na drodze z Goleniowa do Gdyni. Zdzisław Zagórski, przewodniczący z lubuskiego, zwrócił uwagę na potrzebę zwiększania zainteresowania przewoźników z regionu przynależnością do ZMPD oraz na konieczność działań na rzecz poprawy szkolenia kierowców. Obecny system to fikcja obliczona na jak najniższe koszty. Jego zdaniem w ZMPD warto doprowadzić do zmiany polegającej na włączeniu przewodniczących regionów w skład Rady Zrzeszenia. Prezes Jan Buczek zaproponował, żeby po wyborach przedyskutować tę sprawę w gronie nowych i dotychczasowych przewodniczących.
 
Informacja własna ZMPD. Opr. SJ

SEKCJA      




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD