ZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychZMPD - Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników DrogowychPrzedstawicielstwo w Brukseli










ZMPDTIRBranżaSzkoleniae-SklepUsługi"Przewoźnik"OgłoszeniaKatalog FirmKontakt





  MENU ZMPD  


  KOMUNIKATY DLA PRASY  

Nadzwyczajne spotkanie przewoźników dotkniętych embargiem rosyjskim

Komunikat prasowy Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce

POLSCY PRZEWOŹNICY DROGOWI POTRZEBUJĄ WSPARCIA
ROSYJSKIE EMBARGO POZBAWIŁO ICH PRACY!

Nadzwyczajne spotkanie przewoźników dotkniętych embargiem rosyjskim
czwartek 21 sierpnia 2014, godzina 18.00
„Maciejowa Chata”, Stare Lubiejewo k. Ostrowi Mazowieckiej
(przy drodze do Łomży)


270 tysięcy kursów rocznie, o łącznej wartości przekraczającej 700 mln euro  – taka była skala przewozów wykonywanych przez polskie firmy transportowe do Rosji. Embargo na żywność spowodowało, że ciężarówki stoją, kierowcy nie zarabiają a przedsiębiorcy liczą gigantyczne straty.

Ta sytuacja daje pożywkę cynicznie zachowującym się na rynku pośrednikom, którzy dosłownie obdzierają ceny frachtów  do poziomu nie pokrywającego nawet kosztów paliwa.

Ponad 20 tysięcy ciężarówek nie znajduje zatrudnienia na Wschodzie. Przenosi się więc na inne europejskie i azjatyckie rynki, dosłownie rujnując w miarę stabilną sytuację, która tam panowała do tej pory.

Firmy oferujące tabor w systemie leasingowym już liczą na nadzwyczajne zyski poprzez odbieranie częściowo spłaconego już taboru oraz windykację pozostałej części zobowiązań. Takie praktyki miały już miejsce  podczas kryzysu 2007-2008 r.

Urzędy skarbowe będą w dalszym ciągu domagać się zwrotu VAT, nawet w przypadku, kiedy kombinatorzy nie zapłacą uczciwym przedsiębiorcom należności.

ZUS-y będą ściągać w bezwzględny sposób należności od bankrutujących przewoźników.

To wszystko może się odbyć w majestacie polskiego prawa.

Branża, która jest polską wizytówką dobrej usługi na zagranicznych rynkach, branża, która ma  10 % udział w tworzeniu PKB, za chwilę może upaść, przerzucając wszystkie swoje kłopoty na system socjalny państwa!

Czy możliwe są rekompensaty z tytułu ponoszonych strat?

Jakie instrumenty osłonowe można zastosować wobec przedsiębiorców leasingujących tabor?

Czy możliwa jest branżowa solidarność, polegająca na ograniczeniu floty pojazdów?

Jak radzić sobie z problemami branży dotkniętej kryzysem rosyjskim?


W spotkaniu władz ZMPD z przedsiębiorcami  dotkniętymi kryzysem weźmie udział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Rynasiewicz, Główny Inspektor Transportu Drogowego Tomasz Połeć oraz przewodniczący Komisji Infrastruktury Stanisław Żmijan.


 Pobierz
Komunikat prasowy PDF
     
   « powrót

facebook.com/ZMPDwPolsce
youtube.com/user/ZMPD
e-sklep ZMPD
HU-GO
 
 


Regulamin   |    Mapa serwisu   |    Adobe Reader   |    Reklama   |    Wszystkich wejść: 6061517    Partner - giełda transportowa TimoCom