ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2016-11-16

Interwencja ZMPD ws. systemu monitorowania przewozów



SEKCJA

W związku z projektem ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów ZMPD wystąpiło z pisemnym protestem do przedstawicieli rządu.

Poniżej zamieszczamy treść pisma ZMPD.


Pan Mateusz Morawiecki
Wiceprezes Rady Ministrów
Minister Rozwoju i Finansów

Działając w imieniu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, największej organizacji przewoźników drogowych w kraju, chciałbym zaprotestować przeciwko trybowi  prac nad projektem ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów.

Nie kwestionując zasadności przygotowania nowych rozwiązań prawnych mających na celu zminimalizowanie nielegalnego i nieopodatkowanego obrotu towarami uznanymi za „wrażliwe”, zdecydowany sprzeciw budzi sposób procedowania nad projektowanymi przepisami. Uwagę zwraca fakt całkowitego pominięcia na poziomie prac rządowych etapu konsultacji społecznych, a więc etapu postępowania, w którym zainteresowane organizacje, w tym przypadku przede wszystkim  organizacje  zrzeszające przewoźników drogowych, będą mogły przedstawiać swoje stanowisko co do nowych rozwiązań prawnych,  którym mają podlegać przedsiębiorstwa transportowe.

 Niewątpliwie taki tryb prac nad nowymi uregulowaniami  pewnością nie sprzyja tworzeniu „dobrego prawa”, a wprost przeciwnie - wbrew założeniom projektodawcy może spowodować  z jednej strony zdecydowanie mniejsze korzyści od spodziewanych przez projektodawców, a z drugiej nieprzewidywane, negatywne skutki dla osób wykonujących czynności związane z przewożonym towarem.  Ponadto można mieć uzasadnione wątpliwości, czy tworzone w ten sposób prawo nie pozostaje w sprzeczności z konstytucyjną zasadą państwa prawa, gdyż ustalone przez organy państwowe zasady procedowania nad aktami prawnymi, tj. Regulaminem prac Rady Ministrów, zgodnie z którymi  przygotowywanie dokumentów rządowych, obejmuje m.in. konsultacje publiczne z organizacjami społecznymi.
Szybkie tempo prac nad tymi zmianami uniemożliwia rzetelną analizę projektowanych przepisów, a w zasadzie ogranicza się jedynie do zwrócenia uwagi na drakońskie kary, jakie przewiduje się wprowadzić za naruszenie określonych obowiązków. W przypadku osób kierujących pojazdami kary pieniężne mogą wynosić od 1 000 – 20 000 zł, nawet w sytuacji  uchybień pewnym obowiązkom przez podmiot wysyłający (nadawcę towaru) i podmiot odbierający (odbiorcę towaru).  Ponadto przewidywany termin wejścia w życie projektowych przepisów – 1 stycznia 2017 r., skoro projekt jest na etapie prac rządowych, a po ich zakończeniu zostanie skierowany do dalszych prac ustawodawczych w Parlamencie, spowoduje że przepisy ustawy wejdą w życie  bez odpowiedniego vacatio legis. Sytuacja ta może spowodować, że firmy transportowe nie będą miały odpowiedniego czasu na przygotowanie się do nowych wymogów prawnych, związanych między innymi z koniecznością wyposażenia pojazdu w odpowiednie urządzenie pokładowe czy przeszkolenia kierowców. Odpowiednia informacja powinna zostać przekazana również do podmiotów zagranicznych, którzy także będą podlegać przepisom tej ustawy.

Zważywszy na powyższe zastrzeżenia, apelujemy o podejmowanie inicjatyw legislacyjnych z uwzględnieniem konsultacji publicznych, które umożliwiają współuczestniczenie organizacjom branżowym w procesie przygotowywaniu nowego prawa w Polsce, a jednocześnie są europejskim  standardem w procesie stanowienia „dobrego prawa”.

Prezes ZMPD Jan Buczek

Do wiadomości :
1. Beata Szydło - Prezes Rady Ministrów
2. Andrzej Adamczyk – Minister Infrastruktury i Budownictwa

SEKCJA

Przewoźnicy są oburzeni pomysłem ministerstwem finansów i domagają się konsultacji. Podkreślają, że o przepisach nikt z nimi nie rozmawiał. Argumentują, że kilkaset złotych miesięcznej opłaty, za wypożyczanego od państwa GPS-u, to koszt absurdalnie wysoki, a przewidziane kary są drakońskie.
(…) - Nie zamierzamy wykonywać pracy za polskie organa kontroli. I nie zamierzamy również brać na siebie odpowiedzialności za nieuczciwość operatorów, którzy dokonują obrotu towarami akcyzowymi - mówi Jan Buczek. Więcej w TOK FM

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD