ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2017-01-30

TLN i ZMPD jednym głosem o delegowaniu pracowników



SEKCJA

Przedstawiciele holenderskiego związku przewoźników TLN spotkali się 25 stycznia 2017 r. z przedstawicielami Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Podczas dyskusji poruszono kwestie związane z dyrektywą Parlamentu Europejskiego o delegowaniu pracowników.

– Jesteśmy w bardzo ważnym momencie dla przyszłości branży, bowiem na naszych oczach będą tworzone nowe zasady wykonywania międzynarodowego transportu drogowego w Europie. Uważamy, że powinny być one jednolite dla wszystkich uczestników rynku – powiedział zastępca dyrektora Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel. Zgodzili się z nim przedstawiciele TLN. W ich opinii dyrektywa Parlamentu Europejskiego o delegowaniu pracowników nie powinna obejmować międzynarodowego transportu drogowego. – W innym przypadku w ciągu pięciu najbliższych lat będziemy mieli 27 państw w UE z różnymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników – wystarczy tylko spojrzeć na to, co dzieje się dziś w Niemczech, Austrii czy we Francji. W takiej sytuacji trudno jest prowadzić biznes. Obawiamy się, że proponowane regulacje doprowadzą do tego, że każdy kierowca założy firmę i stanie się samozatrudnionym – tak, jak to już się dzieje w Holandii. Jeśli chcemy być konkurencyjni dla innych kontynentów, musimy znaleźć – jako Europa – rozwiązanie tego problemu – powiedzieli przedstawiciele TLN. Zgłosili pomysł stworzenia uniwersalnego, jednego formularza zgłoszeniowego który obowiązywałby w każdym kraju.

W opinii gości z Holandii z jednej strony należy karać za radykalnie mniejsze zarobki kierowców z różnych krajów („każdy kierowca powinien zarabiać godnie”), z drugiej zaś należy przyjąć do wiadomości, że w poszczególnych krajach istnieją jednak spore różnice socjalne i te różnice trzeba zaakceptować. Dziś przepisy są konstruowane tak, jakby wszystkie kraje w UE były gospodarczo na tym samym poziomie rozwoju. – Tymczasem w Bułgarii za jedno euro można kupić piwo, w Amsterdamie tyle kosztuje skorzystanie z toalety – powiedzieli przedstawiciele TLN. Zwrócili uwagę, że branża transportowa jest niejako ofiarą polityki i zbliżających się wyborów w najważniejszych krajach Europy.

Prezes ZMPD Jan Buczek przypomniał założenia, jakie legły przy tworzeniu wspólnej Europy. – Dziś jesteśmy od tego modelu bardzo daleko, nad czym bardzo ubolewam – powiedział. Zwrócił uwagę na spadającą efektywność branży spowodowaną m.in. rosnącymi kosztami z jednej strony, stałymi cenami za fracht z drugiej. – Dlatego powinniśmy się zastanowić na tym, jak wyeliminować ogromną liczbę żerujących na międzynarodowym transporcie drogowym pośredników, którzy nie dają żadnej wartości dodanej – powiedział Jan Buczek.

Piotr Mikiel zwrócił uwagę, że propozycje Komisji Europejskiej idą w kierunku wyłączenia - z uwagi na specyfikę tych usług - transportu międzynarodowego z dyrektywy o delegowaniu i uregulowania działalności branży w pakiecie drogowym. Dzisiaj jakość usług transportowych jest w Europie porównywalna, ale każdemu klientowi zależy, by zrealizować ją za jak najniższą cenę. Dlatego zasadne jest pytanie, czy we wszystkich przypadkach transportu międzynarodowego możliwe jest całkowite wyłączenie przepisów o delegowaniu. Być może należałoby zastanowić się nad wprowadzeniem czasowych limitów przebywania na terytorium danego kraju, kiedy przepisy o płacy minimalnej nie miałyby zastosowania.

Na koniec spotkania Piotr Mikiel przedstawił aktualną sytuację związaną z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego ws. ryczałtów za nocleg. – To jest problemem dla całej branży. Trudno na razie mówić jednak o konkretnych konsekwencjach tego wyroku z uwagi na różne opinie prawne. Czekamy na formalne stanowisko ministerstwa infrastruktury i budownictwa – powiedział dyr. Mikiel.

Informacja własna ZMPD. Opr. PG

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD