ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2015-09-21

Polska: będzie więcej dróg o nośności 10 ton?



SEKCJA

Minister infrastruktury i rozwoju skierował 9 września pismo do wszystkich zarządów województw w sprawie zwiększenia ilości dróg o nośności 10 ton.

Pismo przedstawiamy poniżej, w formacie Word oraz PDF.

***

Uprzejmie informuję, że Minister Infrastruktury i Rozwoju wydał nowe rozporządzenie w sprawie wykazu dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t, oraz wykazu dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t, które weszło w życie w dniu 27 czerwca 2015 r. W zakresie dróg wojewódzkich zostało ono wydane w oparciu o propozycje zarządów województw oraz prezydentów miast na prawach powiatu, przekazane w trakcie procesu legislacyjnego.

Należy zauważyć, że długość dróg wojewódzkich, które zostały dopuszczone do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku osi do 10 t, w stosunku do poprzedniego rozporządzenia, wzrosła o ok. 1161 km. Większość nowo zgłoszonych odcinków dróg stanowiły drogi, których parametry techniczne zostały poprawione ze względu na wykorzystanie dofinansowania realizowanych na nich inwestycji ze środków pochodzących z Unii Europejskiej.

Do obecnie obowiązującego rozporządzenia zostały włączone odcinki, które zostały oddane do użytkowania przed końcem 2014 r. Z uwagi na fakt, że rozliczenie końcowe perspektywy finansowej 2007 - 2013 jest przewidziane na koniec 2015 r. należy oczekiwać, że do końca bieżącego roku zostaną rozliczone ostatnie inwestycje na drogach wojewódzkich realizowane z ww. perspektyw finansowej.

Jednocześnie należy wskazać, na dotychczasowe skrajnie różne podejście zarządów województw do kwestii dopuszczania ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku osi do 10 t na odcinkach dróg wojewódzkich, na których były realizowane inwestycje ze środków Unii Europejskiej.

Tylko jedno województwo na szesnaście, niemalże po każdej zrealizowanej inwestycji, na drodze wojewódzkiej, która wiąże się ze zwiększeniem jej nośności, niezwłocznie występuje z wnioskiem do Ministra Infrastruktury i Rozwoju o rozszerzenie dotychczasowej sieci dróg wojewódzkich dopuszczonych do 10 t o nowe odcinki. Zupełnie odmienne podejście prezentuje większość zarządów województw, które pomimo realizacji wielu inwestycji na drogach wojewódzkich z wykorzystaniem środków europejskich, do wydanego rozporządzenia, nie zgłosiły wielu odcinków dróg wojewódzkich spełniających kryteria dopuszczenia do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku osi do 10 t.

Należy wskazać, że w przypadku realizacji inwestycji współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych przez okres pięciu lat od daty zakończenia projektu musi być zachowana trwałość projektu. W tym celu prowadzony jest monitoring polegający m.in. na weryfikacji ewentualnych zmian formy prawnej prowadzonej działalności, zachowania celów projektu zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie czy też osiągnięcia i utrzymania zgłoszonych we wniosku o dofinansowanie wskaźników rezultatu. W przypadku decyzji właściwych zarządów województw o niedopuszczeniu do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t na niektórych odcinkach dróg technicznie dostosowanych do ruchu takich pojazdów, współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych pojawiają się wątpliwości czy nie dochodzi do uzyskiwania przez te zarządy nieuzasadnionej korzyści. Jednocześnie należy wskazać, że negatywna weryfikacja trwałości projektu może skutkować koniecznością zwrotu kwoty uzyskanej pomocy. Dlatego też zwracam szczególną uwagę na powyższą kwestię.

Reasumując, w związku ze zbliżającym się terminem zamykania oraz rozliczania końcowego projektów realizowanych w ramach perspektywy finansowej 2007 - 2013, zwracam się z uprzejmą prośbą o ponowną analizę sieci dróg wojewódzkich, po kątem dopuszczenia nowych odcinków dróg wojewódzkich do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku osi do 10 t oraz przedstawienie nowych propozycji w tym zakresie do dnia 31 stycznia 2016 r.

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Pismo MIR w sprawie dróg o nośności 10 tonpobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:
Polskadroga




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD