INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
W środę 21 września 2016 roku w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa odbyło się spotkanie poświęcone problemom w wykonywaniu przewozów do Wielkiej Brytanii, czyli braku bezpieczeństwa na drogach dojazdowych do Calais i jego konsekwencjom dla przewoźników.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele MIiB z wiceministrem Jerzym Szmitem oraz przedstawiciele ZMPD i firm przewozowych zrzeszonych w ZMPD, a także innych organizacji przewoźników.
Dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Tadeusz Wilk mówił o nasilających się atakach na kierowców i pojazdy w Calais, nie tylko pod względem ich częstotliwości, ale także wzrastającego poziomu agresji. Stanowi to nie tylko bezpośrednie zagrożenia bezpieczeństwa na drodze. Niesie także poważne konsekwencje finansowe dla firmy, kiedy przewoźnik dostaje reklamacje od klientów na kwoty nawet kilkudziesięciu tysięcy euro, a ubezpieczyciele stosują przeróżne metody uniknięcia wypłaty odszkodowania. Taki bywa skutek wejścia nielegalnych imigrantów do przestrzeni ładunkowej. W przypadku artykułów spożywczych, nawet jeśli towar nie zostanie uszkodzony, obiorca najczęściej odmawia jego przyjęcia, a cały ładunek jest utylizowany.
Uczestniczący w spotkaniu przedstawiciele firm przewozowych także mówili, że ubezpieczyciele nie chcą wypłacać odszkodowań, mimo że przewoźnik poniósł straty z powodu uszkodzenia pojazdu, kosztów utraty i utylizacji towaru, a odmowę uzasadniają faktem, że pojazdem odbywał się przewóz osób, który nie jest objęty ubezpieczeniem. Dodatkowo za ten „przewóz”, mimo że odbywa się bez wiedzy kierowcy, nakładane są przez służby brytyjskie potężne kary na kierowcę i przewoźnika.
W rezultacie realizowanie wymiany handlowej na zapotrzebowanie brytyjskiego odbiorcy oznacza, że kierowcy ryzykują życiem wykonując przewozy.
Wszystko to się dzieje przy bezczynności służb porządkowych francuskich. - Władzom francuskim zależy na tym, aby imigranci wydostali się z Francji, bo to oznacza, że pozbędą się problemu, dlatego służby francuskie praktycznie nie reagują – dodał dyr. Wilk.
- W Calais toczy się mała wojna, a po drugiej stronie granicy nielegalni imigranci otrzymują pomoc, w tym medyczną, za to przewoźnik jest traktowany jak przestępca, mimo że to nie on zawinił, a w tej sytuacji jest ofiarą – zauważył przedstawiciel firmy przewozowej. Uczestniczący w spotkaniu przewoźnicy przynieśli ze sobą dokumentacje dotyczące spraw, których przyczyną byli nielegalni imigranci w Calais.
Minister Szmit zapewnił o wysiłkach podejmowanych przez swój resort, aby problem rozwiązać. Mówił o wystąpieniach do ministerstw we Francji i Wielkiej Brytanii. Zapowiedział, że planowane jest wysłanie do Calais przedstawicieli resortu. Zadeklarował także zorganizowanie spotkania z przedstawicielami ubezpieczycieli.
Ponadto MIB wystąpi także do Komisji Europejskiej o niezwłoczne zajęcie się problemem. Dodatkowo ministerstwo będzie zabiegało o wsparcie pozostałych państw Grupy Wyszehradzkiej, aby podjąć wspólne działania w tej sprawie.
Opr. ZMPD/DTR/TM
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.