ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2016-10-18

MF o pakietach: paliwowym i przewozowym



SEKCJA

Przekazujemy poniżej komunikat Ministerstwa Finansów.

Pakiet paliwowy

Zmienione przepisy oraz coraz skuteczniejsze działania służb podległych MF są kluczem do walki z mafią paliwową. Dwa miesiące po wejściu w życie tzw. pakietu paliwowego o 14 procent wzrósł legalny popyt na paliwa silnikowe. To zaś przekłada się na zwiększone wpływy do budżetu.

Funkcjonujące od 1 sierpnia przepisy wyeliminowały z rynku paliwowego znaczną cześć podmiotów działających w szarej strefie. Tak zwany pakiet paliwowy wprowadził zmiany m.in. w ustawie o podatku od towarów i usług, Prawie energetycznym oraz ustawie o podatku akcyzowym. Dzięki nim wwiezienie nieopodatkowanego paliwa do Polski stało się znacznie trudniejsze.

Grupy przestępcze próbują obchodzić nowe przepisy, jednak tego właśnie spodziewało się Ministerstwo Finansów. Wywiad skarbowy oraz kontrola skarbowa błyskawicznie zareagowały na zmianę modelu funkcjonowania paliwowych przestępców, coraz częściej zatrzymując ich na gorącym uczynku.

Tylko w październiku wywiad skarbowy w ramach trzech akcji przeprowadzonych wspólnie z innymi służbami zapobiegł nielegalnemu wprowadzeniu do obrotu oleju napędowego, od którego nie odprowadzono należnych podatków. Zatrzymano i zabezpieczono 4 cysterny zawierające łącznie blisko 75 ton oleju napędowego oraz linię produkcyjną wykorzystywaną do filtracji i odbarwiania paliwa żeglugowego.

Znajomość kierunków dostaw oleju napędowego z Niemiec do Polski, jakie w ostatnim czasie zidentyfikował wywiad skarbowy, pozwoliła na zatrzymanie w małej dolnośląskiej miejscowości cysterny, według dokumentacji zawierającej niepodlegający akcyzie środek antykorozyjny, który tranzytem przez Polskę miał trafić do Czech. W rzeczywistości cysterna zawierała olej napędowy.

Dwie inne cysterny zatrzymano w okolicach Warszawy i Radomia. One również według dokumentacji zawierać miały towar niepodlegający akcyzie, a wypełnione były olejem napędowym. Kolejny przykład to ujawnienie i zabezpieczenie cysterny oraz kompletnej linii produkcyjnej w trakcie procesu odbarwiania paliwa. Przestępcy zamierzali je wprowadzić do obrotu jako olej napędowy. W tym przypadku wartość zabezpieczonego mienia wynosi ok. 400 tys. zł. Zatrzymanym 6 osobom, którym przedstawiono zarzuty z art. 258 K.k. oraz art. 73a K.k.s., grożą kary pozbawienia wolności nawet do 5 lat oraz kary wysokich grzywien. Zabezpieczone pojazdy i urządzenia zostaną wykorzystane jako dowody popełnionych przestępstw.

Zatrzymanie przestępców na gorącym uczynku pozwala natychmiast powstrzymać organizatorów przed kolejnymi działaniami, a sprowadzone nielegalnie paliwo nie trafia do obrotu. MF jest zdeterminowane, aby zlikwidować szarą strefę na rynku paliw. Nieustannie analizuje schematy działalności przestępczej i dostosowuje swoje działania do zmieniającej się w tym zakresie sytuacji. Aktualnie tylko wywiad skarbowy prowadzi kilkaset spraw dotyczących szarej i czarnej strefy w obszarze obrotu paliwami, zatem w najbliższym czasie możliwe są kolejne zatrzymania. Cały komunikat Ministerstwa Finansów

Pakiet przewozowy

Ministerstwo zapowiada, że kolejną zmianą będzie tzw. pakiet przewozowy, czyli system elektronicznego nadzoru nad towarami, który ma dotyczyć nie tylko paliw, ale także innych towarów wrażliwych. Elementem nowego systemu będzie obowiązkowa rejestracja na platformie usług elektronicznych służby celnej (PUESC), możliwa do wykonania np. za pomocą smartfona.

Za naruszenie nowych obowiązków (np. rejestracji) będą groziły sankcje, w tym  konieczność zapłaty 46% wartości netto towarów. Jak pisze w swoim komunikacie MF, szczegóły ustawy wprowadzającej pakiet przewozowy będą konsultowane z branżą paliwową. I zapowiada wejście w życie nowych przepisów już 1 stycznia 2017 roku.

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD