INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
25 marca przedstawiciele 5 narodowych organizacji przewoźników drogowych z Polski (ZMPD), Rumunii, Czech, Węgier i Litwy wzięli udział w pikiecie pod Parlamentem Europejskim. Pikieta odbywała się godzinach 14 – 16 na Placu Luksemburskim przed Parlamentem Europejskim, gdzie także 25 marca po godz. 19 rozpocznie się debata dotycząca płacy minimalnej w transporcie. Z protestującymi przed budynkiem PE rozmawiali europosłowie Bogusław Liberadzki, Janusz Zemke, Tomasz Poręba, Kosma Złotowski, Elżbieta Łukacijewska, Tadeusz Zwiefka, Janusz Korwin- Mikke. Powodem protestu przewoźników jest próba narzucenia przez Niemcy swoich warunków płacowych, czyli de facto niemieckiego prawa pracy, innym krajom. Uzyskane do tej pory efekty starań polskiego rządu, podjęte w wyniku interwencji Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce tylko w nieznacznym stopniu poprawiły sytuację, bowiem zawieszone w ich wyniku przewozy tranzytowe przez terytorium Niemiec stanowią jedynie 20% ogółu przewozów realizowanych przez polskich przewoźników drogowych. Ponadto nie do przyjęcia jest fakt prowadzenia przez niemieckie służby celne kontroli dokumentów płacowych polskich przedsiębiorstw, z wymogiem ich przygotowania w języku niemieckim. Protestujący przewoźnicy przekazali europarlamentarzystom petycję 25 marca, kilka godzin po pikiecie przewoźników, w Parlamencie Europejskim odbyła się debata na temat płacy minimalnej w transporcie. Zapis video dostępny jest tutaj Zdaniem europosła B. Liberadzkiego Można odnieść wrażenie, że następuje „nacjonalizacja” prawa europejskiego zamiast uwspólnotowienia prawa krajowego. Poseł Janusz Zemke o napisał na swojej stronie o spotkaniu z protestującymi przewoźnikami. Informacja własna ZMPD. Podziękowania od przewodniczącego Komitetu Protestacyjnego Przewoźników Koleżanki i Koledzy, za nami ważny etap walki z naruszającymi zasady rzetelnej konkurencji niemieckimi przepisami o płacy minimalnej. Po akcji protestacyjnej na polskich drogach pojechaliśmy do Brukseli. Odbyła się tam międzynarodowa pikieta przed Parlamentem Europejskim, w którym tego samego dnia odbywała się dyskusja o MiLoG. Z nami protestowali również Rumuni, Węgrzy, Czesi i Litwini. Z satysfakcją przyjmujemy fakt, że zdecydowana większość eurodeputowanych biorących udział w debacie krytycznie odniosła się niemieckich przepisów. Cieszy nas, że argumentując swój sprzeciw, eurodeputowani wykorzystywali argumenty pochodzące z opracowań ZMPD - przedstawiciela polskich przewoźników międzynarodowych. To efekt masowych korespondencji, wielu spotkań i rozmów organizowanych przez nas w ostatnim czasie. Podczas pikiety odwiedzili nas europarlamentarzyści, także polscy, a wśród nich: Bogusław Liberadzki, Elżbieta Łukacijewska, Tomasz Poręba, Kosma Złotowski, Julia Pitera, Janusz Zemke, Janusz Korwin-Mikke i Tadeusz Zwiefka. Wszyscy oni deklarują poparcie dla naszych starań. Przed nami dalsza walka o przyszłość polskiego transportu w Unii Europejskiej. Czekamy nie tylko na decyzję Komisji Europejskiej w sprawie zgodności MiLoG z prawem wspólnotowym, ale również na większą niż do tej pory aktywność polskiego rządu. Mamy nadzieję, że niebawem dojdzie do naszego spotkania z premier Ewą Kopacz. Do dalszych działań przystępujemy silniejsi dzięki jedności, którą pokazaliśmy podczas akcji protestacyjnej 23 marca. Raz jeszcze dziękuję wszystkim Koleżankom i Kolegom, którzy podjęli koszt, trud i ryzyko organizując nasz protest. Przewodniczący Komitetu Protestacyjnego Przewoźników Jan Buczek |
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.