INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
W ramach trwającej w Brukseli debaty na temat proponowanych zmian w dyrektywie o delegowaniu pracowników, w tym objęcia nią sektora transportu drogowego, w środę 12 października 2017 r. Parlamencie Europejskim odbyło się seminarium „Pracownicy delegowani i Pakiet Mobilności. Wyzwania dla Przedsiębiorstw z Europy Środkowo-Wschodniej”. W wydarzeniu wziął udział przedstawiciel ZMPD.
Uczestnicy seminarium byli zgodni, że negatywne skutki dyrektywy boleśnie odczują nie tylko firmy z Europy Środkowo-Wschodniej, co jest motywem przewodnim ogólnoeuropejskiej debaty, lecz także przełożą się one na problemy w funkcjonowaniu całego wspólnego rynku.
Poparciem dla tej tezy były wystąpienia Zsolta Darvasa z Instytutu Bruegela oraz Marcina Kiełbasy z Inicjatywy Mobilności Pracy. Wykazywali oni m.in., że dyskusja wokół delegowania oparta jest na nie mających pokrycia w rzeczywistości argumentach o nieuczciwej konkurencji i dumpingu socjalnym. Pracownicy delegowani zarabiają bowiem średnio 30 proc. więcej od osób zatrudnionych na podobnych stanowiskach w danych krajach, a próby dodatkowej regulacji tego obszaru doprowadzą jedynie do wzrostu obciążeń administracyjnych, ograniczających swobodę przepływu osób, towarów i usług.
Przedstawicielem międzynarodowego transportu drogowego w tej dyskusji była Emma Hadrovic z duńskiego zrzeszenia ITD. Zwróciła uwagę na fakt, że objęciu całej branży zasadami dyrektywy sprzeciwiają się także organizacje przewoźników z niektórych krajów Europy Zachodniej. Jej zdaniem propozycje KE są szkodliwe dla sektora, zmniejszając jego konkurencyjność i podnosząc ceny usług. W jej opinii trudno sobie wyobrazić ich właściwe wdrożenie i egzekwowanie.
Hadrovic zaprezentowała także podpisaną na początku października deklarację w zakresie wyłączenia międzynarodowego transportu drogowego spod dyrektywy o delegowaniu. Jej sygnatariuszami zostało do tej pory 20 organizacji transportowych i biznesowych z 17 krajów UE, w tym trzy podmioty z Polski – oprócz ZMPD także Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych oraz Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego.
Organizatorami seminarium byli posłowie Zdzisław Krasnodębski i Angel Dzhambazki oraz Zrzeszenie Przedsiębiorców i Pracodawców. W przygotowanie wydarzenia zaangażowane było także ZMPD, reprezentowanie przez przedstawiciela Zrzeszenia przy UE Piotra Szymańskiego.
Opr. ZMPD/Bruksela/PS
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.