ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

ZMPD w Brukseli
Pakiet mobilności
2018-03-22

Polscy kierowcy obalają mity o warunkach pracy



SEKCJA

20 marca br. w siedzibie Parlamentu Europejskiego odbyło się doroczne spotkanie Europejskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych (ECG) - zrzeszenia reprezentującego około 100 największych europejskich firm logistycznych zajmujących się transportem samochodów. Jednym z członków EGC jest firma Adampol, której przedstawiciele znaleźli się wśród licznego grona uczestników wydarzenia. Uczestniczył w nim także przedstawiciel ZMPD w Brukseli Piotr Szymański.


Gospodarzem spotkania był Wim van de Camp – poseł do PE i sprawozdawca Rozporządzenia 561/2006, dotyczącego zasad prowadzenia pojazdu i okresów odpoczynku kierowców. Przedstawił on najważniejsze założenia zawarte w propozycji swojej opinii, które jego zdaniem powinny służyć zwiększeniu elastyczności prowadzenia biznesu przez przedsiębiorców, poprawie warunków pracy kierowców oraz przyciągnięciu do naszego sektora nowych pracowników. Centralnym elementem opinii posła van de Campa jest stworzenie w Europie sieci certyfikowanych parkingów, spełniających wysokie standardy bezpieczeństwa, higieny i zaplecza socjalnego, na których kierowcy mogliby odbierać odpoczynki tygodniowe w kabinach swoich ciężarówek. W ten sposób udałoby się jego zdaniem rozwiązać problem wynikający z obowiązku odbioru regularnej przerwy tygodniowej poza pojazdem w sytuacji, kiedy brak jest wystarczającej liczby hoteli ze strzeżonymi parkingami.

Problemowi dostępu do infrastruktury parkingowej oraz kwestii regularnych powrotów do domu poświęcona została debata, do udziału w której zaproszono kierowców zatrudnionych w firmach zrzeszonych w ECG – Mosolf (Niemcy), Koopman (Holandia) i Adampol. Zestawienie doświadczeń i opinii kierowców reprezentujących przedsiębiorstwa ze Wschodu i Zachodu Europy służyło przedstawieniu pełnego obrazu funkcjonowania branży oraz jej specyfiki i różnic, związanych m.in. z preferowanymi modelami pracy i odpoczynku. Zgromadzeni, w tym liczne grono posłów do PE i reprezentantów KE miało okazję dowiedzieć się, że wbrew potocznym i w większości przypadków całkowicie nieuzasadnionym opiniom, polscy kierowcy mają wpływ na długość czasu spędzanego zagranicą, ale w odróżnieniu od kolegów z Niemiec czy Holandii, którzy wracają do domu raz na tydzień, wolą często skorzystać z możliwości kumulacji rekompensat związanych z odbiorem skróconych odpoczynków tygodniowych, aby potem spędzić więcej czasu w domu z rodziną. Ponadto polscy kierowcy podkreślili, że ich największym problemem nie jest konieczność spędzania weekendów w kabinie, ale brak wystarczającej liczby dobrej jakości parkingów, na których mogliby się bezpiecznie zatrzymać.

Spotkanie oraz aktywny udział przedstawicieli Adampolu stanowiły bardzo ważne wsparcie dla prowadzonych przez ZMPD w Brukseli działań, służących zwalczaniu mitów dotyczących warunków pracy kierowców. Wobec powszechnego niedoboru pracowników firmy transportowe potrafią bez odgórnych nakazów ze strony UE wypracować atrakcyjne dla kierowców modele pracy, które nie mają nic wspólnego z „nowoczesnym niewolnictwem”, jak chcą to przedstawiać europejskie związki zawodowe. Pozostaje mieć nadzieję, że argumenty te trafią do eurodeputowanych, którzy już w maju wypowiedzą się na ten temat w głosowaniu na Komisji PE ds. Transportu.


Opr. PS

     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD