ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2018-06-19

IRU: Spory o przepisy dotyczące transportu drogowego zaszkodzą gospodarce UE



SEKCJA

Po głosowaniu w Parlamencie Europejskim, w którym przyjęto wniosek o wznowieniu dyskusji na forum PE na temat kluczowych zapisów zawartych w pierwszym Pakiecie Mobilności, pilnie potrzebne są porozumienia, aby sektor transportu drogowego mógł nadal napędzać europejską gospodarkę.


Posłowie do PE muszą teraz skoncentrować się na kolejnym głosowaniu na początku lipca, upewniając się, że dalsze zmiany proponowanych przepisów skoncentrują się na zrównoważonych rozwiązaniach w całej UE, które powstrzymają pojawiające się ciągle poważne różnice w poszczególnych państwach członkowskich.

Matthias Maedge, kierujący pracą IRU w Brukseli, skomentował: „Propozycje były dalekie od doskonałości, ale nie możemy poddać się chaotycznej mozaice narodowych interpretacji zasad transportu drogowego. Rozmowy między zainteresowanym stronami szybko powinny być rozpoczęte. Pilnie potrzebujemy rozwiązań na poziomie UE. Debata musi koncentrować się na praktycznych i możliwych do wyegzekwowania regułach”.

Przy 70-procentowym udziale przewozów towarów transportem drogowym i przewidywanym 60-procentowym wzrostem przewozów towarowych do 2050 r., przy wzroście przewozów pasażerskich o 42 proc. w tym samym okresie, brak unijnego rozwiązania zarządzania transportem drogowym wiąże się ze znacznymi kosztami ekonomicznymi.

Na posiedzeniu plenarnym Parlamentu Europejskiego odrzucono kluczowe mandaty komisji ds. Transportu i Turystyki PE z powodu braku zgody między europosłami z poszczególnych państw członkowskich. Dostęp do zawodu, dostęp do rynku przewozów drogowych oraz zasady dotyczące czasu jazdy i odpoczynku są nadal przedmiotem dyskusji. Przepadło w głosowaniu specjalne prawo (Lex specialis) dotyczące stosowania dyrektywy o delegowaniu dla pracowników w transporcie drogowym. W odniesieniu do przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku nie uwzględniono niektórych wypracowanych w negocjacjach rozwiązań służących bezpieczeństwu drogowemu oraz korzystnych dla przedsiębiorców i kierowców.

IRU wyraża ubolewanie, że ważne zmiany w transporcie pasażerskim pozostały w tyle wraz z programem nadmiernie skoncentrowanym na transporcie ładunków. Należy uwzględnić specyfikę przewozów autobusowych i autokarowych i kontynuować prace nad specjalnymi odstępstwami dla europejskiego sektora turystyki autokarowej.

IRU zapowiada, że będzie kontynuować dialog z posłami do PE i innymi instytucjami europejskimi.


Źródło: IRU

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD