INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Przeciwko wprowadzeniu nowych zasad głosowały Polska i Węgry, a Chorwacja, Litwa, Łotwa i Wielka Brytania wstrzymały się od głosu,
Już za kilka dni ten nowy akt legislacyjny zostanie podpisany, następnie będzie opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, 20 dni później wejdzie w życie. Po 2 latach – w roku 2020 nowe przepisy powinny być wdrożone w ustawodawstwo wszystkich państw członkowskich UE.
Rozwiązania dla międzynarodowego transportu drogowego, wyłączone z dyrektywy, nadal nie zostały określone. Projekt Pakietu Mobilności nie został jeszcze uzgodniony. Parlament Europejski podczas sesji plenarnej w Strasburgu 14 czerwca br. odrzucił wszystkie trzy wnioski Komisji Transportu i Turystyki PE – TRAN. Zaplanowano, że Parlament wróci do poszukiwania kompromisu w sprawie transportu podczas kolejnej sesji plenarnej PE, najprawdopodobniej na początku lipca 2018 r. Pisaliśmy o tym głosowaniu na naszej stronie w tekście Wnioski z Komisji TRAN odrzucone, kolejna debata w lipcu
Nie udało się osiągnąć kompromisu także Radzie UE za prezydencji bułgarskiej, a prace będzie kontynuować prezydencja austriacka, która rozpoczyna się 1 lipca.
Poniżej przedstawiany opinię posłanki do Parlamentu Europejskiego Danuty Jazłowieckiej, przekazaną specjalnie dla naszego portalu.
21 czerwca 2018 r. podczas posiedzenia Rady EPSCO ministrowie pracy państw członkowskich przyjęli formalnie rewizję dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników na rynku wewnętrznym. Za kilka dni nastąpi uroczyste podpisanie aktu legislacyjnego i następnie ruszy cała procedura zmierzająca do przyjęcia ostatecznie narodowych ustaw w sprawie delegowania pracowników. Można przyjąć, że dyrektywa wejdzie w życie na początku sierpnia i po dwóch latach zacznie obowiązywać w państwach członkowskich.
Według jednego z zapisów nowej dyrektywy nie będzie ona obejmowała transportu do dnia wejścia w życie tzw. Lex specialis, czyli dyrektywy dot. delegowania kierowców z Pakietu Mobilności. Sytuacja w Parlamencie Europejskim, jak i w Radzie UE wskazuje jednak na to, że ostateczny kompromis między przeciwstawnymi stanowiskami ws. delegowania w transporcie jest nadal daleko. Może się okazać, że Lex specialis będzie negocjowany miesiącami lub co gorsze „zamrożony” i ostatecznie latami nie przyjęty.
Taka sytuacja postawi transport w chaosie i niepewności prawnej. Pozostaje przecież pod znakiem zapytania, w jakim zakresie dyrektywa podstawowa 96/71 obejmuje transport drogowy. Komisja Europejska do dzisiaj nie zakończyła procedury EU pilot przeciwko Niemcom czy Francji, mającej na celu wyjaśnienie, w jakim zakresie MiLoG czy Loi Macron mogą być stosowane do kierowców.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.