ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2019-03-25

Francja szykuje się na Brexit



SEKCJA

Przedstawicielka francuskiej administracji państwowej przedstawia plan przygotowań na utworzenie granicy celnej po wprowadzeniu Brexitu.

 

Stan przygotowań administracji francuskiej do Brexitu, trwających od 2 lat, zaprezentowała Rachel Chazelas-Bellegy, doradca polityczny francuskiego Dyrektora Generalnego ds. Ceł i Podatków, podczas spotkania, które odbyło się 2 marca br. w Ambasadzie Francji w Polsce z udziałem przedstawiciela ZMPD.
 

Głównym celem francuskich władz jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne i organizacyjne służb oraz zapewnienie infrastruktury i przepustowości francuskich przejść granicznych po Brexicie. Obecnie przejścia te obsługują rocznie 5 mln ciężarówek i 5 mln pasażerów. 85 proc. ruchu promowego odbywa się z portów francuskich, co 3 minuty przez Eurotunel odjeżdża pociąg do Wielkiej Brytanii.
 

Dla prawidłowej obsługi tej wielkiej liczby pojazdów i pasażerów w nowych warunkach granicy celnej stworzono projekt Smart Border. Francuska administracja celna współpracuje z resortami rolnictwa i wsi, spraw wewnętrznych, z zarządcami portów oraz właścicielami promów, aby jak najlepiej zorganizować kontrole. Transporty przybywające do francuskich portów mają być realizowane w reżimie tranzytu celnego, co powinno ułatwić przekraczanie granicy. Przewoźnicy z innych państw muszą się odpowiednio do tej zmiany przygotować, w czym pomocne powinny być krajowe stowarzyszenia i administracje celne.
 

Rachel Chazelas-Bellegy poinformowała, że zatrudnionych zostało już 500 nowych francuskich funkcjonariuszy celnych, którzy teraz pełnią służbę przygotowawczą, kolejnych 200 będzie niedługo przyjętych do pracy na przejściach z Wielką Brytanią. Nowi funkcjonariusze wzmocnią istniejące oddziały graniczne, w których dziś pracuje 250 celników. Otwarte zostaną 2 nowe biura w Dunkierce i Calais, w których obsługa będzie realizowana w systemie 24/7. W biurach znajdą się również placówki służb weterynaryjnych i sanitarnych oraz straż graniczna. Przygotowywane są parkingi, a służby mundurowe będą wzmocnione, aby zapewnić bezpieczeństwo oraz wyeliminować ryzyko nielegalnej imigracji.
 

Dodatkowe środki finansowe przeznaczono na wzmocnienie systemów informatycznych stosowanych na granicy, aby były w stanie przyjąć 6 milionów deklaracji celnych. Postawiono na pełną cyfryzację, bowiem zgłoszenie celne powinno być dokonane w miejscu rozpoczącia transportu i przekazane do służb celnych w porcie francuskim z wyprzedzeniem. Numer rejstracyjny pojazdu będzie sczytywany przez specjalne kamery, a następnie transport będzie przez system łączony ze zgłoszeniem tranzytowym w systemie NCTS. Kierowca będzie dysponował Tranzytowym Dokumentem Towarzyszącym z numerem MRN i kod cyfrowy z tego dokumentu będzie ewentualnie pomocny w identyfikacji tego transportu.
 

Rachel Chazelas-Bellegy dodatkowo wyjaśniła, że nie będzie wymagana jakakolwiek rejestracja do francuskich systemów portowych, odpowiadając na wątpliwości w tej sprawie ze strony przedstawicielki ZMPD, gdzie dotarły informacje o takich wymaganiach zastosowanych przez porty holenderskie.
 

Francuskie władze celne przekazują już dziś przewoźnikom ulotki informacyjne przygotowane w kilku językach (w tym po polsku), aby przygotować firmy na nadchodzącą zmianę organizacji ruchu w ich portach. Informację o przygotowaniach do Brexitu można znaleźć na stronie francuskiej służby celnej  


Opr. ZMPD/DTR-TIR/JP
 

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD