ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2019-09-06

Ukraina: ZMPD na XIX konferencji „Międzynarodowy Transport Drogowy”



SEKCJA

W Odessie w dniach 3-6 września odbyła się XIX konferencja „Międzynarodowy Transport Drogowy – problemy, sposoby ich rozwiązywania i perspektywy rozwoju”. Organizatorami były Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) oraz Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych na Ukrainie (ASMAP). 


Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli organizacji międzynarodowych, ministerstw, stowarzyszeń, przewoźników, instytucji naukowych i biznesu. Wzięli w nim udział m.in. Prezydent IRU Christian Labrot, Sekretarz Generalny IRU Umberto de Pretto, wiceminister Ministerstwa Infrastruktury Ukrainy Wiktor Dowgan oraz prezes ZMPD Jan Buczek. To istotne spotkanie służące wypracowaniu wspólnych stanowisk, koordynacji środków finansowych i intensyfikacji współpracy między przedstawicielami branży transportowej.  


 
SEKCJA
SEKCJA

  
Tłumaczenie przemówień Wiktora Dowgana i Jana Buczka

 

Wiceminister Ministerstwa Infrastruktury Ukrainy Wiktor Dowgan

Prezydent, zgodnie z naszą informacją, przeprowadził rozmowy z prezydentem Polski Andrzejem Dudą. Polski minister transportu Andrzej Adamczyk otrzymał dyspozycję, aby w jak najszybszym czasie rozwiązać problem dotyczący braku zezwoleń. Wczoraj (3 września – przyp. red.) wysłaliśmy pismo z podpisem ministra infrastruktury w celu zorganizowania w ciągu tygodnia spotkania dwóch ministrów i przeprowadzenia Komisji Mieszanej. Na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Chcemy zorganizować rozmowę telefoniczną dwóch ministrów. (…) W przypadku braku kompromisu w przewozach drogowych otrzymałem zielone światło do działania. To informacja oficjalna, że Ukraina podejmie działania na zasadzie wzajemności wobec innych rodzajów transportu. (…) Spróbujemy osiągnąć porozumienie z naszymi polskimi kolegami, choć, jak wiecie, już od roku Polacy nas nie słuchają. Jeśli wśród uczestników Forum znajdują się polscy przewoźnicy, to chciałbym ich pozdrowić, jak również polskie Ministerstwo Transportu. Wiecie także, że zwróciliśmy się miesiąc temu do Komisji Europejskiej ze skargą na działania strony polskiej. Uważamy, że jest to naruszenie umowy stowarzyszeniowej, pogorszenie dostępu do rynku usług transportowych. To biurokratyczny i arbitrażowy etap – dość długi, ale o charakterze systemowym. Dlatego myślę, że będziemy przeprowadzać konsultacje z nowym ambasadorem UE – przedstawicielem Estonii, a jednocześnie rozpoczynamy arbitraż działań polskiego rządu. Wspólnie z Leonidem Michajłowiczem, prezydentem ASMAP Ukraina – to chyba był styczeń 2017 r. – podpisaliśmy ostatni normalny protokół na 200 tysięcy z naszym wielkim przyjacielem, ministrem Jerzym Szmitem. Pamiętam, że nad ranem, kiedy wszyscy byliśmy zmęczeni rozmowami, powiedział, że chyba za rok albo dwa nie będzie już takiego lobby proukraińskiego. Górę wezmą, jak to się mówi, nie gołębie, lecz jastrzębie i stosunek do ukraińskich  przewoźników będzie coraz gorszy. Wtedy nie zwróciliśmy aż tak bardzo uwagi na te słowa. Minął rok i sytuacja całkowicie się zmieniła – spotkaliśmy się z problemem braku zezwoleń i zmniejszenia kwoty limitów.
  

Prezes ZMPD Jan Buczek

Rozumiem, że wielu polityków chciałoby podciągnąć ten problem do rangi problemu politycznego. Ale to nie jest polityka, jeśli przedsiębiorcy stawiają sobie za cel odnowienie taboru wciąż starymi ciągnikami. Polscy przewoźnicy już dawno zrozumieli – sam im to powtarzałem wiele razy – że bez względu na to, czy mają ciągnik EURO-3 lub 0, muszą kalkulować tak, jakby finansowali nowy (nowoczesny – przyp. red.) tabor. Odnawianie go jest konieczne, ale nie na stare ciągniki. Dlatego blisko współpracujemy z ASMAP Ukrainy. Nie muszę Was – przewoźników – o tym zapewniać. Natomiast pana, panie ministrze, chciałbym zapewnić, że mamy wzajemne zrozumienie i prowadzimy działania tak, aby zminimalizować negatywne skutki podjętych decyzji. A minister Szmit pewnie nie zna języka rosyjskiego tak dobrze, szczególnie nad ranem, i nie wiem, co on wam powiedział. Chcę was jednak zapewnić, że żadne jastrzębie nie mają wpływu na te relacje. Jest to po prostu kwestia ekonomiczna, którą próbujemy rozwiązać. Oferta ukraińskich przewoźników nie uwzględnia kosztów finansowania nowoczesnego taboru. Rynkowa cena powyżej 500, 600 albo 800 euro oznacza, że różnica między polskim a ukraińskim przewoźnikiem w kosztach pracy nie ma na nią żadnego wpływu. Oznacza to, że decydują zupełnie inne wskaźniki. Trzeba myśleć o tym, aby zarabiać pieniądze, a nie tylko służyć gospodarce międzynarodowej. (…) Politycy mówią: tak, transport powinien wypełniać swoją misję. Ale misję, na której mamy zarabiać wszyscy, a nie tylko ją sobie wypełniać.
  
  

SEKCJA

SEKCJA

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD