INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Każdy z elementów Pakietu był głosowany oddzielnie.
Głosy rozkładały się w następujący sposób:
- delegowanie w transporcie – lex specialis – 28 głosów za, 16 przeciw,”
- zmiany do rozporządzenia ws. czasu jazdy i odpoczynku kierowców – 30 głosów za, 15 przeciw,
- regulacje dotyczące dostępu do rynku i zawodu przewoźnika drogowego - 30 głosów za, 14 przeciw.
Prawdopodobnie pierwsze rozmowy w ramach Trilogu odbędą się już na początku października. W rozmowach będą uczestniczyć przedstawiciele trzech unijnych instytucji: Parlamentu Europejskiego, Rady UE oraz Komisji Europejskiej.
(…) - To wygląda niestety kiepsko, ale tym razem ukształtowała się taka większość, która nie pozwala na zablokowanie tego, tak jak to było w poprzedniej kadencji - powiedział europoseł PiS Kosma Złotowski.
Europosłanka PO Elżbieta Łukacijewska podkreśla, że skierowanie przepisów do negocjacji trójstronnych z udziałem PE, Rady UE i KE daje szanse na zmianę pewnych niekorzystnych zapisów. - Jestem przekonana, że uda się wyrzucić zapis o konieczności powrotu ciężarówki co cztery tygodnie do kraju siedziby - powiedziała polityk.
(…) Polscy eurodeputowani chcą zabiegać o wykreślenie z ostatecznego kształtu przepisów, które mówią o konieczności stosowania wobec pracownika regulacji tego kraju, gdzie wykonuje większość swoich obowiązków.
Parlament chce zastąpić istniejące ograniczenie liczby przewozów kabotażowych (przewozów w innym kraju UE po dostawie transgranicznej) limitem czasowym 3 dni. Europosłowie chcą wprowadzić rejestrację przekroczeń granicy za pomocą tachografów.
Stanowisko PE przewiduje również wprowadzenie "okresu schłodzenia" (Cooling of period - przyp. ZMPD), które pojazdy musiałyby spędzić w kraju pochodzenia przed kolejnym przejazdem kabotażowym. Miałby on wynosić 60 godzin.
Posłowie zaproponowali również zmiany dotyczące warunków odpoczynku dla kierowców. Firmy będą musiały tak zaplanować harmonogram, by kierowcy mogli wracać do domu w regularnych odstępach czasu (co najmniej co 4 tygodnie). Obowiązkowy odpoczynek na koniec tygodnia nie mógłby być realizowany w kabinie ciężarówki.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.