ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Transport w mediach
2020-01-31

Wwóz paliwa zza wschodniej granicy



SEKCJA
Paliwo na wschodzie Europy jest znacznie tańsze niż w Polsce (...). Nasze miejsce na mapie determinuje pewne możliwości, jakie otwierają się przed firmami transportowymi ulokowanymi blisko wschodniej granicy Polski jak i w krajach ościennych. Chodzi oczywiście o możliwość wykonywania transportu z wykorzystaniem kupowanego taniej paliwa.

W opinii ZMPD wprowadzenie zmian w polskim prawie bez jednoczesnego, podobnego działania ze strony innych państw UE, osłabiłoby pozycję polskich transportowców na rynku wschodnim. (...) Mogłoby nawet doprowadzić do utraty możliwości wykonywania przez nich przewozów na wschód.

– Nasze Zrzeszenie było przeciwko wprowadzeniu nowelizacji ustawy, ponieważ (…) nie uwzględniała faktycznej sytuacji na rynku transportowym. Brała pod uwagę (…) założenie, że przewoźnicy będą kupować więcej paliwa w Polsce po ograniczeniu wwozu, co poprawi konkurencyjność na rynku. Nie brała natomiast (…) pod uwagę sytuacji rzeczywistej oraz pewnych faktów – powiedział Tadeusz Wilk. – Ograniczenie wwozu paliwa byłoby dobrym rozwiązaniem, gdyby została nim objęta cała wschodnia granica Unii Europejskiej – od Finlandii po Grecję. W przeciwnym razie pojawią się naturalne luki, takie jak polsko-litewskie przejście graniczne w Budzisku, które obrócą skutki ograniczenia przeciwko tym, których miało chronić.

Zdaniem ZMPD istnieje poważne ryzyko, że wprowadzenie ograniczenia tylko w Polsce przyniesie konsekwencje tylko polskim przewoźników, a nie firmom z krajów trzecich. Zrzeszenie popiera wprowadzenie ograniczenia, ale tylko pod warunkiem, że zrobią to także pozostałe kraje graniczne Unii Europejskiej.

– Z ustaleń naszej organizacji wynika, że spośród pojazdów, które przejeżdżają przez Polskę i przekraczają granicę polsko-białoruską, polsko-rosyjską czy polsko-ukraińską, już teraz tylko około 23-40% pojazdów wraca przez tę samą granicę. Pozostałe pojazdy wracają do Polski inaczej, prawdopodobnie przez granicę litewsko-polską lub słowacko-polską, właśnie w związku z tym, że chcą wwieźć większą ilość paliwa. Gdy przekroczą bowiem granicę unijną w innym kraju, gdzie limit nie obowiązuje lub jest wyższy, na teren Polski wjeżdżają już bez kontroli granicznej, gdyż poruszają się wewnątrz Unii. Jeżeli zmniejszymy limit do 200 l, to zjawisko jeszcze bardziej się nasili – uważa Tadeusz Wilk. 

ZMPD zwraca także uwagę na fakt istnienia międzynarodowych umów Polski z krajami wschodnimi, których postanowień nasz kraj zobowiązał się przestrzegać. Z Rosją umowa stanowi, że w zbiorniku paliwa pojazdu można wwieźć 600 l i w dodatkowym pojemniku 200 l. Umowa z Białorusią zakłada możliwość wwożenia paliwa w „normalnych zbiornikach zainstalowanych w pojazdach”, zaś umowa z Kazachstanem może być interpretowana bardzo szeroko gdyż zakłada możliwość wwożenia: „zapasów niezbędnych do eksploatacji pojazdu”.

Opr. ZMPD/DWSK/AM

Więcej: truckfocus.pl
Grafika:  Freepik
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD