ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2020-02-20

Komisarz Valean zaprezentowała wizję dla europejskiego sektora transportu



SEKCJA

Komisarz ds. Transportu Adina Valean wystąpiła 20 lutego przed Komisją ds. Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego (TRAN), prezentując wizję dla europejskiej polityki transportowej na najbliższe lata. Według komisarz głównym celem będzie stworzenie w Unii Europejskiej konkurencyjnego, bezemisyjnego, bezpiecznego i dostępnego sektora transportu – relacjonuje Margareta Przybyła, stały przedstawiciel ZMPD przy UE.

 

Redukcja emisji CO2

Komisarz Valean podczas wystąpienia zwróciła uwagę na szereg inicjatyw adresowanych do sektora transportu drogowego. Transport drogowy jest istotnym elementem strategii na rzecz Zielonego Ładu dla Europy, dlatego też KE planuje zmniejszenie emisji CO2 po stronie transportu drogowego o 90 procent do 2050 r. Odpowiednie inicjatywy legislacyjne, pomocne w osiągnięciu tego ambitnego celu, powinny pojawić się w 2021 r. Według komisarz dużą rolę w zmniejszeniu emisji CO2 może odegrać transport kolejowy, dlatego też Komisja pracuje obecnie nad nową propozycją zmiany dyrektywy o transporcie kombinowanym. Obecny projekt omawiany w Parlamencie Europejskim i Radzie jest niewystarczająco ambitny. W ramach przyszłych inicjatyw planuje się położenie jeszcze większego nacisku na połączenia kolejowe oraz wodne. 
 
Pakiet Mobilności

Wielu europosłów obecnych na sali poruszyło temat Pakietu Mobilności. Europosłowie odnieśli się przede wszystkim do wpływu zapisów Pakietu Mobilności na wzrost emisji CO2, a także pytali o przeprowadzenie studium skutków, co jeszcze w  grudniu 2019 r. zapowiadała Komisja Europejska. Według Komisarz Valean ogromnym dorobkiem Pakietu jest poprawa kwestii socjalnych oraz warunków pracy kierowców. Komisja jest jednak zaniepokojona obowiązkowym powrotem ciężarówki do kraju siedziby. Komisarz Valean potwierdziła, że Komisja Europejska rozpoczęła prace przygotowawcze w celu przeprowadzenia studium skutków. Powinno ono zostać zakończone przed wejściem w życie problematycznych przepisów, a więc przed końcem 2021 r. 
 
Konflikt o przełęcz Brenner

Komisarz poinformowała o rozmowach, jakie podjęła z rządami Austrii, Niemiec i Włoch w celu rozwiązania konfliktu wokół przełęczy Brenner, wynikającego z wprowadzonych na niej ograniczeń wobec transportu drogowego. Według komisarz możliwym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie dodatkowych opłat drogowych. Konieczne jest znalezienie wspólnego europejskiego rozwiązania. Jednostronna decyzja władz austriackich jest nie do zaakceptowania. 
 
Nowe technologie

Kolejnym priorytetem na najbliższe lata dla Komisji Europejskiej będzie digitalizacja sektora transportu. Ma służyć konsumentom, środowisku, ale także przewoźnikom, m.in. poprzez zmniejszenie obciążeń administracyjnych. W tym celu Komisja planuje stworzenie wspólnej europejskiej przestrzeni danych. Na ukończeniu są także prace nad Rozporządzeniem eFTI ws. elektronicznych informacji dotyczących transportu drogowego. 
 
Brexit

Według Komisarz Valean negocjacje nie będą łatwe. Priorytetem dla Komisji Europejskiej będzie m.in. utrzymanie niezakłóconych i swobodnych połączeń drogowych między Unią Europejską a Wielką Brytanią. Adina Valean obiecała, że przed rundami negocjacyjnymi dotyczącymi sektora transportu będzie na bieżąco informowała europosłów o planach i postępach. 
 
Komisarz zapowiedziała także rewizję dyrektywy z 2006 r. w sprawie praw jazdy. W związku z brakiem porozumienia w Radzie UE w kwestii eurowiniety komisarz zapowiedziała bilateralne rozmowy z państwami członkowskimi w celu przełamania impasu, a także podejmowanie inicjatyw mających na celu poprawę bezpieczeństwa na europejskich drogach.
 

Opr. ZMPD/MP/Bruksela

SEKCJA      
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD