ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
Koronawirus
2020-03-18

Niektóre państwa zawieszają przepisy dot. czasu pracy kierowców - aktualizowane marca



SEKCJA

Codziennie przybywa państw, które w związku z kryzysem wywołanym epidemią COVID-19 zawieszają tymczasowo egzekwowanie niektórych przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdów ciężarowych i odpoczynku kierowców, określonych w rozporządzeniu (WE) nr  561/2006.
Aktualizowany wykaz państw unijnych, które dokonują takich odstępstw, znajduje się na stronie internetowej Komisji Europejskiej COVID-19 – link do listy dostępny tutaj

Szczegółowe dane dotyczące tymczasowych odstępstw gromadzi także międzynarodowa organizacja Euro Contrôle Route. Można je znaleźć tutaj

Austria: zawieszenie obowiązuje od 16 marca do 14 kwietnia.

W całej Austrii zakaz ruchu w weekendy dla samochodów powyżej 7,5 tony jest zawieszony do 3 kwietnia. Zniesiono również zakazy prowadzenia pojazdów ciężarowych o dmc powyżej 7,5 tony na przejściach granicznych Klingenbach i Deutschkreutz (Burgenland) w celu odciążenia od przejścia granicznego Nickelsdorf.
Wprowadzono złagodzenie przepisów dot. czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowców od 16 marca do 14 kwietnia poprzez: 
- art. 6 (1): zastąpienie maksymalnego dziennego limitu jazdy - 9 godzin jednym 11 godz.;
- art. 6 (2): zastąpienie maksymalnego tygodniowego limitu jazdy - 56 godzin jednym 60 godz.;
- art. 6 (3): zastąpienie maksymalnego dwutygodniowego limitu jazdy - 90 godzin jednym - 100 godzin;
- art. 7: zastąpienie minimalnych wymagań dziennych przerw - przerwą 45 minut po 5 i pół godzinie;
- art. 8 (2): zmniejszenie dziennego odpoczynku z 11 do 9 godzin;
- art. 8 (6): tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny po sześciu 24-godzinnych okresach.



Belgia: zawieszenie dotyczy przewozów żywności, leków i innych niezbędnych do życia towarów do sklepów i aptek. Wyjątek obowiązuje do  obowiązuje do 31 marca dogodz. 23.59 w zakresie:
- wydłuzenia tygodniowego czas jazdy z 56 do 60 godz.
- wydłuzenie dwutygodniowego czasu prowadzenia pojazdu z 90 do 96 godz.
- możliwość opóźnienia odbioru tygodniowego odpoczynku.
Bardziej szczegółowe informacje są dostępne tutaj.


Bułgaria: Na okres od 19 marca (godz. 00.00) do 16 kwietnia (godz.24) wprowadzono tymczasową tolerancję dotyczącą czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowców: 
- art. 6 (1): zastąpienie maksymalnego dziennego limitu jazdy wynoszącego 9 godzin na 11 godzin;
- Artykuł 7: zastąpienie minimalnych wymagań dotyczących dziennych przerw poprzez nałożenie przerwy 45 minut po 5 i pół godzinie;
- art. 8 (6): skrócenie regularnego tygodniowego okresu odpoczynku z 45 godzin do 24 godzin.


Chorwacja: Na czas od 18 marca do 16 kwietnia wprowadzono odstępstwa dot. czasu pracy kierowców w międzynarodowym transporci drogowym osób i towarów tylko dla transportu leków, żywności, zwierząt, surowców, pasz i sprzętu do szpitali. 
Dzienny czas nie może przekraczać 11 godzin; tygodniowy nie może przekroczyć 60 godzin; całkowity w ciągu kolejnych dwóch tygodni nie może przekraczać 96 godzin; po pięciu i pół godzinie przewozu kierowca ma prawo do ciągłej przerwy trwającej co najmniej czterdzieści pięć minut. Dzienny odpoczynek kierowcy to maksymalnie dziewięć godzin. Jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku dla kierowców wynosi co najmniej 24 godziny.


Czechy: 16 marca rząd ogłosił tymczasową tolerancję dotyczącą egzekwowania czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowców biorących udział we wszystkich przewozach towarów. Zniesione środki opisano w art. 6–9 rozporządzenia UE nr 561/2006. 


Dania: Odstępstwa od tygodniowych okresów odpoczynku wprowadzono na okres od 10 do 22 marca. Zniesione środki opisano w art. 8 ust. 6 rozporządzenia UE nr 561/2006, ale wszystkie pozostałe artykuły mają zastosowanie. Więcej informacji tutaj


Francja: 20 marca zniesiono weekendowe zakazy ruchu dla ciężarówek – więcej informacji tutaj


Irlandia: od 18 marca do 16 kwietnia wprowadzono złagodzenie zasad egzekwowania przepisów pracy i odpoczynku kierowców, pod warunkiem, że nie spowoduje to pogorszenia bezpieczeństwo ruchu drogowego. 
Nowe zasady:
- odstępstwo od art. 6 (3): dwutygodniowy limit jazdy zostaje zniesiony z 90 godzin do 112 godzin.
- odstępstwo od art. 8 (6): w ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej dwa skrócone tygodniowe okresy odpoczynku, zachowując przy tym zasadę, że tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż pod koniec sześciu 24-godzinnych okresów od końca poprzedniego tygodniowy okres odpoczynku. Nie wymaga się rekompensaty ani regularnego tygodniowego okresu odpoczynku.


Hiszpania: 17 marca wprowadzono tymczasową tolerancję egzekwowania przepisów zawartych w art. 6.1 i 8.6 rozporządzenia UE 561/2006 (dzienny czas prowadzenia pojazdu i tygodniowy odpoczynek) na całym terytorium Hiszpanii.


Niemcy: w niektórych landach zawieszono weekendowe zakazy ruchu ciężarówek -  lista tutaj 
Wprowadzono tymczasowe (do 17 kwietnia włącznie) złagodzenie przepisów dot. czasu jazdy i odpoczynku dla transportu drogowego komercyjnego i na własny rachunek towarów codziennego użytku, w tym żywności, sprzętu medycznego i paliwa. Tymczasowe zasady pozwalają na: przedłużenie czasu prowadzenia pojazdu do 10 godzin pięć razy w tygodniu; wykonanie dwóch kolejnych skróconych tygodniowych odpoczynku w ciągu czterech tygodni.
Więcej informacji tutaj

Norwegia: tymczasowe zwolnienia obowiązują od 13 marca przez 30 dni dla operacji związanych z transportem żywności, lekarstw i innych artykułów pierwszej potrzeby do sklepów i aptek.


Polska: wprowadzono odstępstwa w przepisach czasu pracy kierowców wykonujących międzynarodowy transport drogowy osób i towarów od 18 marca do 16 kwietnia.
W ramach tych odstępstw: dzienny czas nie może przekraczać 11 godzin; tygodniowy nie może przekroczyć 60 godzin; całkowity w ciągu kolejnych dwóch tygodni nie może przekraczać 96 godzin; po pięciu i pół godzinie przewozu kierowca ma prawo do ciągłej przerwy trwającej co najmniej czterdzieści pięć minut. Ze względu na wydłużony czas, od 9 do 11 godzin, odstępstwa nie będą stosowane w odniesieniu do dziennych i tygodniowych okresów odpoczynku.


Rumunia: Wprowadzono tymczasowe złagodzenie przepisów dot. czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowców wykonujących krajowy/międzynarodowy transport drogowy towarów. 
Zniesione środki są następujące:
- art. 6 (1): zastąpienie maksymalnego dziennego limitu jazdy 9 godzin jednym z 11 godzin.
- art. 7: zastąpienie minimalnych wymagań dziennych przerw na przerwę 45-min. po 5 i pół godzinie jazdy.
- art. 8 (1): zmniejszenie dziennego odpoczynku z 11 do 9 godzin.
- art. 8 (6): odroczenie tygodniowego okresu odpoczynku poza okresy 6-24 godzinne.

Słowacja: Wprowadzono na czas od 19 marca do 17 kwietnia włącznie, zwolnienie z przepisów dot. czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku kierowców.
Tymczasowe zasady przewiduję odstępstwa od:
- art. 6 ust. 1: zastąpienie maksymalnego dziennego limitu jazdy 9 godzin na 11 godzin.
- art. 6 ust. 2: zastąpienie maksymalnego tygodniowego limitu jazdy 56 godzin na 60 godzin.
- art. 6 ust. 3: zastąpienie maksymalnego dwutygodniowego limitu jazdy 90 godzin na 96 godzin.
- art. 7: zastąpienie minimalnych wymagań dotyczących dziennych przerw poprzez nałożenie przerwy 45 minut po 5 i pół godzinie.
- art. 8 ust. 1: Zmniejszenie dziennego zapotrzebowania na odpoczynek z 11 do 9 godzin.


Szwecja: zawieszono egzekwowanie przepisów unijnych na 30 dni pod warunkiem, że nie będzie to wpływało na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Włochy: dekretem 18 z 17 marca (tzw. „Cura Italia”) przedłużono ważność szeregu zezwoleń i świadectw związanych z transportem drogowym, a także przedłużenie płatności należności celnych. Dekret tutaj
Niektóre wymienione elementy to:
• art. 92,3: termin zapłaty należności celnych między 173 marca a 30 kwietnia można przedłużyć do 30 maja bez dodatkowych opłat odsetkowych.
• art. 92.4: pojazdy, które mają zostać sprawdzone przed 31 lipca 2020, mogą teraz pozostawać w ruchu do 31 października 2020.
• art. 103,1: certyfikaty, zaświadczenia i pozwolenia wygasające między 31.01.2020 a 15.04.2020 są teraz ważne do 15.06.2020.
• art. 104,1: Dokumenty tożsamości i prawa jazdy wygasające po 17.03.2020 są teraz ważne do 31.08.2020 r.


Polecamy także sprawdzanie naszych informacji w aktualizowanym codziennie komunikacie Europa: Nowe zasady na granicach


Opr. ZMPD/DWSK/AW
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD