ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2020-04-29

Kolejne spotkanie Rady Konsultacyjnej GITD



SEKCJA

 

Podczas posiedzenia Społecznej Rady Konsultacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego, która odbyła się 28 kwietnia 2020 r. w formie wideokonferencji, dyskutowano o aktualnych problemach branży.


Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk przedstawił dane dotyczące bieżącej sytuacji w transporcie przewoźników, w tym ogólne informacje o natężeniu ruchu drogowego. Stwierdził, że od pewnego czasu obserwuje się schłodzenie ruchu zarówno polskich przewoźników jak i ruchu tranzytowego. Sekretarz stanu Rafał Weber poinformował, że natężenie ruchu spadło szczególnie w grupie pojazdów osobowych i autobusów, gdzie ocenił spadek na 20 proc. W grupie ciężarówek spadek ten wyniósł 9 proc., pojazdów z przyczepami 5 proc., a ciągników siodłowych 1,1 proc. Łącznie spadek w okresie od stycznia do kwietnia w stosunku do tego samego okresu w ub. Roku wyniósł 15 proc.  

Dyr. BTM Małgorzata Wojtal Białaszewska poinformowała natomiast o spadku liczby wydawanych dokumentów związanych z dostępem do zawodu oraz z wykonywaniem zawodu kierowcy. Jednocześnie rośnie liczba podmiotów rezygnujących z działalności transportowej. 
W dyskusji, w której udział wzięło kilkunastu przedstawicieli środowiska przewoźników drogowych, sporo uwagi poświęcono zwłaszcza zatorom płatniczym i coraz dłuższym terminom płatności, co zleceniodawcy bardzo często tłumaczą pogarszającą się płynnością. Radca prezesa ZMPD Tadeusz Wilk podkreślił, że problem z płatnościami może narastać, zwłaszcza że nie wiadomo, jaka jest i będzie kondycja zleceniodawców.  Z jednej strony powinniśmy walczyć na arenie unijnej o ustawowe skrócenie terminów płatności, z drugiej  na arenie krajowej. Przypomniał, że ZMPD  wielokrotnie proponowało powiązanie płatności np. z odzyskiwaniem VAT.
 

Niebezpieczeństwo przejmowania polskich firm


W wypowiedziach przewoźników pojawiała się także kwestia przejmowania polskich firm transportowych przez firmy i osoby ze Wschodu, w różnych formach (zakup całych polskich firm, wykupowanie udziałów itp.), a także przejmowanie ładunków przez przewoźników ze Wschodu, często po cenach niższych niż koszty. Ułatwieniem dla nich są polskie przepisy, dopuszczające możliwość odbierania wypoczynku w kabinach (zarówno 24 jak 45 h). To powoduje, że kierowcy nie zjeżdżają do swoich krajów, realizując odpoczynek w Polsce, aby po zakończeniu odpoczynku  natychmiast ruszyć do pracy za granicami naszego kraju. 

Zwracano także uwagę na koordynację zliberalizowanych na czas pandemii przepisów z innymi państwami. Chodzi o przepisy dotyczące świadectw kierowców, wiz i zezwoleń na pracę kierowców spoza UE. Duże zainteresowanie budziła także kwestia wprowadzenia elektronicznych dokumentów,  na przykład eCMR, co w znacznym stopniu ułatwiłoby realizację  przewozów międzynarodowych.

Padło również pytanie o zmianę ustawy o drogach publicznych. Przedstawiciele ministerstwa infrastruktury poinformowali, że w trwających nadal pracach nad ustawą wzięto pod uwagę zastrzeżenia środowiska transportowego.
 

Problemy polskich przewoźników w Turcji


Tadeusz Wilk zabrał głos w wymianie zdań na temat sytuacji na tureckiej granicy. – Co prawda Turcy wprowadzili pewne rozwiązania, ale polscy przewoźnicy w dalszym ciągu podkreślają, że wykonanie operacji wyładunku i załadunku w ciągu 72 godzin jest trudne do realizacji, a w wielu przypadkach niemożliwe – powiedział radca prezesa ZMPD. Podkreślił, że Turcy nierówno traktują różne kraje. – Kierowcy z Bułgarii, Białorusi, Mołdawii czy Rumuni są inaczej traktowani niż Polacy. Dlatego rząd powinien wprowadzić podobne warunki do wykonywania przewozów w naszym kraju dla kierowców tureckich – dodał Tadeusz Wilk. Polscy zleceniodawcy nie chcą korzystać z usług polskich przewoźników, bo ci mają problem z dostarczeniem do Turcji ładunków. Zaczynają znacznie częściej wykorzystywać do tego celu przewoźników tureckich.

Innymi poruszonymi tematami były kwestie dotyczące m.in. szkoleń okresowych kierowców. Dużym ułatwieniem byłoby szkolenia on-line. 

Oddzielnym problemem jest tragiczna sytuacja przewoźników autobusowych. Przewoźnicy przewidują, że sytuacja może się zacząć poprawiać dopiero w 2021 r., co prawdopodobnie oznacza upadek większości firm autobusowych. 


Opr. ZMPD/TW/DWSK/PG
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty

THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     THB  0.1137     USD  3.6751     AUD  2.4040     HKD  0.4729     CAD  2.6241     NZD  2.1034     SGD  2.8257     EUR  4.2543     HUF  0.010961     CHF  4.5849     GBP  4.8303     UAH  0.0877     JPY  0.023841     CZK  0.1749     DKK  0.5697     ISK  0.029421     NOK  0.3647     SEK  0.3892     RON  0.8367     BGN  2.1752     TRY  0.0873     ILS  1.1340     CLP  0.003899     PHP  0.0626     MXN  0.1982     ZAR  0.2122     BRL  0.6826     MYR  0.8775     IDR  0.00022099     INR  0.041397     KRW  0.002575     CNY  0.5166     XDR  5.0094     












Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD