ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2020-04-29

Kolejne spotkanie Rady Konsultacyjnej GITD



SEKCJA

 

Podczas posiedzenia Społecznej Rady Konsultacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego, która odbyła się 28 kwietnia 2020 r. w formie wideokonferencji, dyskutowano o aktualnych problemach branży.


Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk przedstawił dane dotyczące bieżącej sytuacji w transporcie przewoźników, w tym ogólne informacje o natężeniu ruchu drogowego. Stwierdził, że od pewnego czasu obserwuje się schłodzenie ruchu zarówno polskich przewoźników jak i ruchu tranzytowego. Sekretarz stanu Rafał Weber poinformował, że natężenie ruchu spadło szczególnie w grupie pojazdów osobowych i autobusów, gdzie ocenił spadek na 20 proc. W grupie ciężarówek spadek ten wyniósł 9 proc., pojazdów z przyczepami 5 proc., a ciągników siodłowych 1,1 proc. Łącznie spadek w okresie od stycznia do kwietnia w stosunku do tego samego okresu w ub. Roku wyniósł 15 proc.  

Dyr. BTM Małgorzata Wojtal Białaszewska poinformowała natomiast o spadku liczby wydawanych dokumentów związanych z dostępem do zawodu oraz z wykonywaniem zawodu kierowcy. Jednocześnie rośnie liczba podmiotów rezygnujących z działalności transportowej. 
W dyskusji, w której udział wzięło kilkunastu przedstawicieli środowiska przewoźników drogowych, sporo uwagi poświęcono zwłaszcza zatorom płatniczym i coraz dłuższym terminom płatności, co zleceniodawcy bardzo często tłumaczą pogarszającą się płynnością. Radca prezesa ZMPD Tadeusz Wilk podkreślił, że problem z płatnościami może narastać, zwłaszcza że nie wiadomo, jaka jest i będzie kondycja zleceniodawców.  Z jednej strony powinniśmy walczyć na arenie unijnej o ustawowe skrócenie terminów płatności, z drugiej  na arenie krajowej. Przypomniał, że ZMPD  wielokrotnie proponowało powiązanie płatności np. z odzyskiwaniem VAT.
 

Niebezpieczeństwo przejmowania polskich firm


W wypowiedziach przewoźników pojawiała się także kwestia przejmowania polskich firm transportowych przez firmy i osoby ze Wschodu, w różnych formach (zakup całych polskich firm, wykupowanie udziałów itp.), a także przejmowanie ładunków przez przewoźników ze Wschodu, często po cenach niższych niż koszty. Ułatwieniem dla nich są polskie przepisy, dopuszczające możliwość odbierania wypoczynku w kabinach (zarówno 24 jak 45 h). To powoduje, że kierowcy nie zjeżdżają do swoich krajów, realizując odpoczynek w Polsce, aby po zakończeniu odpoczynku  natychmiast ruszyć do pracy za granicami naszego kraju. 

Zwracano także uwagę na koordynację zliberalizowanych na czas pandemii przepisów z innymi państwami. Chodzi o przepisy dotyczące świadectw kierowców, wiz i zezwoleń na pracę kierowców spoza UE. Duże zainteresowanie budziła także kwestia wprowadzenia elektronicznych dokumentów,  na przykład eCMR, co w znacznym stopniu ułatwiłoby realizację  przewozów międzynarodowych.

Padło również pytanie o zmianę ustawy o drogach publicznych. Przedstawiciele ministerstwa infrastruktury poinformowali, że w trwających nadal pracach nad ustawą wzięto pod uwagę zastrzeżenia środowiska transportowego.
 

Problemy polskich przewoźników w Turcji


Tadeusz Wilk zabrał głos w wymianie zdań na temat sytuacji na tureckiej granicy. – Co prawda Turcy wprowadzili pewne rozwiązania, ale polscy przewoźnicy w dalszym ciągu podkreślają, że wykonanie operacji wyładunku i załadunku w ciągu 72 godzin jest trudne do realizacji, a w wielu przypadkach niemożliwe – powiedział radca prezesa ZMPD. Podkreślił, że Turcy nierówno traktują różne kraje. – Kierowcy z Bułgarii, Białorusi, Mołdawii czy Rumuni są inaczej traktowani niż Polacy. Dlatego rząd powinien wprowadzić podobne warunki do wykonywania przewozów w naszym kraju dla kierowców tureckich – dodał Tadeusz Wilk. Polscy zleceniodawcy nie chcą korzystać z usług polskich przewoźników, bo ci mają problem z dostarczeniem do Turcji ładunków. Zaczynają znacznie częściej wykorzystywać do tego celu przewoźników tureckich.

Innymi poruszonymi tematami były kwestie dotyczące m.in. szkoleń okresowych kierowców. Dużym ułatwieniem byłoby szkolenia on-line. 

Oddzielnym problemem jest tragiczna sytuacja przewoźników autobusowych. Przewoźnicy przewidują, że sytuacja może się zacząć poprawiać dopiero w 2021 r., co prawdopodobnie oznacza upadek większości firm autobusowych. 


Opr. ZMPD/TW/DWSK/PG
     




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty

THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     THB  0.1131     USD  3.5986     AUD  2.3888     HKD  0.4627     CAD  2.6116     NZD  2.1206     SGD  2.8121     EUR  4.2564     HUF  0.010953     CHF  4.5601     GBP  4.9085     UAH  0.0872     JPY  0.024408     CZK  0.1750     DKK  0.5702     ISK  0.029807     NOK  0.3676     SEK  0.3879     RON  0.8396     BGN  2.1763     TRY  0.0872     ILS  1.0753     CLP  0.003778     PHP  0.0631     MXN  0.1968     ZAR  0.2071     BRL  0.6776     MYR  0.8572     IDR  0.00021803     INR  0.040834     KRW  0.002596     CNY  0.5064     XDR  4.9541     












Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD