ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2020-07-15

ZMPD sygnatariuszem listu do KE dot. stacji ładowania ciężarówek na parkingach



SEKCJA

ZMPD, razem z producentami ciężarówek, dostawcami, organizacjami pozarządowymi i sektorem energetycznym wzywa Komisję Europejską, by stacje ładowania na parkingach dla ciężarówek były obligatoryjne. 

Standardy Komisji dotyczące bezpiecznych parkingów dla ciężarówek stwarzają również okazję do dostosowania ich do celów zawartych w Europejskim Zielonym Ładzie. 


Sygnatariusze listu deklarują: „Aby dekarbonizować sektor transportu drogowego i drastycznie zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza, ciężarówki będą musiały zostać zelektryfikowane z wykorzystaniem akumulatorów lub wodorowych ogniw paliwowych. Dlatego infrastruktura ładowania i tankowania będzie musiała zostać rozwinięta wzdłuż autostrad”.

Komisja opracowuje nowe standardy bezpiecznych parkingów dla samochodów ciężarowych w Europie. Głównym celem jest zapewnienie bezpiecznych i dobrych warunków odpoczynku dla europejskich kierowców ciężarówek. Ambicją Komisji jest modernizacja 300 000 miejsc parkingowych dla samochodów ciężarowych i utworzenie 100 000 nowych w Europie w oparciu o nowe standardy.

Sygnatariusze listu wzywają Komisję do rozważenia dwóch ważnych rzeczy:

1. Instalacja stacji ładowania dla ciężarówek chłodni we wszystkich zmodernizowanych lub nowych parkingach. Obecnie 95% sprzętu używanego w przyczepach chłodniczych w Europie jest wyposażonych we wtyczkę, ale nie można ich ładować ani zasilać energią elektryczną w czasie odpoczynku z powodu braku infrastruktury. Wyposażenie wszystkich parkingów w dostęp do wtyczki elektrycznej do chłodzenia elektrycznego może zaoszczędzić 69% CO2, 93% NOx i 96% emisji PM na godzinę pracy netto.

2. Zaplanowania rozmieszczenia stacji ładowania elektrycznego i tankowania wodoru w samochodach o zerowej emisji. W praktyce oznacza to, że przy modernizacji i budowie parkingów istniałby wymóg oceny dostępnej przepustowości sieci. Posiadanie tych informacji ułatwi wdrożenie infrastruktury w przyszłości i ograniczy koszty (modernizacja sieci elektrycznej na przyszłym etapie może być bardzo kosztowna).

Więcej informacji na stronie transportenvironment.org


 
SEKCJA

#NazwaPobierz
1List do KE - jęz. ang.pobierz PDF
SEKCJA

Artykuł o liście w Politico Pro Morning Mobility, 14 lipca 2020 r.


BROAD ALLIANCE APPEALS TO COMMISSION TRUCK CHARGING IN PARKING STANDARDS: A broad — and rare — coalition of green groups, power and logistics industry and truckmakers are sending a plea to the European Commission’s mobility department today in a bid to make charging stations a part of incoming standards for truck parking areas, which are being developed over the summer. The rethink has a peg in the recently approved reforms of trucking rules in the Mobility Package, which will change rules on drivers’ rest times; not least by banning long weekly rests in trucker cabins. But the standards are also a window to “align them with the goals of Europe’s Green Deal,” the groups write. “To decarbonize the road freight sector and drastically reduce air pollution, trucks will have to be electrified, either by the means of batteries or hydrogen fuel cells. Therefore, charging and refueling infrastructure will have to be developed along the motorways,” they argued.
Wish list: The authors want the bloc to require parking area operators looking for EU funding or certification to assess their grid capacity and mandate that they provide one socket for every ten parking spots for refrigerated trailers; both should be prerequisites for receiving funding from the Connecting Europe Facility, they wrote. The coalition also wants Brussels to make sure that new parking areas’ locations are picked on the basis of their proximity to a medium voltage grid.
Cool it: 95 percent of the equipment on European refrigerated trailers have a plug, meaning they could switch to electric cooling in parking areas. That would save emissions and reduce air pollution, but also improve drivers’ rest when they’re allowed to switch off noisy and vibrating diesel engines. But the infrastructure to use them is lacking, the letter reads.


 
SEKCJA

Opr. ZMPD/DWSK/AM

Grafika: transportenvironment.org
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD