ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
Brexit
2020-09-25

List otwarty do głównego negocjatora UE Michela Barniera, do głównego negocjatora Wielkiej Brytanii Davida Frosta i premiera Borisa Johnsona



SEKCJA

IRU wraz z grupą 32 stowarzyszeń transportu drogowego z całej Europy wzywają negocjatorów Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii do zawarcia porozumienia w sprawie Brexitu.


Każdego roku ponad 2,3 miliona ciężarówek podróżuje między UE a Wielką Brytanią. Pojazdy te są siłą napędzającą nasze połączone gospodarki, wspierają wszystkie sektory i branże dostarczając użytkownikom i konsumentom surowce, produkty gotowe, części zamienne czy zaopatrzenie do sklepów. Transport drogowy umożliwia handel, a jego wkład wykracza ponad jego bezpośredni wpływ na gospodarkę i zatrudnienie. 

Zakończenie okresu przejściowego bez porozumienia między UE a Wielką Brytanią nie jest rozwiązaniem dla naszej branży. Uważamy, że wypracowanie kompromisu w części dotyczącej transportu drogowego w ramach umowy jest zarówno osiągalne, jak i niezbędne. 

W interesie wszystkich stron leży umożliwienie pojazdom ciężarowym (HGV) przemieszczania się między UE a Wielką Brytanią w sposób ekonomicznie opłacalny, bez konieczności ponownego wprowadzania zezwoleń na przewóz i systemów kwotowych, które nigdy nie brały pod uwagę tak dużej skali wymiany handlowej, jaka obecnie ma miejsce między UE a Wielką Brytanią. 

Wierzymy, że przyszłe relacje powinny opierać się na zasadzie wzajemnego uznawania przez UE i Wielką Brytanią norm, kompetencji i certyfikatów, tak aby zapewnić uczciwą konkurencję, efektywność środowiskową, bezpieczeństwo drogowe i warunki pracy dla kierowców. Przewoźnicy po obu stronach kanału La Manche są zobowiązani do działania zgodnie z wysokimi standardami w tych obszarach.

Jeśli tego nie osiągniemy, staniemy przed trudnym wyborem pomiędzy mozaiką przepisów krajowych a  brakiem możliwości transportowych pomiędzy UE a Wielką Brytanią z uwagi na oficjalną politykę  i limity zezwoleń. Każde rozwiązanie byłoby dla wszystkich stratą. 

Najważniejszy jest czas. Apelujemy do negocjatorów, aby skupili się na wspólnych celach – ochronie połączeń drogowych dzięki zrównoważonym, wzajemnym ustaleniom – i wykorzystali pozostały czas na negocjacje i osiągnęli rozwiązanie, które jest rozsądne ekonomicznie i pozwoli branży transportu drogowego na odgrywanie jej roli kluczowego czynnika umożliwiającego handel we wszystkich sektorach gospodarki.

Sygnatariusze listu otwartego:

AEBTRI
AFTRI
AISÖ
AMÖ
ANTRAM
ASTIC
BGL
CESMAD BOHEMIA
CESMAD SLOVAKIA
CETM
CLC
DTL
ECG
ERAA
EVOFENEDEX
FEBETRA
FIAP
FinMobility
FNTR
ITD
IRHA
IRU
LINAVA
Logistics UK
MKFE
NLF
OFAE
RHA
SVERIGES AKERIFÖRETAG
TLN
UICCIAA
UNTRR
ZMPD

Grafika: IRU
SEKCJA

#NazwaPobierz
1List otwarty - wersja oryginalna (ang.).pobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD