ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Transport w mediach
2021-04-22

ZMPD w Polskim Radiu o kierowcach w czasie pandemii



SEKCJA


Jak radzą sobie kierowcy w czasie pandemii? Ten temat był motywem przewodnim nocnej audycji z 21 na 22 kwietnia 2021 r. w Polskim Radiu Kierowców z udziałem m.in. rzecznik prasowej ZMPD, dyrektor Departamentu Władz Statutowych, Strategii i Komunikacji ZMPD Anny Brzezińskiej-Rybickiej.


– Od pierwszych dni wtedy jeszcze epidemii wirusa zależało nam przede wszystkim na tym, by kierowcy byli bezpieczni i mogli wykonywać swoje obowiązki bez większych przeszkód. Duża niepewność co do możliwości zarażania się nakładała się na informacyjny chaos. Dlatego staraliśmy się przedstawiać naszym członkom przefiltrowane przez kilka niezależnych źródeł informacje, jak poruszać się po tym polu minowym, na którym wszyscy się znaleźliśmy – wspominała początki dyr. Anna Brzezińska-Rybicka. Jako przykład podała pojawiające się wtedy sprzeczne informacje dotyczące możliwej dwutygodniowej kwarantanny dla kierowców zawodowych po każdorazowym przekroczeniu przez nich granicy. Na szczęście stosunkowo szybko ta sprawa została wyjaśniona. 

Przedstawicielka ZMPD podkreśliła fakt, że przewoźnicy błyskawicznie zareagowali na zmieniającą się rzeczywistość i nie czekając na decyzje rządu wyposażyli swoich pracowników w odpowiedni sprzęt, jak rękawiczki, płyny do dezynfekcji czy maseczki ochronne. W wielu firmach kierowca nie musi wychodzić do rozładunku, dokumenty oddaje i odbiera będąc w kabinie pojazdu, co znacznie ogranicza możliwość ewentualnego zarażenia się.

– Kierowcy zawodowi stanowią jedną z najbardziej świadomych swojej ważności dla gospodarki grup zawodowych, dlatego z pełnym zrozumieniem poddali się epidemicznym rygorom. Zdarzały się sytuacje, że po powrocie z trasy nie wracali do domu z obawy, że może nieświadomie zarazić żony i dzieci. To były naprawdę trudne chwile dla wszystkich. Za wszelką cenę chcieliśmy wspólnie utrzymać łańcuchy dostaw, zwłaszcza że niemal normą stało się to, że towar dostarczany jest just in time, niemal wprost z ciężarówki na linię produkcyjną – powiedziała rzecznik prasowa ZMPD.

– Bardzo trudnym momentem były okolice świąt Bożego Narodzenia, kiedy dziesiątki tysięcy ciężarówek utknęło w Wielkiej Brytanii. Z obawy przez pandemią każdy kierowca musiał zostać przebadany co skończyło się tym, że wielu z nich nie zdążyło na święta do domu. Podczas badań wyszło na jaw to, co mówiliśmy od początku – zarażeni wirusem kierowcy zawodowi stanowili ułamek procenta z przebadanej wielotysięcznej grupy tkwiącej na prowizorycznych parkingach, często w urągających cywilizowanemu światu warunkach – przypomniała dyr. Anna Brzezińska-Rybicka wydarzenia sprzed czterech miesięcy.

Jak przypomniała rzecznik prasowa Zrzeszenia, sporym kłopotem dla kierowców było, kolokwialnie mówiąc, ogarnięcie wszystkich restrykcji w poszczególnych krajach. Innym skutkiem pandemii były podejmowane przez niektóre państwa, jak Wielka Brytania, Niemcy czy Czechy decyzje o tymczasowych wyłączeniach stosowania przepisów dotyczących czasu pracy i odpoczynku kierowców, polegających m.in. na zastąpieniu maksymalnego dziennego limitu prowadzenia pojazdu wynoszącego 9 godzin na 11 godzin, oczywiście z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa kierowców i innych użytkowników dróg. Te przepisy pojawiały się w różnych krajach w różnym czasie, w zależności od zwiększania lub zmniejszania stopnia pandemii. Kierowcy musieli się do tych zmian przyzwyczaić.

–  Nagłe zamknięcie przez Niemcy granic z Czechami i Tyrolem spowodowało ogromne korki i zatory komunikacyjne. Wymóg okazania przez kierowców ciężarówek negatywnego wyniku testu na koronowirusa przy jednoczesnym braku odpowiedniej infrastruktury do przeprowadzania badania na granicy, uniemożliwiał firmom transportowym skuteczne i terminowe dostarczanie ładunków. Apelowaliśmy o niewprowadzanie obowiązkowych testów w transporcie międzynarodowym. Od początku mówiliśmy, że kierowca zawodowy najbezpieczniejszy jest w swojej kabinie. Podkreślaliśmy niebezpieczeństwo, jakie wiąże się z koniecznością opuszczania przez nich ciężarówek po to, żeby tłoczyć się w gigantycznych kolejkach do testów – powiedziała dyr. Anna Brzezińska-Rybicka.

– Czy sytuacja ma szansę wrócić do tej z przed pandemii? Myślę, że nawet w przypadku, kiedy wszystkie państwa ogłoszą, że pandemii już nie ma, pewne nawyki zostaną z nami do końca życia, także z zawodowymi kierowcami – dodała dyr. Anna Brzezińska-Rybicka.

Opr. ZMPD/DWSK/PG










 
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD