ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
2021-12-01

Austria utrudnia tranzyt przez Brenner – ZMPD współtwórcą pisma-apelu do przewodniczącej KE, relacje w mediach



SEKCJA

 

13 stowarzyszeń transportowych i logistycznych z całej UE, w tym ZMPD, w liście przesłanym 1 grudnia 2021 r. do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen wyraziło zaniepokojenie trudnościami w transporcie drogowym towarów przez Tyrol.


Polityka Austrii mająca na celu ograniczenie drogowego transportu towarów w regionie Tyrolu coraz bardziej utrudnia świadczenie usług i przemieszczanie towarów przez jeden z najważniejszych korytarzy tranzytowych w UE, przy około siedmiu tysiącach przewozów ciężarówek dziennie.

Po pogorszeniu się sytuacji, ​​​​​​13 stowarzyszeń transportowych i logistycznych z całej UE, w tym ZMPD, wystosowało oficjalne pismo w tej sprawie do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen

Stowarzyszenia powtórzyły apel do Komisji Europejskiej o wypełnienie roli jako strażnika traktatów UE i powstrzymanie nielegalnych środków stosowanych przez Austrię, a mających na celu wstrzymanie tranzytu przez ten kraj. Załączamy pismo wysłane do pani przewodniczącej. 

W marcu 2021 r. stowarzyszenia wystosowały już pismo do przewodniczącej Komisji Europejskiej wskazujące na potrzebę pilnej interwencji tej instytucji i wszczęcia przeciwko Austrii postępowania w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego. Wezwania branży pozostały bez odpowiedzi. 

List wysłany 1 grudnia 2021 r. zawiera krytyczne przykłady wpływu polityki tranzytowej Austrii, takie jak odprawa blokowa w Tyrolu, która doprowadziła pod koniec listopada m.in. do poważnej kolizji z cysterną i zamknięcia autostrady A8 w obu kierunkach na 24 godziny, tworząc w Bawarii ogromny, ciągnący się przez dziesiątek kilometrów korek.

Co więcej, ze względu na jeszcze krótsze czasowe odstępy dla ciężarówek na przejazd przez przełęcz Brenner, ogromne korki z kolejkami sięgającymi nawet 70 km stały się ostatnio w Bawarii zjawiskiem regularnym. Doprowadziło to do nieuzasadnionego zanieczyszczenia środowiska po niemieckiej stronie doliny rzeki Inn. Ponadto kierowcy ciężarówek muszą czekać w urągających warunkach, bez dostępu do sanitariatów.

W 2020 r. autostradą Brenner przejechało 2,31 mln ciężarówek. Aby przenieść je na tory, potrzeba 428 pociągów RoMo (Rolling Autoway) dziennie. Obecnie przez Brenner kursuje dziennie tylko około 30 pociągów RoMo. W przewidywalnej przyszłości kolej nie zapewni wystarczającej zdolności przeładunkowej, ponieważ ukończenie tunelu Brenner ma nastąpić najwcześniej w 2032 r., a ukończenie tras dojazdowych po stronie niemieckiej i włoskiej potrwa prawdopodobnie kilkadziesiąt lat.

Branża transportowa i logistyczna domaga się zatem od Komisji Europejskiej podjęcia działań w celu powstrzymania tej bardzo trudnej sytuacji gospodarczej i społecznej oraz zapewnienia rozwiązań umożliwiających ciągłość transportu drogowego w Tyrolu już teraz.

trans.info.pl

Opr. ZMPD/DT/AW

O apelu poinformowały m.in. portale logistyka.rp.pl oraz trans.info.pl


 

SEKCJA

#NazwaPobierz
1Apel do przewodniczącej Komisji Europejskiejpobierz PDF
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD