ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
T1/T2
2022-01-03

Przypominamy: Duże zmiany w przewozach do Wielkiej Brytanii od 1 stycznia 2022 r.



SEKCJA

Od 1 stycznia 2022r. obowiązują standardowe procedury importowe w Wielkiej Brytanii oraz obowiązkowe rejestracje wjazdu do Wielkiej Brytanii w ramach brytyjskiego systemu GVMS. Importerzy i przewoźnicy muszą być przygotowani na nowe formalności. 


Sytuacja w przewozach do/z Wielkiej Brytanii zdążyła się ustabilizować, jednak to nie koniec zawirowań brexitowych. Trzeba pamiętać, że w kontekście celnym Brexit został podzielony na etapy.  
 

Reguły obowiązujące do końca 2021 r.

W 2021 r. obowiązywała jeszcze procedura tranzytu w przypadku przywozu towarów z Wielkiej Brytanii oraz przewozu towarów przez ten kraj. Do Wielkiej Brytanii towary jechały jedynie z deklaracją wywozu, tzw. EX. 

Do końca 2021 r. administracja brytyjska stosowała dla swoich importerów uproszczenia w odprawach celnych towarów sprowadzanych z Unii Europejskiej, umożliwiając im odraczanie składania zgłoszeń celnych. W praktyce oznaczało to bezproblemowy wjazd do Wielkiej Brytanii na zasadach sprzed Brexitu. 
 

Zmiany

Niestety, 1 stycznia 2022 r. ułatwienia przestały obowiązywać i wdrożone zostały standardowe formalności celne importowe. Wymagane są pełne zgłoszenia celne w miejscu importu na wszystkie towary. To zasadnicza zmiana dla brytyjskich importerów, którzy w praktyce zostali zmuszeni do dokonywania formalności importowych jeszcze przed faktycznym przybyciem do nich tych towarów. 
 
Dodatkowo, każdy przewóz towarów z Unii Europejskiej do Wielkiej Brytanii trzeba zarejestrować w systemie GVMS i wygenerować odpowiednio numer GMR. Bez tej rejestracji i bez tego numeru wjazd na prom czy pociąg do Wielkiej Brytanii nie jest możliwy. Co więcej, aby wygenerować numer GMR, trzeba podać numer odprawy importowej towarów wiezionych do Wielkiej Brytanii. A zatem podejmując towar do przewozu do Wielkiej Brytanii należy uzyskać od zleceniodawcy numer dokonanej już na ten towar odprawy importowej. To może się okazać bardzo trudne w praktyce.   

Do tej pory system GVMS wykorzystywany był jedynie w tranzycie T1/T2, czyli de facto w drugą stronę - do Unii Europejskiej lub w klasycznym tranzycie przez Wielką Brytanię, np. do Irlandii. Jednak od 1 stycznia 2022 r. transport do Wielkiej Brytanii stał się trudniejszy.  

To nie koniec zmian. Następna czeka przewoźników 1 lipca 2022 r. Z tą datą brytyjskie cło zacznie wymagać danych bezpieczeństwa przesyłanych w deklaracji ENS (Entry Summary Declaration). 
 

Rozwiązania systemu T1/T2

Kompleksowym rozwiązaniem dla wszystkich zmian jest zastosowanie w przewozach do Wielkiej Brytanii procedury tranzytu T2. Stosując reżim tranzytowy przewoźnicy eliminują ryzyko problemów na granicy w związku z brakiem numeru odprawy importowej i niemożliwością wygenerowania numeru GMR w systemie GVMS. Dodatkowo, w zgłoszeniu tranzytowym zawarte są dane bezpieczeństwa ENS. Tylko tranzyt pozwoli na bezproblemowe przekroczenie granicy i terminową dostawę towaru do odbiorcy w Wielkiej Brytanii.   
 

Rozwiązania systemu TIR

Przewoźnicy posiadający dostęp do systemu TIR mogą wykorzystać na kierunku brytyjskim karnety TIR. Przy takim przewozie należy wpisać do systemu GVMS numer używanego karnetu TIR, co pozwoli wygenerować numer GMR.
Przewoźników zainteresowanych wykorzystaniem systemu TIR w przewozach do/z Wielkiej Brytanii zapraszamy do kontaktu i zapoznania się z informacjami dotyczącymi dostępu do tego systemu tranzytowego zamieszczonymi na naszej stronie internetowej. System TIR  
  
SEKCJA

Przewozy do WB bez ryzyka na granicy

ZMPD zaprasza do współpracy firmy aktywne na kierunku brytyjskim. Oferujemy kompleksową usługę i doświadczony zespół. Wraz z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej staliśmy się jednym z krajowych liderów w zakresie wspólnej/unijnej procedury tranzytowej T1/T2. Dla klientów, z którymi mamy podpisane umowy o współpracy, przygotowujemy zgłoszenia tranzytowe T1/T2 i pełnimy rolę głównego zobowiązanego (gwaranta) w ramach procedury tranzytu. Jako jedni z nielicznych na polskim rynku oferujemy obsługę tranzytu oraz zgłoszeń dodatkowych, takich jak: PBN, Envelope, Portbase, Belgian RX/SeaPort (Zeebrugge), EXS. 

Warto pamiętać, że kierunek brytyjski, chociaż wiodący w korzystaniu z systemu tranzytowego T1/T2, nie jest jedyny. Ta wspólna/unijna procedura tranzytowa obejmuje ponad 30 państw. Oferujemy nasze usługi w systemie 24/7. Zainteresowane firmy zapraszamy do kontaktu.
 

Więcej informacji

Wszystkie pytania i wątpliwości prosimy kierować na adres transit@zmpd.pl 
lub telefonicznie 22 536 10 40/36/44
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD