INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Chodzi o kontrolę na wjeździe do Polski. W Bobrownikach, podobnie jak na innych przejściach jest rentgen, ale dodatkowo celnicy mogą zażądać rozładunku. Przepisy mówią wyraźnie, że przewoźnik ma udostępnić towar do kontroli.
– Litwini kierują samochody na rentgen i to wystarczy. Dopiero gdy pokaże się na nim coś podejrzanego, następuje rozładunek. Nasi przewoźnicy wożą przez Bobrowniki głównie deski i płyty. Są równo poukładane i obsługa rentgena wie, gdzie jest coś podejrzanego. Tymczasem bardzo często, naszym zdaniem bez uzasadnienia, samochody kierowane są na rozładunek – uważa prezes Warmińsko-Mazurskiego Zrzeszenia Przewoźników Drogowych w Olsztynie Aleksander Reisch.
W razie konieczności rozładunku, na przejście sprowadzany jest personel i sprzęt z pobliskiej firmy. Praca sprowadzonego zespołu wyceniona jest na 50 euro za godzinę. Kontrola z rozładunkiem kosztuje nawet 400 euro, gdy za transport przewoźnik dostaje 600 euro. Na dodatek samochód stoi na granicy kilka dni. – Czegoś takiego nie ma na żadnej granicy. Opinia jest taka, że jest to zmowa. Przez wiele lat my i Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych informujemy o tym pismami i ustnie KAS i nic się z tym nie robi – alarmuje Reisch.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.