ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2022-12-28

Radio Kierowców: ZMPD o zmianach w przewozach do i z Wielkiej Brytanii



SEKCJA
pixabay

pixabay

Ograniczenie unijnym przewoźnikom możliwości świadczenia usług w Wielkiej Brytanii było 29 grudnia 2022 r. tematem rozmowy w Radiu Kierowców z dyrektorem Departamentu Transportu ZMPD Piotrem Mikielem. 


– Największym zaskoczeniem jest fakt, że zmiany te weszły tak szybko, a informacja o nich dotarła do nas bardzo późno – powiedział dyr. Piotr Mikiel, przypomniając trzy najważniejsze, które weszły w życie 24 grudnia 2022 r.

Pierwsza polega na zakazie wykonywania jednej operacji przewozu kabotażowego po wjeździe do Wielkiej Brytanii bez ładunku. Nadal obowiązują ogólne zapisy umowy handlowej między UE a Wielką Brytanią, umożliwiające – po dostarczeniu ładunku w ruchu międzynarodowym – wykonanie w ciągu siedmiu dni dwóch operacji kabotażowych.

Drugą zmianą jest ograniczenie możliwości wykonywania przewozu kombinowanego. Unijni przewoźnicy mogą wykonywać przewozy do i z Wielkiej Brytanii wyłącznie tym samym zestawem pojazdów – cały środek transportu, czyli pojazd i naczepa, musi być przewożony razem. Do tej pory często zdarzało się, że transportem morskim lub kolejowym jechała sama naczepa, a na wyspach odbierał ją zarejestrowany poza UE ciągnik siodłowy. Teraz takiej możliwości już nie ma. 

Wydaje się jednak, że najbardziej problematyczną dla polskich przewoźników zmianą jest ta dotycząca wykonywania przewozów między Wielką Brytanią a krajami trzecimi, np. Turcją czy Kazachstanem. Dyr. Piotr Mikiel przypomniał, że do tej pory przewoźnicy unijni mogli wykonywać takie przewozy na podstawie licencji wspólnotowej. Od 24 grudnia 2022 r. już tylko na podstawie zezwoleń EKMT, wydawanych przez międzynarodowe forum transportowe, w którym zasiadają przedstawiciele ministerstw z państw należących do tego forum.

– Problem polega na tym, że po pierwsze nie wszystkie państwa do tego forum należą, jak np. Kazachstan, który często obsługują polscy przewoźnicy, a po drugie liczba zezwoleń EKMT jest przecież ograniczona – zauważył dyr. Piotr Mikiel. – Wprowadzanie tego typu zmian pod koniec roku, czyli w momencie, gdy zezwolenia na nowy rok już zostały podzielone, automatycznie spowoduje ograniczenie liczby takich przewozów – zwrócił uwagę dyrektor Departamentu Transportu ZMPD. 

Dyr. Piotr Mikiel poinformował słuchaczy, że w związku z zaistniałą sytuacją ZMPD zwróciło się do ministerstwa infrastruktury z pytaniem, na jakiej podstawie będzie można wykonywać przewozy Wielka Brytania – kraje trzecie a także z prośbą, by polscy urzędnicy podjęli odpowiednie działania w tej sprawie. – Chcemy się przede wszystkim dowiedzieć, czy uda się zwiększyć pulę zezwoleń EKMT, oraz czy ten typ przewozu może się odbywać z przeładunkiem na terenie krajów unijnych. Czekamy na odpowiedź – powiedział przedstawiciel Zrzeszenia.

Opr. ZMPD/DWSK/PG
 
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD