ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

News
Transport w mediach
2023-02-09

Rzeczpospolita, rp.pl, gazetaprawna.pl, dziennik.pl, TOK.FM, news24, Biznes.24, dziennikwschodni.pl - ZMPD w mediach ws. zamknięcia granicy w Bobrownikach AKTUALIZACJA



SEKCJA

Zamknięcie ruchu na polsko-białoruskim przejściu granicznym w Bobrownikach wywołało liczne medialne komentarze z udziałem przedstawicieli ZMPD. Oto dotychczasowe, najważniejsze z nich.

 

9 lutego 2023 r.

 – Nie znamy szczegółów i przyczyn (tej decyzji), nie wiemy, czym jest ona uzasadniona. Oczekujemy rzetelnych wyjaśnień – zaznacza prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek. Wskazuje, że przewoźnicy wysyłają ciężarówki na Białoruś i nie wiedzą, czy te samochody będą mogły wrócić ze względu na ewentualne białoruskie retorsje. 

(...) Granicę polsko-białoruską przekroczyło w 2022 roku ponad 602 tys. samochodów ciężarowych, niemal o połowę mniej niż w 2021 roku

Więcej na rp.pl
 
 

10 lutego 2023 r. 


W związku z tym, że w ubiegłym roku zamknięto i do dzisiaj nie odblokowano przejścia w Kuźnicy, mieliśmy dwa przejścia z Białorusią: w Bobrownikach i Koroszczynie. Teraz zostało tylko jedno. Przewoźnicy jeżdżący do Mongolii czy Kazachstanu mają poważny kłopot. Ze względu na unijne sankcje białoruscy i polscy przewoźnicy nie mogą tranzytować swoich krajów, odbierając ładunki przy granicy. Teraz ten łańcuch został zerwany. Przewoźnicy mają załadowane samochody i określone terminy dostaw.Teraz będziemy się zastanawiać, jak sobie z tym problemem poradzić.

Więcej na TOK FM
 
SEKCJA

 
O zamknięciu przejścia w Bobrownikach dowiedzieliśmy się, jak wszyscy inni, z twitta ministra Kamińskiego – powiedziała rzecznik prasowa ZMPD, dyrektor Departamentu Władz Statutowych, Strategii i Komunikacji ZMPD Anna Brzezińska-Rybicka. – Byliśmy bardzo zaskoczeni; natychmiast rozdzwoniły się telefony od zaniepokojonych przewoźników, o co chodzi. Co więcej – niewykluczone, że będzie zamknięte osttanie przejście z Białorusią, w Koroszczynie. Na razie przewoźnicy jadący na Białoruś muszą się tam kierować, co podraża koszty transportowe z powodu wyższych kosztów paliwa i wynagrodzeń kierowcy. Procesy przewozowe trwają, nie da się ich zatrzymać w ciągu jednej chwili, pojazdy są w drodze na Białoruś lub jadą z powrotem. Teraz robimy wszystko, by polskie ciężarówki mogły wrócić bezpiecznie do kraju. Niepokojącym zjawiskiem jest to, że w Polsce zakłada się coraz więcej białoruskich firm transportowych – dziś jest ok. 900. Do tego dochodzą firmy z kapitałem rosyjskim, których jest ok. stu.


Więcej na news24tv.pl

 
SEKCJA

 
Prezes ZMPD Jan Buczek: Decyzja o zamknięciu granicy w Bobrownikach została podjęta bez dialogu ze środowiskiem odpowiedzialnym za branżę transportową, co stanowi naruszenie dotychczasowych zwyczajów. Cały ruch towarowy zostanie teraz przeniesiony na Koroszczyn, które to przejście już dziś nie jest w pełni drożne. Ofiarami są nie tylko przewoźnicy, ale i przedsiębiorcy, którzy eksportują towary. Nie mogą się oni włączyć do gestów wobec takich czy innych politycznych zachowań Białorusi. Ich powinnością jest wykonywanie działalności, z której i imy jesteśmy rozliczani.


Więcej na biznes24
 
 

– Dla naszych przewoźników to dramatyczne utrudnienia, które się pogłębiają od 2021 r., kiedy zawieszono przejście w Kuźnicy. Wielu kierowców, którzy stoją w Bobrownikach, nie zdoła do piątku tędy przejechać. Będą musieli zawrócić – mówi Anna Brzezińska-Rybicka, rzeczniczka Związku Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Decyzja ta spowoduje jeszcze wyższe koszty dla firm i przewoźników, którzy będą musieli przekraczać granicę w Terespolu-Koroszczynie lub przez Litwę.


Więcej na rp.pl
 

– Bardzo zaskoczył nas tryb zamknięcia granicy w Bobrownikach. Przedsiębiorcy jeszcze wczoraj wysyłali samochody na Białoruś i nie wiedzą, jak one mają wrócić. Nie wiemy, czy nie będzie podjęta decyzja o podobnym charakterze w stosunku do Koroszczyna – obawia się prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek.
Jedynym otwartym przejściem będzie teraz Koroszczyn. – W marcu problem kolejek na granicy pojawi się na pewno – przewiduje przewoźnik z Siedlec Karol Rychlik.

Więcej na Rzeczpospolita
 

Jeszcze niedawno zamknięcie Bobrownik byłoby prawdziwą katastrofą dla wielu polskich przewoźników, oznaczać wielokrotne wydłużenie kolejek w Koroszczynie. Nadal mogą znaleźć się też firmy, które ucierpią na powyższej decyzji. Tym bardziej, że blokada zadziała w dwie strony, a informacja o jej nałożeniu pojawiła się z zaledwie 25-godzinnym wyprzedzeniem. Wiele polskich ciężarówek może mieć więc problem z powrotem z Białorusi, będąc skazanym na wspomniany objazd przez Litwę.

Więcej na 40ton.net
 

11 lutego 2023 r.


W ostatnich latach przewozy na Wschód wykonywało około dwóch tysięcy polskich firm. Zwracamy uwagę, że przez przejście graniczne w Bobrownikach zwykle przejeżdżało miesięcznie prawie 10 tys. polskich samochodów ciężarowych, co stanowiło ponad 70% całego ruchu granicznego.

Więcej na samochody-specjalne.pl
 
 

12 lutego 2023 r. 


Prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Jan Buczek interweniuje u premiera ws. zamknięcia granicy w Bobrownikach. Jak czytamy na stronie ZMPD (…) Decyzja ta została podjęta na dzień przed, bez żadnych konsultacji ze środowiskiem przewoźników drogowych i bez wdrożenia odpowiedniego okresu przejściowego. Decyzja ta uderza w środowisko polskich przewoźników międzynarodowych.

Więcej na Dziennik.pl
 

Apelujemy o wdrożenie działań, które pozwolą polskim przewoźnikom na realizację przewozów, a nie zatrzymanie ich w kilku- czy kilkunastodniowych kolejkach na jednym przejściu granicznym. Apelujemy także o możliwość powrotu przez to samo przejście graniczne tych samochodów ciężarowych, które wjechały do Białorusi przed zamknięciem przejścia w Bobrownikach.

Więcej na Tygodnik Bydgoski
 

– Decyzja MSWiA o zamknięciu przejścia granicznego w Bobrownikach została podjęta bez żadnych konsultacji ze środowiskiem przewoźników drogowych i bez wdrożenia odpowiedniego okresu przejściowego – dziwi się Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Przypomina też, w skali miesiąca przez podlaskie przejście przejeżdżało prawie 10 tys. polskich ciężarówek. – To dramatyczne utrudnienia, które pogłębiają się od 2021 roku, kiedy zawieszono przejście w Kuźnicy. Decyzja ta spowoduje jeszcze wyższe koszty dla przewoźników, którzy będą musieli przekraczać granicę w Terespolu–Koroszczynie lub przez Litwę – zwraca uwagę Buczek.

Więcej na Dziennik Wschodni
 

Decyzja szefa MSWiA Janusza Kamińskiego o zamknięciu w piątek polsko-białoruskiej granicy w Bobrownikach uderzyła w polskie firmy transportowe. Według Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD), ich pojazdy stanowiły ok. 70 proc. ciężarówek przejeżdżających przez to przejście w ostatnich miesiącach. 

Więcej na Rzeczpospolita
Więcej na rp.pl
 


13 lutego 2023 r.

 

Wyłączenie przejścia granicznego w Bobrownikach na granicy polsko-białoruskiej to utrudnienie wymiany handlowej i koszty dla polskich firm transportowych i ich kontrahentów. – Przez przejście w skali miesiąca przejeżdżało ok. 10 tys. ciężarówek. Około 70 proc. z nich to samochody należące do polskich przewoźników. Z naszych informacji wynika, że problem z wyjazdem ma ok. 200 ciężarówek. Nie mogą przekroczyć granicy innym przejściem niż tym, którym wjechały na Białoruś. Grozi za to kara – zaznacza Piotr Mikiel, dyrektor Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.

Więcej na gazetaprawna.pl


Opr. ZMPD/DWSK/PG
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD