INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
Businessinsider: Po wprowadzeniu przez UE sankcji na Rosję, wiele polskich firm wycofało się z tego rynku. Część jednak została, choćby dlatego, by wozić towary do takich państw jak Kazachstan czy Uzbekistan. Jeśli rosyjskie plany wejdą w życie, polscy kierowcy będą chcieli zatrzymania tranzytu ciężarówek innych państw europejskich do Rosji.
(…) Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, zwraca uwagę na fakt, że polscy przewoźnicy od początku inwazji Rosji na Ukrainę zaniechali przewozów. Pozostali tam wyłącznie ci przewoźnicy, którzy nie zdołali przebranżowić się na obsługiwanie Europy Zachodniej.
— Pozostały także te firmy, które obsługiwały wymianę handlową z Mongolią, Kazachstanem i innymi krajami z tamtego regionu. Trudno im jednak było znosić szykany stosowane przez służby rosyjskie wobec polskich załóg. Koszty także były trudne do przewidzenia. Szacujemy, że na tamtym rynku pozostało około 1000 firm, co w skali całej branży jest wynikiem niewielkim. Problemy tych firm będą jednak odczuwalne i mogą się skończyć ich bankructwem. Od lat obowiązywała umowa polsko-rosyjska, która nie była dla nas korzystna. Co roku odbywały się komisje dwustronne, które wprowadzały korekty do zasad prowadzenia transportu. Rosjanie ciągle utrudniali życie polskim przewoźnikom, a często nawet mimo podpisanego protokołu, nie stosowali się do niego, bo ich interpretacje odbiegały od ducha przyjętego podczas rozmów. My jesteśmy do takich działań przyzwyczajeni. Rosjanom wydaje się, że wszystko im się należy — mówi.
Jan Buczek podkreśla, że w przypadku wprowadzenia przez Rosjan obostrzeń, branża wystąpi do polskiego rządu o zerwanie dotychczasowej umowy z Rosją. Wówczas nie będzie możliwości wykonywania przewozów specjalnych. Jak mówi prezes ZMPD, nie do końca wiadomo, co jest w ich ramach wożone z Niemiec do Rosji.
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.