ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

Informacje
2023-06-16

ZMPD na Kongresie Intermodal in Poland 2023



SEKCJA
Organizatorzy

Organizatorzy


W dniach 13-15 czerwca 2023 r. w Janowie Podlaskim odbył się Kongres Intermodal in Poland 2023. Moderatorem jednego z paneli był dyrektor Departamentu Transportu ZMPD Piotr Mikiel.


W ostatnich latach branża TSL przeszła wiele zawirowań rynkowych. Duży wpływ na nią miały wydarzenia polityczne jak Brexit, czy wojna na Wschodzie, a także zmieniające się przepisy prawa. Jak podkreślili uczestnicy debaty „Czas niepewności w branży TSL – wyzwania, problemy, a może… szanse?” moderowanej przez dyrektora Departamentu Transportu ZMPD Piotra Mikiela, w dłuższej perspektywie zmieni się rola przewoźników drogowych - wzrośnie znaczenie przewozów krótkodystansowych związanych z obsługą terminali intermodalnych.

W opinii niektórych panelistów, przewoźnicy drogowi borykają się obecnie z brakiem stabilności na rynku, co powoduje wzrost niepewności i wahania przy podejmowaniu decyzji o inwestycjach. Oprócz niższych stawek frachtu przyczynia się do tego większa konkurencja między przewoźnikami. 

Na branżę TSL mają także wpływ decyzje polityczne, takie jak Brexit czy sankcje przeciw Rosji i Białorusi, oraz ciągłe zmiany przepisów prawa, do których przedsiębiorcy muszą się stale dostosowywać. Dotyczy to zarówno prawodawstwa unijnego, jak i krajowego. Co więcej - dostosowanie się do każdej zmiany prawa generuje konieczność poniesienia nakładów finansowych i rzeczowych.

Część zapowiadanych i już wprowadzanych w UE zmian w prawie ma na celu ograniczenie długodystansowych przewozów samochodowych. W ich miejsce promowany jest transport intermodalny. Zdaniem jednego z panelistów, aby transport kombinowany mógł się rozwijać, potrzebna jest współpraca przewoźników drogowych i intermodalnych. Obecnie transport intermodalny emituje siedem razy mniej CO2 niż przewozy drogowe w przeliczeniu na tonokilometr. Zatem jego niskoemisyjność w połączeniu z opłatami za emisje i obowiązkiem ich raportowania może zachęcić do rozwoju przewozów kombinowanych.

Jak twierdzili uczestnicy debaty, rozwój transportu intermodalnego spowoduje, że przewoźnicy drogowi będą musieli zmienić organizację swojej działalności - nastawić się na coraz większy udział przewozów krótkodystansowych z i o terminali intermodalnych. Przewozy krótkodystansowe są wygodniejsze - łatwiej organizować pracę kierowców i zarządzać flotą. Przewozy długodystansowe są coraz mniej opłacalne. 


 
     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD